Niełatwe przecieranie szlaku
Japończycy błyskawicznie wychwytują zmieniające się rynkowe trendy i już na początku lat 90. dostrzegli, że czas klasycznych aut terenowych dobiega końca. Nadchodzi era rekreacyjnych samochodów z samonośnym nadwoziem o luksusowym charakterze. Analitycy mieli nosa, dzięki czemu inżynierowie i decydenci mogli zareagować odpowiednio szybko. Po kilku latach wytężonych prac przedstawiono światu na salonie samochodowym w Chicago model RX. Lekkiego SUV-a klasy średniej z nowoczesnymi technologiami odzianymi w obłe, zewnętrzne kształty. Był rok 1997, gdy konkurencja skupiała się na sedanach i rodzinnych kombi. Lexus znów postawił świat motoryzacyjny na głowie, czego dowodem było zainteresowanie zaprojektowaną od podstaw konstrukcją. Nowe auto z napędem na cztery koła i benzynowym silnikiem V6 o pojemności 3 litrów (223 KM mocy) znalazło w pierwszym roku w USA 42 tysiące klientów.
Debiut w Europie w 2000