W Poznaniu będą produkowane dostawcze Fordy

Transit Connect – tak ma nazywać się nowy samochód, który w przyszłym roku zacznie wyjeżdżać z zakładów Volkswagena Poznań. Będzie miejskim samochodem dostawczym budowanym na bazie nowej generacji Volkswagena Caddy, którego produkcja ma ruszyć w drugiej połowie 2020 r. Volkswagen poinformował o tym oficjalnie w środę po południu.

Publikacja: 10.06.2020 17:56

W Poznaniu będą produkowane dostawcze Fordy

Foto: moto.rp.pl

Produkcja miejskich dostawczych fordów będzie możliwa w polskich zakładach dzięki rozszerzeniu umowy o współpracy pomiędzy Volkswagen Samochody Dostawcze a firmą Ford. Kooperacja koncernów została ogłoszona jeszcze w ub. roku. Zakłada współpracę w segmentach pojazdów elektrycznych i lekkich samochodów dostawczych oraz współdziałanie w ramach rozwoju systemów autonomicznych.

CZYTAJ TAKŻE: Ford montuje innowacyjne filtry z ochroną przed wirusami

Podpisane teraz umowy są podstawą dla trzech projektów obejmujących wypuszczenie na rynek 8 mln samochodów. Jak powiedział Thomas Sedran, prezes Marki Volkswagen Samochody Dostawcze, kooperacja z Fordem wzmocni pozycję Volkswagena na europejskim rynku lekkich samochodów dostawczych przez kolejne lata. – Partnerstwo z Fordem ma charakter długofalowy – podkreślił Sedran.

""

Tak będzie wyglądać nowy VW Caddy. To na jego bazie powstanie nowy model użytkowego Forda

Foto: moto.rp.pl

W przyszłości Ford będzie produkował dla Volkswagena nową wersję Amaroka na bazie modelu Ranger. Następca Amaroka od roku 2022 będzie produkowany w zakładzie Forda w Silverton w RPA. Auto dostawcze budowane dla Forda pozwoli poznańskim zakładom Volkswagena lepiej wykorzystać zdolności produkcyjne. Zwłaszcza, że Volkswagen Poznań, obecnie największy producent samochodów w Polsce, szykuje zwolnienia pracowników z powodu słabnących zamówień i perspektywy zmniejszenia produkcji. Pracę do 2021 r. ma stracić ok. 460 osób.

""

W przyszłości Ford będzie produkował dla Volkswagena nową wersję Amaroka na bazie modelu Ranger.

Foto: moto.rp.pl

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen zapowiada nowego Tiguana. Pojawi się już latem

To nie pierwsze duże cięcia planowane w polskim oddziale koncernu z Wolfsburga. Jesienią 2019 r. spółka zapowiedziała 2-miliardowe inwestycje w rozbudowę i unowocześnienie zakładów i zwiększenie poziomu automatyzacji produkcji. Kierownictwo zakładu poinformowało jednocześnie, że zwiększenie poziomu robotyzacji pociągnie za sobą zmniejszenie zatrudnienia – o 750 osób do końca 2020 r. Od 1993 r. Volkswagen Poznań zainwestował w produkcję samochodów w Wielkopolsce przeszło 10 mld zł. Z tego 4 mld zainwestowano we Wrześni. W 2020 r. łączny poziom nakładów miałby sięgnąć 12 mld zł. Ubiegły rok okazał się dla spółki rekordowym; produkcja sięgnęła 266,8 tys. aut.

Produkcja miejskich dostawczych fordów będzie możliwa w polskich zakładach dzięki rozszerzeniu umowy o współpracy pomiędzy Volkswagen Samochody Dostawcze a firmą Ford. Kooperacja koncernów została ogłoszona jeszcze w ub. roku. Zakłada współpracę w segmentach pojazdów elektrycznych i lekkich samochodów dostawczych oraz współdziałanie w ramach rozwoju systemów autonomicznych.

CZYTAJ TAKŻE: Ford montuje innowacyjne filtry z ochroną przed wirusami

Pozostało 80% artykułu
Tu i Teraz
Szaleńczy skok akcji Tesli. Elon Musk może dziękować Trumpowi
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Tu i Teraz
Najtańszy nowy Rolls-Royce i wyjątkowy prezent pod choinkę
Tu i Teraz
Kolejna niemiecka marka zniknie z rynku. Poddostawca branży moto ogłasza upadłość
Tu i Teraz
Nowy znak drogowy na europejskich drogach. Co oznacza biały romb?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Tu i Teraz
Znana marka motoryzacyjna uratowana. Znaleziono nowego inwestora