Analitycy J.D. Power przeanalizowali zachowania Amerykanów, którzy w okresie od czerwca 2018 roku do maja tego roku zmienili samochód. Odsetek klientów decydujących się na zakup lub leasing auta tej samej marki zadecydował o jej ostatecznym wyniku. Co istotne, w badaniu uwzględniono samochody ze wszystkich roczników.
Niemal połowa, bo 47,6 procent posiadaczy samochodów Lexusa decyduje się na zakup kolejnego auta japońskiej marki. To najlepszy wynik wśród producentów samochodów luksusowych. Z takim rezultatem Lexus wyprzedził Mercedesa i BMW. Na kolejnych dwóch miejscach znalazło się dwóch innych niemieckich producentów – Porsche i Audi.
W kategorii producentów aut popularnych na ponowny zakup samochodu tej marki najczęściej decydują się klienci Subaru, Toyoty i Hondy. Pierwszą europejską marką w zestawieniu jest Volkswagen, który zajął 11. miejsce. Ciekawy wynik osiągnęła marka Smart (20. miejsce), która wycofała się z amerykańskiego rynku z powodu zbyt małego zainteresowania. Widocznie 14,3 procent powracających klientów to nawet na olbrzymim, amerykańskim rynku to za mało.