Czy Polacy kupują samochody on-line bez wsparcia doradcy?

Ponad połowa przedsiębiorców i prawie dwie trzecie konsumentów ma pozytywny stosunek do nabywania samochodu on-line. Jednak wielu z nich potrzebuje doradcy, który pomoże bezpiecznie przejść przez cały proces i zajmie się niezbędnymi formalnościami – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy VEHIS.

Publikacja: 13.11.2020 20:39

Czy Polacy kupują samochody on-line bez wsparcia doradcy?

Foto: fot. AdobeStock

W ostatnim czasie coraz więcej marek samochodowych i wyspecjalizowanych firm oferuje sprzedaż auta onlinie. Jak się jednak okazuje pomoc doradcy jest istotna, szczególnie w czasach pandemii, kiedy możliwość osobistego sprawdzenia oferty finansowania czy ubezpieczenia, a nawet rejestracja nowego samochodu jest utrudniona. Z badania przeprowadzonego przez GfK na zlecenie polskiego start-upu VEHIS działającego na rynku motoryzacyjno-finansowym, wynika, że 55 proc. firm oraz 63 proc. konsumentów ma pozytywne podejście do nabywania nowych pojazdów przez internet. Ta nowa forma zakupów budzi jednak ciągle pewne obawy i to nie tylko związane z „wirtualnością” samego przedmiotu zakupu, ale także z samym procesem zakupowym.

CZYTAJ TAKŻE: Mercedes uruchamia sprzedaż online. Kawę musimy sobie zrobić sami

Badanie pokazało, że nawet klienci, którzy czują się w miarę swobodnie w świecie motoryzacji, potrzebują partnera do dyskusji, aby znaleźć optymalną ofertę dla siebie. Są również tacy, którzy skupiają się na samochodzie i nie chcą zajmować się formalnościami. Dlatego potrzebują kogoś, komu mogą powierzyć zajęcie się stroną praktyczną nabycia samochodu. Wśród badanych były także osoby, dla których świat motoryzacji jest obcy i potrzebują przewodnika, który bezpiecznie przeprowadzi ich przez cały proces. Potrzeba takiej opieki nie jest jednak ograniczona tylko do tej grupy klientów. Aż 75 proc. badanych docenia możliwość skorzystania z pomocy profesjonalnego doradcy.

""

fot. AdobeStock

Foto: moto.rp.pl

Badani oczekują, że doradca będzie znał się na samochodach, potrafił odpowiedzieć nawet na szczegółowe pytania techniczne oraz dobrać ofertę uwzględniając potrzeby klienta. Powinien być również cierpliwy – rozumieć, że zakup samochodu to poważna decyzja, wymagająca rozważenia różnych możliwości. Ponadto oczekują, że będzie przewodnikiem w procesie zakupu, wskaże kolejne kroki, podpowie możliwe opcje i wyjaśni różnice między nimi. Powinno zależeć mu na kliencie i znalezieniu dla niego optymalnej propozycji. Badani podkreślali również, że im mniej angażujące są formalności, tym większa satysfakcja nabywców.

CZYTAJ TAKŻE: Audi Online TV – bliższe poznanie auta bez wychodzenia z domu

– Obserwujemy rynek oraz potrzeby przedsiębiorców i konsumentów szukających nowego samochodu. Mimo, że obecnie powstaje wiele firm, które oferują zakup czy najem samochodów on-line, brakuje rozwiązań, które pozwolą na kompleksową obsługę w zakresie wyboru modelu, umożliwią skorzystanie z różnych form finansowania, ubezpieczenia, wsparcia w serwisowaniu i dopięcia wszystkich formalności w jednym miejscu – mówi Grzegorz Tracz, Prezes VEHIS. – Wyniki badania potwierdziły, że wypracowany przez nas w ostatnich miesiącach hybrydowy model biznesowy jest trafny, a zapewnienie wsparcia doradcy VEHIS w całym procesie nabywania, i użytkowania samochodu jest strzałem w dziesiątkę. Idziemy o krok dalej i wprowadzamy na rynek bardzo kompleksową ofertę, która jest odpowiedzią na potrzeby różnych grup nabywców, pozwala na maksymalne uproszczenie formalności i ograniczenie zaangażowania klientów w proces nabycia samochodu, pozostawiając mu przyjemność z jazdy – dodaje Grzegorz Tracz, Prezes VEHIS.

""

fot. AdobeStock

Foto: moto.rp.pl

Zdaniem badanych prawdziwie dobra obsługa nie kończy się wraz z transakcją. Zaufany partner powinien być obecny zarówno w trakcie, jak i po nabyciu samochodu – dobra obsługa posprzedażowa jest ważną potrzebą wielu klientów i oczekiwania w tym zakresie są spore.

Tu i Teraz
Powrót do silnika V8. Nowy Dodge Charger jednak nie tylko z napędem elektrycznym
Tu i Teraz
Szantażowanie rodziny Schumachera. Wyrok więzienia dla głównego oskarżonego
Tu i Teraz
Nowa marka na polskim rynku. Powalczy z Teslą i Audi
Tu i Teraz
Stellantis chce wskrzesić zapomnianą markę. Ma stać się konkurentem Dacii
Tu i Teraz
Złote Koło moto.rp.pl: Nagrody motoryzacyjne za 2024 rok