Raport podzielony jest na klasy i kategorie wiekowe. Ranking awaryjności powstaje na podstawie przeprowadzonych badań technicznych, podczas których oceniany jest m.in. stan techniczny układu hamulcowego, kierowniczego, zawieszenia, składu spalin i oświetlenia. Im więcej usterek, tym niższa pozycja danego modelu w rankingu GTU. Raport został sporządzony na podstawie ponad pięciu milionów obowiązkowych badań technicznych wykonanych w Niemczech.
Mimo, że raport GTU, podobnie jak inne tego rodzaju zestawienia jest obarczony wadami (np. wysoką pozycję mogą zająć auta mało popularne, które trafiły na badania GTU w mniejszej ilości) to mimo wszystko daje ogólny pogląd na awaryjność poszczególnych modeli.
CZYTAJ TAKŻE: Raport lojalności klientów w USA. Wygrywa Lexus i Subaru
W modelach małych bardzo dobrze radzą sobie wersje elektryczne – BMW i3 i Renalt Zoe. Wyróżnić też trzeba Mazdę 2 i Toyotę IQ, ale najczęściej w zestawieniu w top 3 pojawia się Audi A1. Na drugim końcu skali jest Chevrolet Sprak, który aż dwa razy pojawia się na ostatnim miejscu zestawienia.