Przed wakacjami przyspiesza budowa szybkich dróg

Zbliża się wakacyjny szczyt na drogach. Na niektórych budowanych trasa zaczynają znikać utrudnienia, które do tej pory mocno hamowały ruch. Łatwiej będzie się jeździć m.in. na Pomorzu Zachodnim. Z kolei tranzyt pomiędzy Trójmiastem a południem Polski będzie szybszy dopiero w końcu roku.

Publikacja: 12.06.2020 16:03

Przed wakacjami przyspiesza budowa szybkich dróg

Foto: moto.rp.pl

Tuż przed rozpoczęciem długiego weekendu drogowcy uruchomili przejazd dwiema jezdniami na trasach A6/S3 od Szczecina do Goleniowa. Pozwoliło to na likwidację denerwujących kierowców utrudnień – ruchu jedną jezdnią na przebudowywanych odcinkach autostrady A6 od węzła Szczecin Dąbie do węzła Rzęśnica i drogi ekspresowej S3 od węzła Rzęśnica do Miękowa. Przyspiesza budowa brakującego odcinka autostrady A1. Drogowcy właśnie uruchomili węzeł Częstochowa Blachownia na obwodnicy miasta. Dzięki niemu możliwy będzie wjazd na autostradę A1 i zjazd z niej do Częstochowy oraz w kierunku Lublińca, Opola i Szczekocin. Węzeł usprawni także ruch samochodów ciężarowych korzystających z drogi krajowej 46.

CZYTAJ TAKŻE: Gierkówka stanie się trzypasmową autostradą!

Trasa A1 to najważniejsze połączenie drogowe pomiędzy wybrzeżem a południową granicą Polski. Brakuje jej tylko fragmentu od Tuszyna do Częstochowy. To tzw. gierkówka, mocno zniszczona czteropasmowa trasa, w której śladzie budowana jest nowa autostrada. W 2019 r. zakończyła się budowa 33-kilometrowego odcinka od Pyrzowic do Częstochowy, jednak kompletnie niefunkcjonalnego z powodu braku obwodnicy miasta, w dodatku wyłączającego z ruchu ciężarówki. Dopiero tuz przed końcem grudnia udało się otworzyć 24-kilometrową obwodnicę – od węzła Częstochowa Południe do węzła Częstochowa Północ, ale bez węzłów Jasna Góra i Blachownia. Ten pierwszy ukończono dopiero w połowie lutego, a Blachownię przed czerwcowym weekendem.

""

moto.rp.pl

Tymczasem przyspiesza przebudowa gierkówki na odcinku od Częstochowy do Tuszyna. Na 16 kilometrach pomiędzy Tuszynem a Piotrkowem Trybunalskim już w kwietniu zaczęło się betonowanie zachodniej jezdni. W maju pierwsze betonowe fragmenty pojawiły się pomiędzy Częstochową a Radomskiem. Prace przebiegają szybko, m.in. dzięki przyspieszeniu robót przygotowawczych w sezonie zimowym, który wskutek łagodnej pogody nie przerwał większości budów.

CZYTAJ TAKŻE: Bezpieczniejsze drogi uratowałyby życie 1000 Polaków

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad deklaruje, że jeszcze w tym roku korki na przebudowywanej gierkówce maja się skończyć. Będzie to możliwe dzięki uruchomieniu jednej jezdni. Ponieważ autostrada pomiędzy Częstochową a Piotrkowem będzie miała docelowo po trzy pasy ruchu w każdą stronę, na gotowej jednej jezdni drogowcy tymczasowo „wykroją” po dwa pasy dla bezkolizyjnej jazdy w obu kierunkach.

""

default

moto.rp.pl

W ostatnich dniach zapadły decyzje dotyczące kolejnych strategicznych inwestycji drogowych. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na trzeci z czterech odcinków przyszłej autostrady A18. Przygotowane zostały także wnioski o wydanie decyzji środowiskowych dla budowy drogi ekspresowej S8 na odcinku Wrocław – Kłodzko.

Tuż przed rozpoczęciem długiego weekendu drogowcy uruchomili przejazd dwiema jezdniami na trasach A6/S3 od Szczecina do Goleniowa. Pozwoliło to na likwidację denerwujących kierowców utrudnień – ruchu jedną jezdnią na przebudowywanych odcinkach autostrady A6 od węzła Szczecin Dąbie do węzła Rzęśnica i drogi ekspresowej S3 od węzła Rzęśnica do Miękowa. Przyspiesza budowa brakującego odcinka autostrady A1. Drogowcy właśnie uruchomili węzeł Częstochowa Blachownia na obwodnicy miasta. Dzięki niemu możliwy będzie wjazd na autostradę A1 i zjazd z niej do Częstochowy oraz w kierunku Lublińca, Opola i Szczekocin. Węzeł usprawni także ruch samochodów ciężarowych korzystających z drogi krajowej 46.

Tu i Teraz
To będzie najdłuższa estakada w Polsce. Jej zakończenie zaplanowano na 2025 rok
Materiał Promocyjny
BaseLinker uratuje e-sklep przed przestojem
Tu i Teraz
Największa pomyłka Fiata. Nikt nie chce kupować tego elektrycznego modelu
Tu i Teraz
Zmarł Bruno Sacco, legenda świata designu. Człowiek, który zmienił losy Mercedesa
Tu i Teraz
Kilkunastu producentów motoryzacyjnych z błędem w oprogramowaniu. Ich auta można hakować
Tu i Teraz
Po powodzi do sprawdzenia 1 tys. kilometrów dróg krajowych i ponad 200 mostów