Bosch z problemami. Szykują się zwolnienia

Firma Bosch jest największym na świecie dostawcą motoryzacyjnym. Zatrudnia 410 000 osób na całym świecie. Teraz planuje redukcję: „Musimy znaleźć odpowiedź na malejący popyt”, mówi Volkmar Denner, szef niemieckiego giganta.

Publikacja: 07.08.2019 00:35

Bosch z problemami. Szykują się zwolnienia

Foto: moto.rp.pl

Największy na świecie dostawca motoryzacyjny Bosch jest obciążony recesją i wstrząsami w branży motoryzacyjnej. „Nie ma już wiatru w plecy” – powiedział dyrektor generalny Volkmar Denner podczas rozmowy z „Süddeutsche Zeitung”. „Obecnie oczekujemy, że nasza łączna sprzedaż w tym roku będzie na tym samym poziomie co w poprzednim roku. Nie będziemy w stanie utrzymać wysokiego poziomu wydajności z poprzedniego roku”, dodał Denner. Z tego powodu planowane jest wyraźne ograniczenie miejsc pracy, szczególnie w działach zajmujących się technologią diesla.

""

Portfolio Boscha w silnikach diesla jest bardzo rozległe.

Foto: moto.rp.pl

Szef Boscha tłumaczy, że firma musi reagować na malejący popyt. „Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby zrobić to w społecznie akceptowalny sposób. Nie istnieje zbyt wiele opcji: pakiety odpraw, wcześniejsze przejście na emeryturę i zmniejszenie liczby pracowników tymczasowych” – tak tłumaczy przygotowanie do redukcji Denner. Bosch zatrudnia obecnie 410 000 osób na całym świecie.

""

Centrala firmy w Stuttgarcie.

Foto: moto.rp.pl

Obecnie rynek motoryzacyjny rozwija się bardzo słabo. „W naszych planach zakładamy, że produkcja motoryzacyjna ulegnie stagnacji w nadchodzących latach, inaczej niż w przeszłości, kiedy prawie zawsze pięła się w górę” – powiedział Denner. W szczególności spadek liczby silników diesla ma negatywny wpływ na bilans Boscha.

Największy na świecie dostawca motoryzacyjny Bosch jest obciążony recesją i wstrząsami w branży motoryzacyjnej. „Nie ma już wiatru w plecy” – powiedział dyrektor generalny Volkmar Denner podczas rozmowy z „Süddeutsche Zeitung”. „Obecnie oczekujemy, że nasza łączna sprzedaż w tym roku będzie na tym samym poziomie co w poprzednim roku. Nie będziemy w stanie utrzymać wysokiego poziomu wydajności z poprzedniego roku”, dodał Denner. Z tego powodu planowane jest wyraźne ograniczenie miejsc pracy, szczególnie w działach zajmujących się technologią diesla.

Tu i Teraz
Złote Koło moto.rp.pl: Nagrody motoryzacyjne za 2024 rok
Tu i Teraz
Jest szansa na poluzowanie przepisów zakazu stosowania silników spalinowych
Tu i Teraz
Stalexport podnosi opłaty na autostradzie A4. Za każdy kilometr zapłacimy 65 groszy
Tu i Teraz
Szef Forda zapowiada: Staniemy się Porsche wśród samochodów terenowych
Tu i Teraz
Po wsparciu Elona Muska niemieckie AfD zmienia o 180 stopni zdanie o Tesli