Do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Warszawie złożono wniosek o uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie dla wawerskiego odcinka, pomiędzy węzłami Wał Miedzeszyński i Lubelska – poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Ponadto oczekiwana jest decyzja o włączeniu do użytkowania dla węzłów na skrzyżowaniu z ul. Przyczółkową i Wale Miedzeszyńskim oraz procedowane są odbiory na budowanym moście przez Wisłę.

CZYTAJ TAKŻE: Powstanie północna obwodnica Krakowa

""

moto.rp.pl

Wszystkie prace na Południowej Obwodnicy Warszawy (POW) mają zostać ukończone w okresie 6-7 miesięcy. Najpóźniej do użytkowania zostanie oddany tunel przebiegający pod Ursynowem. Dyrekcja przewiduje zakończenie prac na tym odcinku w II kwartale przyszłego roku. Pozostałe fragmenty (na terenie Warwa, Wilanowa oraz Ursynowa – bez tunelu), mają zostać oddane do końca 2020 roku. Na przeprawie przez Wisłę (ok. 1,5 km) prace są ukończone w 93 proc. Obecnie roboty skoncentrowane są na części nurtowej mostu i dwóch kładkach pieszo-rowerowych. Ponadto na wszystkich częściach mostu ułożona została nawierzchnia bitumiczna, trwa montaż barier energochłonnych i balustrad ochronnych, dobiega końca również budowa chodników i ich wyposażenia oraz instalowane jest oświetlenie.

CZYTAJ TAKŻE: W połowie 2021 roku pojedziemy obwodnicą Wałbrzycha

Na pozostałych odcinkach POW prace zostały ukończone albo są na ukończeniu. Przykład może stanowić budowa dwóch kładek rowerowych po stronie Wilanowa czy prace zabezpieczające i wykończeniowe na węźle Patriotów. Łączny koszt budowy obwodnicy Warszawy, w ciągu drogi S2, to ok. 4,6 mld zł, z czego prawie 1,7 mld zł pochodzi z budżetu Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.