Firma upatruje w tym lukratywny interes. Zgodnie z wynikami badań przeprowadzonymi przez Canalys, w 2021 roku w Chinach zostanie sprzedanych 1,9 miliona aut elektrycznych. Oznacza to wzrost o 51 proc. w stosunku rok do roku. Xiaomi specjalnie w tym celu założy spółkę zależną. Początkowa faza inwestycji pochłonie 10 miliardów juanów (1,52 miliarda dolarów) – podał portal CNBC.com. Przez kolejną dekadę od rozpoczęcia działań, na ten cel ma zostać przeznaczone 10 miliardów dolarów. Ponadto Xiaomi ogłosiło, że na stanowisku dyrektora generalnego jednostki samochodowej stanie obecny Xiaomi Chief Executive, Lei Jun.

CZYTAJ TAKŻE: Chiny włączają hybrydy do programu elektromobilności

„Xiaomi ma nadzieję zaoferować wysokiej jakości inteligentne pojazdy elektryczne” – podało Xiaomi w oświadczeniu. Trzeci na świecie producent smartfonów będzie konkurował nie tylko z wieloletnimi koncernami motoryzacyjnymi jak: Geely ale także z pozostałymi jak: Nio i Xperng Motors. Potencjał w sektorze aut elektrycznych dostrzegają też firmy internetowe. Przykładem może być chińskie Baidu, które uruchomiło samodzielną firmę zajmującą się tego typu pojazdami.

""

moto.rp.pl

CZYTAJ TAKŻE: Chiny blokują rozwój małych aut elektrycznych

Rozkwit sektora aut zasilanych wyłącznie prądem, w Chinach jest zasługą silnego wsparcia politycznego ze strony Pekinu. Dotacje oraz promocja tego typu konstrukcji przyniosła efekt, czego dowodem są ciągłe wzrosty rejestracji tych aut oraz coraz większą konkurencyjność na rynku.