W 2025 roku Unia nie będzie potrzebowała Chin

Od 2025 roku, Unia Europejska będzie w stanie uniezależnić się od importu ogniw do akumulatorów pojazdów elektrycznych. Pobudzenie lokalnych rynków w produkcji ekologicznego przemysłu ma być kluczem do osiągnięcia neutralności klimatycznej w 2050 roku.

Publikacja: 05.12.2020 06:45

W 2025 roku Unia nie będzie potrzebowała Chin

Foto: moto.rp.pl

– Jestem przekonany, że do 2025 r. UE będzie w stanie wyprodukować wystarczającą liczbę ogniw akumulatorowych, aby zaspokoić potrzeby europejskiego przemysłu motoryzacyjnego, a nawet zbudować nasze zdolności eksportowe – powiedział Maros Sefcovic, wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej, na internetowej konferencji europejskiej w sprawie akumulatorów.

CZYTAJ TAKŻE: Elektromobilność rośnie w siłę. Ranking po ośmiu miesiącach 2020 roku

Obecnie światowym liderem w produkcji ogniw litowo-jonowych są Chiny. Posiadają oni ok. 80 proc. całego rynku, co uzależniło większość koncernów od dostaw produktów z Państwa Środka. Teraz następuje próba przeniesienia produkcji do Europy. Może o tym świadczyć choćby 15 powstających zakładów produkcyjnych ogniw litowo-jonowych. Wśród nich można wymienić szwedzkie zakłady Northvolt w Szwecji i Niemczech, niemiecki zakład chińskiego producenta baterii CATL oraz drugi zakład południowokoreańskiej firmy SK Innovation na Węgrzech – wylicza Reuters.

""

Tak wygląda bateria Renault Zoe.

Foto: moto.rp.pl

CZYTAJ TAKŻE: Wszystko o ustawie o elektromobilności 2.0

Podczas wideokonferencji Sefcovic powiedział, że do 2025 roku planowana jest produkcja takiej liczby ogniw, aby wystarczyła do zasilenia ok. 6 milionów pojazdów elektrycznych. Zgodnie z założeniami organizacji Transport&Environment, mimo ogólnego spadku sprzedaży aut w Europie, przewiduje się dwukrotny wzrost liczby aut zelektryfikowanych. Komisja Europejska spodziewa się, że do 2025 roku po europejskich drogach będzie jeździć 13 mln pojazdów niskoemisyjnych. Do dalszego rozwoju tego typu technologii niezbędne będą kolejne inwestycje. – Musimy poczynić znaczące inwestycje w tworzenie pełnego europejskiego łańcucha dostaw i rynku pracy, aby wesprzeć fabryki akumulatorów – powiedział Jesper Wigardt, wiceprzewodniczący Northvolt ds. komunikacji.

CZYTAJ TAKŻE:

Tu i Teraz
Trump zaczyna "spłacać dług" Muskowi. Chce znieść przepisy dotyczące zgłaszania wypadków
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Tu i Teraz
Szaleńczy skok akcji Tesli. Elon Musk może dziękować Trumpowi
Tu i Teraz
Najtańszy nowy Rolls-Royce i wyjątkowy prezent pod choinkę
Tu i Teraz
Kolejna niemiecka marka zniknie z rynku. Poddostawca branży moto ogłasza upadłość
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Tu i Teraz
Nowy znak drogowy na europejskich drogach. Co oznacza biały romb?