Portal Yicai Global podał, że chińska grupa Shandong Shida Shenghua Chemical Group, zrezygnowała z planów budowy w Polsce fabryki komponentów do baterii dla aut elektrycznych. Jeszcze w marcu 2019 roku partner PCC Rokita informował o podpisaniu umowy z chińską firmą w sprawie rozpoczęcia przygotowań do inwestycji dotyczącej produkcji węglanów organicznych – zastosowanie m.in. w produkcji baterii dla przemysłu motoryzacyjnego i elektronicznego – oraz sprzedaży na terenie Europy. Chiński podmiot miał objąć 51 proc. akcji joint venture oraz udzielić licencji na korzystanie z technologii produkcji węglanów organicznych. Z kolei polska spółka zobowiązała się do dostarczenia mediów koniecznych do produkcji. Gdyby wszystko potoczyło się dobrze, to fabryka w Brzegu Dolnym miała produkować 20 tysięcy ton węglanów organicznych rocznie. Koszt budowy obiektu obliczano na ponad 20 milionów euro.
CZYTAJ TAKŻE: Volvo i Northvolt wybudują fabrykę akumulatorów w Polsce?
Tak wygląda bateria Renault Zoe.
Do budowy jednak nie dojdzie. Shandong Shida Shenghua Chemical Group poinformowała, że wycofuje się z inwestycji. Oficjalnym powodem był brak możliwości pozyskania zgody władz lokalnych na fabrykę elektrolitów z powodu globalnej pandemii COVID-19. Ponadto grupa zaznaczyła, że z powodu pandemii oczekiwane zalety zniknęły w obliczu niepewności w sektorze nowych samochodów elektrycznych. Ta decyzja spowodowała, że akcje firmy spadły o 6 procent.