Volkswagen zostawia Teslę z tyłu

Volkswagen, z impetem wszedł w rynek elektromobilności. Niedługo po rozpoczęciu seryjnej sprzedaży modelu ID.3 wyprzedził Teslę w europejskiej sprzedaży.

Publikacja: 10.11.2020 06:51

Volkswagen zostawia Teslę z tyłu

Foto: moto.rp.pl

Lobby producentów posiadających w swoich gamach samochody zelektryfikowane, w końcu dał efekty. Po raz pierwszy ich europejska sprzedaż, była lepsza niż w przypadku diesli. Według danych udostępnionych przez Jato Dynamics, sprzedaż pojazdów zasilanych z gniazdka wzrosła o 139 procent do 327 800 sztuk.

CZYTAJ TAKŻE: Droga do elektromobilności. Tak wygląda przyszłość Audi

We wrześniu tego roku udział aut zelektryfikowanych (w pełni elektrycznych, hybrydowych typu plug-in i hybrydowych), w ogólnym rynku europejskim, osiągnął poziom 25,2 proc. Jest to nieco więcej niż w przypadku diesli, które uzyskały 24,8 proc. (jednostki benzynowe 47 proc.). Proporcje w porównaniu do tego samego miesiąca rok wcześniej (sprzedano wtedy o 1,2 proc. mniej samochodów) zmieniły się. Wtedy auta z silnikami benzynowymi stanowiły 59 proc., diesle miały 29 proc. rynku, a zelektryfikowane modele 11 proc. Tak więc w przeciągu roku doszło do dość znaczących zmian. Jeżeli ten trend się utrzyma to może się okazać, że samochody zelektryfikowane zaczną stanowić większość nowy rejestracji.

""

moto.rp.pl

Na tak znaczące zmiany wpłynęło wiele czynników. Wśród nich można wymienić m.in. coraz większą chęć Europejczyków do korzystania z nowych technologii, jak też liczne rządowe zachęty do zakupu auta zasilanych z gniazdka. Dobrym przykładem mogą być Niemcy, gdzie dotacje do zakupu tego typu samochodów zostały w ostatnim czasie podwojone. Efektem tego jest 27 436 wniosków o przyznanie premii ekologicznej dla pojazdów elektrycznych (i to tylko we wrześniu). Zgodnie z danymi niemieckiego Federalnego Urzędu Transportu Samochodowego, w dziewiątym miesiącu tego roku zarejestrowano łącznie 21 188 nowych pojazdów z napędem wyłącznie elektrycznym. To 8 procent rynku. Z kolei pojazdy hybrydowe stanowiły 20,4 procent (54 036 rejestracji) wszystkich sprzedanych aut.

""

Volkswagen ID.3

moto.rp.pl

Wśród najlepiej sprzedających się modeli liderem pozostaje Tesla, której udało się sprzedać 15 702 pojazdów, pokonując tym samym Renault Zoe (11 023 szt.). Elektryczna nowość Volkswagena – model ID.3, znalazła 7897 nabywców. Jeśli jednak weźmie się pod uwagę wzrosty sprzedaży, to firma z Wolfsburga dzięki ID.3 wypracowała 352 proc. wzrostu, co dało mu pozycję lidera. ID.3 podbija też rynek w Norwegii gdzie stał się elektrycznym numerem jeden. W samym tylko październiku sprzedano tak 2465 sztuk tego modelu. Lepszego debiutu niemiecka firma nie mogła sobie wymarzyć.

""

Początkowo ID.3 będzie dostępny wyłącznie w tych trzech kolorach.

moto.rp.pl

Równie obiecująco wygląda zestawienie roczne rynku norweskiego. Póki co króluje tam Audi e-tron z wynikiem 8493 szt. Drugi jest Nissan Leaf (5080 szt.), trzeci Volkswagen e-Golf (5056 szt.). Za podium znalazł się Hyundai Kona electric (4641 szt.), a piąty jest już Volkswagen ID.3 (4523 szt.). Jeśli policzyć zakupy elektryków Norwegów tylko w październiku to ID.3 znajdzie się na pierwszym miejscu i to daleko, daleko przed drugim w zestawieniu Leafem. Volkswagen sprzdał 2465 sztuk swojego elektryka, a Nissan tylko 730 egzemplarzy.

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen ID.4: Na obecną chwilę bez konkurencji

""

Audi e-tron Sportback.

moto.rp.pl

Tu i Teraz
Blokada mostów w Warszawie. Policja obserwuje przeprawy przez Wisłę
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Tu i Teraz
Jutro blokada mostów w Warszawie. Aktywiści planują utrudnić życie kierowcom
Tu i Teraz
Uwaga na fałszywe SMS-y z mandatami. GITD komentuje "nie reagować, to oszustwo"
Tu i Teraz
Polskie firmy budujące drogi rozpychają się w Europie
Tu i Teraz
Zmarł Paolo Pininfarina. Jego firma zaprojektowała 1300 samochodów, w tym Izerę