Z Apple na szefa Ferrari

Na stanowisko prezesa Ferrari ma kandydować były szef projektantów Apple Jony Ive, a także dyrektor finansowy tej firmy Luca Maestri – podał serwis Reutersa powołujący się na informacje włoskich mediów.

Publikacja: 14.12.2020 07:01

Z Apple na szefa Ferrari

Foto: moto.rp.pl

Dotychczasowy szef Ferrari, Louis C. Camilleri, w czwartek nagle przeszedł na emeryturę „ze skutkiem natychmiastowym”. 55 letni, urodzony w Egipcie Camilleri objął stanowisko w Maranello w 2018 roku. Wcześniej kierował tytoniowym gigantem Philip Morris International. Nowym szefem Ferrari może zostać Luca Maestri, który jest wiceprezesem i kieruje finansami Apple od 2014 r., a wcześniej był kontrolerem korporacyjnym firmy. Z kolei Jonathan Ive będący autorem największych rynkowych sukcesów koncernu z Cupertino odszedł z Apple w ubiegłym roku, zakładając własną firmę projektową LoveFrom.

ZOBACZ TAKŻE: Ferrari Roma. Zaskakująca premiera najmniejszego modelu Ferrari

""

Jony Ive.

Foto: moto.rp.pl

""

Luca Maestri..

Foto: moto.rp.pl

ZOBACZ TAKŻE: Nie będzie elektrycznego Ferrari

Jak podaje MacRumors, już wcześniej kilkakrotnie zdarzało się, że członkowie kierownictwa Apple byli wymieniani jako potencjalni kandydaci na stanowisko dyrektora generalnego w znanych firmach. Johny Srouji, szef produkcji chipów Apple, w 2019 roku podobno znalazł się na liście kandydatów do stanowiska dyrektora generalnego Intela. Ostatecznie stanowisko to objął Bob Swan.

ZOBACZ TAKŻE:

Dotychczasowy szef Ferrari, Louis C. Camilleri, w czwartek nagle przeszedł na emeryturę „ze skutkiem natychmiastowym”. 55 letni, urodzony w Egipcie Camilleri objął stanowisko w Maranello w 2018 roku. Wcześniej kierował tytoniowym gigantem Philip Morris International. Nowym szefem Ferrari może zostać Luca Maestri, który jest wiceprezesem i kieruje finansami Apple od 2014 r., a wcześniej był kontrolerem korporacyjnym firmy. Z kolei Jonathan Ive będący autorem największych rynkowych sukcesów koncernu z Cupertino odszedł z Apple w ubiegłym roku, zakładając własną firmę projektową LoveFrom.

Tu i Teraz
Kolejny problem dla motoryzacji. UE chce zakazać używania włókna węglowego
Tu i Teraz
Mercedes po cichu zmienił swój logotyp. Gwiazda ma nowy kształt i blask
Tu i Teraz
Cła Trumpa zbliżyły Unię Europejską i Chiny. Wizja końca ceł na elektryki
Tu i Teraz
Skoda w wyjątkowy sposób obchodzi swoje 130 urodziny
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Tu i Teraz
Nie tylko elektromobilność. Kia opracowuje nowy modułowy 4-cylindrowy silnik spalinowy