Plany przewidują, że w 2025 roku 40 procent sprzedanych aut będzie z napędem elektrycznym i hybrydowym. Do końca tego roku ma rozpocząć się produkcja aż 17 modeli (pierwotnie planowano 12) zelektryfikowanych lub w pełni elektrycznych (pięć z nich będzie w pełni elektrycznych). Rozbudowana zostanie rodzina modelowa e-tron. Pojawią się też pierwsze usportowione modele (typu S) z napędem elektrycznym. Dodatkowo powstanie 12 modeli typu plug-in hybrid. Teraz PHEV’y to będzie ponad połowa oferty we wszystkich liniach modelowych.
Audi e-tron Sportback.
Audi spogląda również w stronę możliwości napędu wodorowego. Niemiecka marka chce rozwijać również równolegle silniki spalinowe tak, by ich emisja CO2 poprzez stosowanie coraz bardziej zaawansowanych technologii (cykl Millera, CoD, MHEV) była coraz niższa.
CZYTAJ TAKŻE: Następca Audi R8 z napędem elektrycznym. Zbudują go z pomocą Chorwatów
Do roku 2025 ślad węglowy floty pojazdów Audi w całym cyklu ich życia ma zostać zmniejszony o 30 procent w porównaniu z rokiem 2015. Audi postawiło sobie za cel osiągnięcie pozycji wiodącego dostawcy usług premium, neutralnego pod względem emisji CO2. Najpóźniej do 2050 r. działalność firmy ma być całkowicie neutralna pod względem emisji CO2. Grupa Volkswagen koncentruje się na mobilności elektrycznej, a Audi ma zamiar dostosować swoją gamę układów napędowych do klientów segmentu premium. W przypadku wielu dużych modeli, ich wymagań w zakresie mocy i częstego korzystania z nich na długich trasach, Audi stawia na hybrydowe napędy typu plug-in.