Tesla Semi Truck.
Projektem Semi Tesla chce znaleźć się w segmencie elektrycznie napędzanych ciężarówek. Zaprezentowany model wygląda niezwykle futurystycznie. Tesla podaje współczynnik oporu powietrza równy 0,36 cW. Tyle co niedawno miały samochody osobowe. Amerykańska nazwa „Semi-Truck” pochodzi z „ciężarówka z naczepą” i oznacza, że ten typ ciężarówki jest z przyczepą bez własnej osi przedniej, z typową naczepą na siodle. Kabina Tesli będzie z płaską podłogą i oferowana w wariacie długodystansowym z wysokim dachem i kabiną sypialną.
Tesla Semi oferowana będzie z dwoma wariantami baterii. Wersja podstawowa ma mieć zasięg około 480 kilometrów, model topowy nawet 800 kilometrów. Wszystkie dane dotyczące zasięgu mają odnosić się do w pełni załadowanego 40-tonowego pociągu drogowego. W najbliższej przyszłości szef Tesli obiecuje wersje o zasięgu nawet do 960 kilometrów. W czasie około 30 minut ładowania akumulatora będzie można uzyskać około 50 procent zasięgu. Według Tesli, ciężarówka powinna zużywać około dwóch kWh na milę (około 1,6 km) przy pełnym obciążeniu, co przekładałoby się na zużycie 125 kWh na 100 km. W przypadku obiecanego zasięgu 800 km zawartość energii akumulatora powinna zatem wynosić około 1000 kWh! To około dziesięć razy więcej niż w przypadku największego akumulatora samochodowego jaki oferuje Tesla w modelu S P100 D. Tym samym baterię będą ważyły około 7,5 ton.