Tiguan to najpopularniejszy na świecie model Volkswagena. Teraz Niemcy szykują się do modernizacji, a o odmłodzonej wersji marka poinformowała podczas konferencji prasowej prowadzonej online.

Skype – to narzędzie, które być może w przyszłości zastąpi pewną część prezentacji. Tak jest szybciej, taniej i łatwiej. Można na szybko coś zaprezentować, opowiedzieć o pomysłach i nowościach. W czasie pandemii, ale i po niej. Hendrik Muth, szef zespołu produktu marki Volkswagen właśnie w ten sposób uchylił rąbka tajemnicy o zmodernizowanym Tiguanie. Mimo panującego koronawirusa Volkswagen nie czeka na jego pełne wygaśnięcie tylko planuje i pracuje nad nowymi modelami. Nic dziwnego, bo w tym przypadku chodzi o Tiguana –  najpopularniejszego Volkswagena na świecie. Co 35 sekund z taśmy zjeżdża nowy egzemplarz. To właśnie po tym aucie widać jak bardzo zmienia się rynek i gusta nabywców. Starzy wyjadacze, jak Golf czy Passat nie mają z nim szans.

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen zainwestuje 30 miliardów euro w elektromobilność

Tiguan pojawił się na rynku w 2007 roku i od tego czasu na całym świecie znalazł już ponad 6 mln nabywców. W 2019 roku na całym świecie tego kompaktowego SUV-a wybrało ponad 911 tys. klientów. To najlepiej sprzedający się SUV w Europie i znajduje się w pierwszej trójce najchętniej kupowanych SUV-ów na świecie. Nabywcy wybierają pomiędzy zwykłym, krótkim modelem i dostępnym na polskim rynku od 2017 roku Tiguanie Allspace, czyli dłuższej wersji, która stanowi 55 proc. wszystkich sprzedawanych Tiguanów. Model produkowany jest w fabrykach ulokowanych na trzech kontynentach. Wersja ze standardowym rozstawem osi produkowana jest w niemieckim Wolfsburgu oraz w rosyjskiej Kałudze. Allspace (plus 11 cm większy rozstaw osi) w meksykańskiej fabryce w Puebla oraz w chińskich zakładach w Szanghaju.

Aktualny Volkswagen Tiguan.
Volkswagen Tiguan Allspace.

Zmodernizowany Volkswagen Tiguan, który w sprzedaży powinien pojawić się latem 2020 roku upodobni się stylistycznie i technologicznie do nowego Golfa VIII. Póki co oficjalnie zaprezentowano wyłącznie rysunek przodu. Na więcej trzeba poczekać. Poza optycznymi zmianami pojawią się również nowinki technologiczne. Zamontowany ma zostać lepszy system multimedialny trzeciej generacji (MIB3) z Online Connectivity Unit, wbudowaną kartą SIM, która zapewnia stały dostęp do internetu. Możliwe będzie też wydawanie komend głosowych, za pomocą hasła wywoławczego – Hello Volkswagen. Ale to nie koniec nowości. Na konferencji prasowej ujawniono, że silniki benzynowe i wysokoprężne mają być bardziej oszczędne przez zastosowanie miękkiej hybrydy i 48-woltowy napięcia. Będzie też wersja z napędem hybryd plug-in, czyli hybryda, którą możemy ładować z gniazdka. Ta wersja napędzana będzie silnikiem TSI o pojemności 1,4 litra oraz silnikiem elektrycznym. Póki co Volkswagen nie wychyla się z technicznymi szczegółami. Wiadomo, że moc systemowa układu będzie wynosić 245 KM, akumulator będzie miał pojemność 13 kWh, zasięg na prądzie wyniesie około 50 km.

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen chce dostarczyć 30 tysięcy modeli ID.3 jednocześnie

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Rynek nowych autobusów wciąż na hamulcu

Na polskim rynku autobusów zapanowała bessa. Po spadkowych pierwszych dwóch miesiącach roku marzec nie ...

Nowe zasady testów zderzeniowych w NCAP

Euro NCAP jest jednym z głównych ośrodków testujących i oceniających bezpieczeństwo samochodów.  Teraz wprowadzone ...

Korona Kielce będzie grać na Suzuki Arena

Tego jeszcze w świecie sportu ani w motoryzacji w Polsce nie było. Stadion piłkarski ...

Tesla Model 3 w Europie bez funkcji autopilota

Do Europy trafiły pierwsze modele Tesli Model 3. Jednak w odróżnieniu od innych rynków, ...

Seat Tarraco: Trzeci, największy

Nowy SUV Seata będzie największym modelem w ofercie hiszpańskiego producenta. Oto Seat Tarraco. Tarraco ...

GM buduje fabrykę do produkcji baterii dla aut elektrycznych

Ultium Cells LLC spółka joint venture stworzona przez LG Energy Solution i General Motors ...