Katowice liderem infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych

Spełnienie wymagań ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych dla samorządów oraz włodarzy miast jest istotną kwestią. Każdy na swój sposób stara się osiągnąć wyznaczone cele do końca roku, aby uniknąć płacenia kar. Katowice jako pierwsze mają to już za sobą. Wykonały cel i to z nawiązką.

Publikacja: 11.05.2020 23:56

Katowice liderem infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych

Foto: moto.rp.pl

W ustawie z dnia 11 stycznia 2018 roku o elektromobilności i paliwach alternatywnych, określono wytyczne dla gmin, dotyczące liczby punktów do ładowania pojazdów elektrycznych, jak też punktów do tankowania sprężonego gazu ziemnego (CNG), które muszą powstać do dnia 31 grudnia 2020 roku. Przytaczając Art. 60.1. ustawy (fragment odnośnie stacji ładowania pojazdów elektrycznych). Minimalna liczba punktów ładowania zainstalowanych do dnia 31 grudnia 2020r. w ogólnodostępnych stacjach ładowania, zlokalizowanych w gminach wynosi:
1) 1000 – w gminach o liczbie mieszkańców wyższej niż 1 000 000, w których zostało zarejestrowanych co najmniej 600 000 pojazdów samochodowych i na 1000 mieszkańców przypada co najmniej 700 pojazdów samochodowych,
2) 210 – w gminach o liczbie mieszkańców wyższej niż 300 000, w których zostało zarejestrowanych co najmniej 200 000 pojazdów samochodowych i na 1000 mieszkańców przypada co najmniej 500 pojazdów samochodowych,
3) 100 – w gminach o liczbie mieszkańców wyższej niż 150 000, w których zostało zarejestrowanych co najmniej 95 000 pojazdów samochodowych i na 1000mieszkańców przypada co najmniej 400 pojazdów samochodowych,
4) 60 – w gminach o liczbie mieszkańców wyższej niż 100 000, w których zostało zarejestrowanych co najmniej 60 000 pojazdów samochodowych i na 1000 mieszkańców przypada co najmniej 400 pojazdów samochodowy”.

CZYTAJ TAKŻE: Drożej na A4 Kraków-Katowice

""

moto.rp.pl

Katowice jako pierwsze miasto w Polsce spełniło wyznaczone wymagania, które zakładają udostępnienie 100 punktów ładowania do końca roku. Obecnie funkcjonuje tam 115 punktów ładowania. Wśród nich można wymienić te od takich operatorów jak np.: Tauron, PKN Orlen czy GreenWay. – Katowice są liderem w zakresie elektromobilności. Pierwszy samochód elektryczny zakupiliśmy już w 2012 roku. Dzisiaj już wiemy, że elektryczne pojazdy odgrywają coraz większą rolę w naszym życiu, dlatego jednocześnie rozwijamy bazę stacji ładowania pojazdów elektrycznych w mieście. Przeprowadziliśmy kompleksowe postępowanie na dzierżawę nieruchomości pod lokalizację 30 stacji ładowania na terenach miejskich. Była to strategiczna decyzja, dzięki której dzisiaj w mieście funkcjonuje łącznie 115 punktów ładowania. Warto dodać, iż kolejnych 11 punktów jest w trakcie uruchamiania, natomiast 23 punkty znajdują się w budowie i zostaną uruchomione do końca roku. Uzupełnieniem tych działań jest zakup kolejnych autobusów elektrycznych, a także pojazdów porządkowych, które są już w flocie MPGK Katowice i dbają o czystość miasta – możemy przeczytać wypowiedź Marcina Krupy, prezydent Katowic w moto.pl.

""

moto.rp.pl

CZYTAJ TAKŻE: Lotos wprowadza opłaty za ładowanie elektrycznych aut

W Polsce powoli powstają punkty ładowania aut elektrycznych. Przykład Katowic pokazuje, że udało się stworzyć łącznie 115 punktów ładowania pojazdów elektrycznych. Może się jednak okazać, że przy zwiększającej się liczbie pojazdów zasilanych z gniazdka, 115 stacji ich ładowania będzie kroplą w morzu potrzeb. Dlatego konieczne są dalsze prace nad rozwojem tej sieci.

W ustawie z dnia 11 stycznia 2018 roku o elektromobilności i paliwach alternatywnych, określono wytyczne dla gmin, dotyczące liczby punktów do ładowania pojazdów elektrycznych, jak też punktów do tankowania sprężonego gazu ziemnego (CNG), które muszą powstać do dnia 31 grudnia 2020 roku. Przytaczając Art. 60.1. ustawy (fragment odnośnie stacji ładowania pojazdów elektrycznych). Minimalna liczba punktów ładowania zainstalowanych do dnia 31 grudnia 2020r. w ogólnodostępnych stacjach ładowania, zlokalizowanych w gminach wynosi:
1) 1000 – w gminach o liczbie mieszkańców wyższej niż 1 000 000, w których zostało zarejestrowanych co najmniej 600 000 pojazdów samochodowych i na 1000 mieszkańców przypada co najmniej 700 pojazdów samochodowych,
2) 210 – w gminach o liczbie mieszkańców wyższej niż 300 000, w których zostało zarejestrowanych co najmniej 200 000 pojazdów samochodowych i na 1000 mieszkańców przypada co najmniej 500 pojazdów samochodowych,
3) 100 – w gminach o liczbie mieszkańców wyższej niż 150 000, w których zostało zarejestrowanych co najmniej 95 000 pojazdów samochodowych i na 1000mieszkańców przypada co najmniej 400 pojazdów samochodowych,
4) 60 – w gminach o liczbie mieszkańców wyższej niż 100 000, w których zostało zarejestrowanych co najmniej 60 000 pojazdów samochodowych i na 1000 mieszkańców przypada co najmniej 400 pojazdów samochodowy”.

Tu i Teraz
Uruchomiono nowy odcinkowy pomiar prędkości na popularnej drodze na Śląsku
Tu i Teraz
Polacy sobie nie żałują: nowe auta sprzedają się lepiej niż paliwa, leki i kosmetyki
Tu i Teraz
Ponad 150 proc. wzrosną ceny za badanie techniczne samochodu
Tu i Teraz
U brzegu Namibii odkryto największe na świecie złoże ropy naftowej
Tu i Teraz
Ta marka motoryzacyjna miała być światowym hitem. Teraz jej akcje są na dnie
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił