Raport podzielony jest na klasy i kategorie wiekowe. Ranking awaryjności powstaje na podstawie przeprowadzonych badań technicznych, podczas których oceniany jest m.in. stan techniczny układu hamulcowego, kierowniczego, zawieszenia, składu spalin i oświetlenia. Im więcej usterek, tym niższa pozycja danego modelu w rankingu GTU. Raport został sporządzony na podstawie ponad pięciu milionów obowiązkowych badań technicznych wykonanych w Niemczech.

""

moto.rp.pl

Mimo, że raport GTU, podobnie jak inne tego rodzaju zestawienia jest obarczony wadami (np. wysoką pozycję mogą zająć auta mało popularne, które trafiły na badania GTU w mniejszej ilości) to mimo wszystko daje ogólny pogląd na awaryjność poszczególnych modeli.

CZYTAJ TAKŻE: Raport lojalności klientów w USA. Wygrywa Lexus i Subaru

W modelach małych bardzo dobrze radzą sobie wersje elektryczne – BMW i3 i Renalt Zoe. Wyróżnić też trzeba Mazdę 2 i Toyotę IQ, ale najczęściej w zestawieniu w top 3 pojawia się Audi A1. Na drugim końcu skali jest Chevrolet Sprak, który aż dwa razy pojawia się na ostatnim miejscu zestawienia.

""

BMW i3.

moto.rp.pl

SAMOCHODY MAŁE

Egzemplarze maksymalnie 3-letnie
1. BMW i3 | wskaźnik braków: 0,44
2. Audi A1 | 2,63
3. Toyota Yaris | 3,57
40. Ford Ka/Ka+ | 12,05

""

Audi A1.

moto.rp.pl

Egzemplarze 4/5-letnie
1. Mazda 2 | 6,20
2. Renault Zoe | 6,99
3. Audi A1 | 7,79
42. Chevrolet Spark | 46,19

""

Mazda 2.

moto.rp.pl

Egzemplarze 6/7-letnie
1. Mazda 2 | 13,43
2. Audi A1 | 14,33
3. Opel Adam | 14,73
41. Chevrolet Spark | 58,99

""

Opel Adam.

moto.rp.pl

Egzemplarze 8/9-letnie
1. Toyota iQ | 18,38
2. Audi A1 | 26,63
3. Toyota Yaris | 26,89
35. Fiat Punto | 77,72

""

Toyota iQ.

moto.rp.pl

Egzemplarze ponad 9-letnie
1. Toyota iQ | 24,07
2. Mazda 2 | 42,65
3. Toyota Yaris | 43,81
32. Kia Picanto | 95,89

""

Toyota Yaris.

moto.rp.pl

Średni przebieg dla omawianego segmentu: auta maksymalnie 3-letnie – 30 000 km; 4/5-latki – 50 000 km; 6/7-latki – 70 000 km; 8/9-latki – 90 000 km; 9/11-latki – 110 000 km.