Słaba sprzedaż modeli dostawczych. Podsumowanie kwartału

Przed ujemnymi wartościami sprzedaży nie uchroniła się również branża pojazdów dostawczych, która zanotowała ponad 30 proc. spadek.

Publikacja: 05.04.2020 14:14

Słaba sprzedaż modeli dostawczych. Podsumowanie kwartału

Foto: moto.rp.pl

W segmencie aut dostawczych również spadki. Według Centralnej Ewidencji Pojazdów, od początku roku sprzedano 13 389 aut. Jest to o 21,37 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. W samym marcu 2020 roku zarejestrowanych zostało 4328 aut dostawczych. Jest to spadek o 32,71 proc. (-2104 szt.) w odniesieniu do danych sprzed roku i o 6,80 proc., miej niż w lutym 2020 roku. Wśród liderów tego segmentu, w pierwszym kwartale roku, na pierwszym miejscu uplasowało się Renault. Klienci zakupili 1914 pojazdów tej marki. Choć jest to o 24,29 proc. mniej niż w tym okresie w 2019 roku, to wynik pozwolił na uzyskanie 14,30 proc. udziału w rynku (w marcu sprzedano 710 pojazdów). Tuż za francuską marką uplasował się Ford z wynikiem 1779 szt., co stanowi o 17,64 proc. gorszy wynik niż przed rokiem. Udział marki w rynku z kolei wyniósł 13,29 proc. (w marcu sprzedaż wyniosła 698 szt.). Podium zamyka Fiat. Włoska marka zarejestrowała 1631 dostawczaków (-37,27 proc. r/r) i uzyskała 12,18 proc. udziału w rynku.

CZYTAJ TAKŻE: Toyota otwiera pierwszy salon nowej marki aut dostawczych Toyota Professional

""

Renault jest liderem rynku w segmencie aut dostawczych, a model Master nr. 1.

moto.rp.pl

Pod względem modeli, najchętniej wybieranym autem w 2020 roku jest jak na razie Renault Master (1 613 szt.; -23,23 proc. r/r). Na drugiej pozycji uplasował się Mercedes Sprinter – (1 344 szt.; +7,01 proc.), na trzeciej Fiat Ducato (1 227 szt.; -15,50 proc. r/r), a na czwartej Iveco Daily (973 szt.; -19,39 proc. r/r). Pierwszą piątkę zamyka Peugeot Boxer (715 szt.; -9,26 proc. r/r).

TOP 10 najlepiej sprzedających się aut dostawczych w pierwszym kwartale 2020 roku:
1. Renault Master (1613 szt.),
2. Mercedes Sprinter (1344 st.),
3. Fiat Ducato (1227 szt.),
4. Iveco Daily (973 szt.),
5. Peugeot Boxer (715 szt.),
6. Ford Transit (673 szt.),
7. Volkswagen Transporter (475 szt.),
8. Ford Transit Custom (420 szt.),
9. Opel Movano (418 szt.),
10.Volkswagen Crafter (412 szt.).

W segmencie aut dostawczych również spadki. Według Centralnej Ewidencji Pojazdów, od początku roku sprzedano 13 389 aut. Jest to o 21,37 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. W samym marcu 2020 roku zarejestrowanych zostało 4328 aut dostawczych. Jest to spadek o 32,71 proc. (-2104 szt.) w odniesieniu do danych sprzed roku i o 6,80 proc., miej niż w lutym 2020 roku. Wśród liderów tego segmentu, w pierwszym kwartale roku, na pierwszym miejscu uplasowało się Renault. Klienci zakupili 1914 pojazdów tej marki. Choć jest to o 24,29 proc. mniej niż w tym okresie w 2019 roku, to wynik pozwolił na uzyskanie 14,30 proc. udziału w rynku (w marcu sprzedano 710 pojazdów). Tuż za francuską marką uplasował się Ford z wynikiem 1779 szt., co stanowi o 17,64 proc. gorszy wynik niż przed rokiem. Udział marki w rynku z kolei wyniósł 13,29 proc. (w marcu sprzedaż wyniosła 698 szt.). Podium zamyka Fiat. Włoska marka zarejestrowała 1631 dostawczaków (-37,27 proc. r/r) i uzyskała 12,18 proc. udziału w rynku.

Tu i Teraz
Porsche brakuje części. Wyprodukuje mniej samochodów i musi skorygować prognozę
Tu i Teraz
Luksusowe auto za kryptowalutę. Ferrari pozwala europejskim klientom płacenie w Bitcoinach
Tu i Teraz
Kończy się dobra passa polskiego przemysłu motoryzacyjnego
Tu i Teraz
Ceglany piec ogrzewany wodorem. Tak Toyota piecze pizzę
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Tu i Teraz
Serbia chce udostępnić UE jedno z największych złóż litu na świecie