Hyundai jako pierwszy może w tej rozgrywce zrobić odważny ruch i już teraz zakończyć prace rozwojowe przyszłych silników spalinowych. Business Korea opublikował artykuł, z którego wynika, że Hyundai Motor Group chce zamknąć dział rozwoju silników w firmie Namyang Research Institute na południe od Seulu. Podano również, że grupa zajmująca się układami napędowymi została zreorganizowana w zespół zajmujący się rozwojem elektryfikacji oraz utworzono grupę zajmującą się rozwojem akumulatorów.
Czytaj więcej
Ioniq 5 to ważny samochód dla Hyundaia i równie istotny dla całej branży moto. Przygotowana do napięcia 800-wolt platforma E-GMP ustanawia w tej klasie nowe standardy i utrudni życie amerykańskiej i niemieckiej konkurencji.
Jak na razie Hyundai nie podał oficjalnego stanowiska w tej sprawie. Jednak istnieje duże prawdopodobieństwo, że plotka jest prawdziwa. W końcu zbiegła się ona w czasie z istotnymi zmianami w zarządzaniu wyższego szczebla i przetasowaniami w firmie. Albert Biermann – szef działu badawczo-rozwojowego, ogłosił niedawno swoje odejście na emeryturę. Z kolei Peter Schreyer – szef działu projektowego, również przenosi się na nowe stanowisko. Producent ogłosił również ponad 200 różnych awansów na stanowiska kierownicze, z czego ponad jedna trzecia dotyczy działu badań i rozwoju.