Z Apple na szefa Ferrari

Na stanowisko prezesa Ferrari ma kandydować były szef projektantów Apple Jony Ive, a także dyrektor finansowy tej firmy Luca Maestri – podał serwis Reutersa powołujący się na informacje włoskich mediów.

Publikacja: 14.12.2020 07:01

Z Apple na szefa Ferrari

Foto: moto.rp.pl

Dotychczasowy szef Ferrari, Louis C. Camilleri, w czwartek nagle przeszedł na emeryturę „ze skutkiem natychmiastowym”. 55 letni, urodzony w Egipcie Camilleri objął stanowisko w Maranello w 2018 roku. Wcześniej kierował tytoniowym gigantem Philip Morris International. Nowym szefem Ferrari może zostać Luca Maestri, który jest wiceprezesem i kieruje finansami Apple od 2014 r., a wcześniej był kontrolerem korporacyjnym firmy. Z kolei Jonathan Ive będący autorem największych rynkowych sukcesów koncernu z Cupertino odszedł z Apple w ubiegłym roku, zakładając własną firmę projektową LoveFrom.

ZOBACZ TAKŻE: Ferrari Roma. Zaskakująca premiera najmniejszego modelu Ferrari

""

Jony Ive.

moto.rp.pl

""

Luca Maestri..

moto.rp.pl

ZOBACZ TAKŻE: Nie będzie elektrycznego Ferrari

Jak podaje MacRumors, już wcześniej kilkakrotnie zdarzało się, że członkowie kierownictwa Apple byli wymieniani jako potencjalni kandydaci na stanowisko dyrektora generalnego w znanych firmach. Johny Srouji, szef produkcji chipów Apple, w 2019 roku podobno znalazł się na liście kandydatów do stanowiska dyrektora generalnego Intela. Ostatecznie stanowisko to objął Bob Swan.

ZOBACZ TAKŻE:

Dotychczasowy szef Ferrari, Louis C. Camilleri, w czwartek nagle przeszedł na emeryturę „ze skutkiem natychmiastowym”. 55 letni, urodzony w Egipcie Camilleri objął stanowisko w Maranello w 2018 roku. Wcześniej kierował tytoniowym gigantem Philip Morris International. Nowym szefem Ferrari może zostać Luca Maestri, który jest wiceprezesem i kieruje finansami Apple od 2014 r., a wcześniej był kontrolerem korporacyjnym firmy. Z kolei Jonathan Ive będący autorem największych rynkowych sukcesów koncernu z Cupertino odszedł z Apple w ubiegłym roku, zakładając własną firmę projektową LoveFrom.

Tu i Teraz
Porsche brakuje części. Wyprodukuje mniej samochodów i musi skorygować prognozę
Tu i Teraz
Luksusowe auto za kryptowalutę. Ferrari pozwala europejskim klientom płacenie w Bitcoinach
Tu i Teraz
Kończy się dobra passa polskiego przemysłu motoryzacyjnego
Tu i Teraz
Ceglany piec ogrzewany wodorem. Tak Toyota piecze pizzę
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Tu i Teraz
Serbia chce udostępnić UE jedno z największych złóż litu na świecie