Volkswagen zostawia Teslę z tyłu

Volkswagen, z impetem wszedł w rynek elektromobilności. Niedługo po rozpoczęciu seryjnej sprzedaży modelu ID.3 wyprzedził Teslę w europejskiej sprzedaży.

Publikacja: 10.11.2020 06:51

Volkswagen zostawia Teslę z tyłu

Foto: moto.rp.pl

Lobby producentów posiadających w swoich gamach samochody zelektryfikowane, w końcu dał efekty. Po raz pierwszy ich europejska sprzedaż, była lepsza niż w przypadku diesli. Według danych udostępnionych przez Jato Dynamics, sprzedaż pojazdów zasilanych z gniazdka wzrosła o 139 procent do 327 800 sztuk.

CZYTAJ TAKŻE: Droga do elektromobilności. Tak wygląda przyszłość Audi

We wrześniu tego roku udział aut zelektryfikowanych (w pełni elektrycznych, hybrydowych typu plug-in i hybrydowych), w ogólnym rynku europejskim, osiągnął poziom 25,2 proc. Jest to nieco więcej niż w przypadku diesli, które uzyskały 24,8 proc. (jednostki benzynowe 47 proc.). Proporcje w porównaniu do tego samego miesiąca rok wcześniej (sprzedano wtedy o 1,2 proc. mniej samochodów) zmieniły się. Wtedy auta z silnikami benzynowymi stanowiły 59 proc., diesle miały 29 proc. rynku, a zelektryfikowane modele 11 proc. Tak więc w przeciągu roku doszło do dość znaczących zmian. Jeżeli ten trend się utrzyma to może się okazać, że samochody zelektryfikowane zaczną stanowić większość nowy rejestracji.

""

Foto: moto.rp.pl

Na tak znaczące zmiany wpłynęło wiele czynników. Wśród nich można wymienić m.in. coraz większą chęć Europejczyków do korzystania z nowych technologii, jak też liczne rządowe zachęty do zakupu auta zasilanych z gniazdka. Dobrym przykładem mogą być Niemcy, gdzie dotacje do zakupu tego typu samochodów zostały w ostatnim czasie podwojone. Efektem tego jest 27 436 wniosków o przyznanie premii ekologicznej dla pojazdów elektrycznych (i to tylko we wrześniu). Zgodnie z danymi niemieckiego Federalnego Urzędu Transportu Samochodowego, w dziewiątym miesiącu tego roku zarejestrowano łącznie 21 188 nowych pojazdów z napędem wyłącznie elektrycznym. To 8 procent rynku. Z kolei pojazdy hybrydowe stanowiły 20,4 procent (54 036 rejestracji) wszystkich sprzedanych aut.

""

Volkswagen ID.3

Foto: moto.rp.pl

Wśród najlepiej sprzedających się modeli liderem pozostaje Tesla, której udało się sprzedać 15 702 pojazdów, pokonując tym samym Renault Zoe (11 023 szt.). Elektryczna nowość Volkswagena – model ID.3, znalazła 7897 nabywców. Jeśli jednak weźmie się pod uwagę wzrosty sprzedaży, to firma z Wolfsburga dzięki ID.3 wypracowała 352 proc. wzrostu, co dało mu pozycję lidera. ID.3 podbija też rynek w Norwegii gdzie stał się elektrycznym numerem jeden. W samym tylko październiku sprzedano tak 2465 sztuk tego modelu. Lepszego debiutu niemiecka firma nie mogła sobie wymarzyć.

""

Początkowo ID.3 będzie dostępny wyłącznie w tych trzech kolorach.

Foto: moto.rp.pl

Równie obiecująco wygląda zestawienie roczne rynku norweskiego. Póki co króluje tam Audi e-tron z wynikiem 8493 szt. Drugi jest Nissan Leaf (5080 szt.), trzeci Volkswagen e-Golf (5056 szt.). Za podium znalazł się Hyundai Kona electric (4641 szt.), a piąty jest już Volkswagen ID.3 (4523 szt.). Jeśli policzyć zakupy elektryków Norwegów tylko w październiku to ID.3 znajdzie się na pierwszym miejscu i to daleko, daleko przed drugim w zestawieniu Leafem. Volkswagen sprzdał 2465 sztuk swojego elektryka, a Nissan tylko 730 egzemplarzy.

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen ID.4: Na obecną chwilę bez konkurencji

""

Audi e-tron Sportback.

Foto: moto.rp.pl

Lobby producentów posiadających w swoich gamach samochody zelektryfikowane, w końcu dał efekty. Po raz pierwszy ich europejska sprzedaż, była lepsza niż w przypadku diesli. Według danych udostępnionych przez Jato Dynamics, sprzedaż pojazdów zasilanych z gniazdka wzrosła o 139 procent do 327 800 sztuk.

CZYTAJ TAKŻE: Droga do elektromobilności. Tak wygląda przyszłość Audi

Pozostało jeszcze 88% artykułu
Tu i Teraz
McLaren nie ucieknie od tego trendu. Ma mieć w swoim portfolio SUV-a
Tu i Teraz
Autonomiczne taksówki otrzymały 589 mandatów na kwotę ponad 270 tys. zł
Tu i Teraz
Chiny kończą budowę najwyższego mostu na świecie. Zbudowano go tylko w trzy lata
Tu i Teraz
Toyota kończy produkcję najtańszego modelu Corolli. To wersja za 10 tys. euro
Tu i Teraz
W budowie są nowe tunele drogowe. Przejedziemy 25 km pod ziemią
Materiał Promocyjny
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Tu i Teraz
Rodziny Porsche i Piëch rozważają sprzedaż akcji Volkswagena
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń