Thomas Schäfer, dotychczas szef Volkswagena na Afrykę Południową pokieruje teraz Skodą. Zastąpi na tym stanowisku Bernharda Maiera, który był prezesem Skody przez prawie 5 lat, a teraz jest typowany na prezesa Porsche.

Nowy prezes nie będzie miał łatwo. Maier doprowadził czeską markę do wysokich zysków, które w tej chwili będą bardzo trudne do wypracowania. Zresztą i wcześniej Skoda miała bardzo silną markę, nadal jest największym eksporterem w Czechach, ale to właśnie jej sukcesy doprowadzały do częstych sporów między związkami zawodowymi w Grupie Volkswagena, a zarządem VW i Skody. Niemieckie związki oskarżały Skodę o kanibalizację marki Volkswagen. Teraz związkowcy mają wątpliwości, czy rzeczywiście nowy prezes jest odpowiednim człowiekiem na tym stanowisku. Tyle, że go zupełnie nie znają.

CZYTAJ TAKŻE: Skoda Octavia Scout: Idealna alternatywa dla SUV-a

W 2019 roku Skoda sprzedała na świecie 1,24 mln samochodów, a jej największymi rynkami, podobnie jak jest to w przypadku VW, są Niemcy i Chiny. Teraz Czesi mają takie same problemy, jak reszta branży motoryzacyjnej i w Europie i na świecie. Sprzedaż Grupy Volkswagena w I półroczu 2020 spadła o 27,4 proc. Zdaniem prezesa Grupy VW, Herberta Diessa Skoda, która zanotowała 31-procentowy spadek sprzedaży powinna sobie radzić lepiej, niż dotychczas. – Zwłaszcza w konkurencji z markami koreańskimi i francuskimi – powiedział Diess w wywiadzie dla „Frankfurter Allgemeine Zeitung” (FAZ).

Skoda Octavia RS iV.

W ostatni piątek Skoda poinformowała o poprawie wyników sprzedaży w lipcu, ale jej przedstawiciele przyznali, że I półrocze rzeczywiście nie było zadowalające. Czeska marka sprzedała w tym czasie 426,7 tys. samochodów, przychody wyniosły 7,55 mld euro, a zysk operacyjny zmniejszył się o 72 proc. do 228 mln euro.

CZYTAJ TAKŻE: Nowa Skoda Octavia: Tak dopracowanego auta Czesi jeszcze nie mieli

Schaefer, który nowe stanowisko objął w poniedziałek 3 sierpnia, w 2012 roku przyszedł do Volkswagena z Mercedesa-Benza. Odpowiadał wtedy za produkcję Grupy VW poza Niemcami. Od 2015 dbał o interesy niemieckiej grupy w RPA, ale również w Ghanie, Nigerii i Kenii. Grupa VW nie tylko sprzedaje samochody w tych kraju, ale w RPA składa auta oraz produkuje silniki, głównie na eksport. W 2019 roku mógł poszczycić się wyjątkowo dobrymi wynikami.

Skoda Kamiq.

Schaefer jest inżynierem mechanikiem. Swoją karierę zawodową rozpoczął w 1991 roku w Daimler Benz, gdzie pracował na stanowiskach kierowniczych tak w produkcji, jak i w dziale kontroli jakości w Niemczech, Stanach Zjednoczonych oraz w RPA. W afrykańskiej fabryce w East London pracował w latach 1998-2002 i nadzorował jakość produkowanych tam silników. Stamtąd przeszedł do montoni samochodów, wreszcie awansował na regionalnego szefa. Potem pojechał do Malezji, gdzie założył DaimlerChrysler Malaysia. Wreszcie w 2005 roku wrócił do pracy w Daimlerze w Niemczech.

Thomas Schäfer został nowym szefem Skody.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

W przyszłości stacje paliwowe czeka rewolucja

Biznes na stacjach benzynowych wkrótce się zmieni. W Berlinie firma Aral pokazała jak stacja ...

W przyszłości Volkswagen GTI będzie miał napęd elektryczny

Volkswagen nie chce wyłącznie koncentrować się na mobilności elektrycznej w produkcji masowej. Należąca do ...

BMW wzywa do warsztatów modele z czterocylindrowymi silnikami diesla

Ze względu na ryzyko pożaru BMW wzywa do warsztatów modele z czterocylindrowymi silnikami diesla. ...

Yamaha MT07: Kandydatka do Nobla

Inżynierowie Yamahy powinni za model MT07 dostać Nobla. Udało im się bowiem skonstruować uniwersalny ...

Jak europejscy kierowcy zachowują się na drodze. Najgorzej jest w Grecji

Francuska Fundacja Vinci Autoroutes zapytała ponad 12 000 kierowców o ich zachowanie na drodze. ...

Możesz kupić jedno z dziesięciu Bugatti za ponad 36 mln zł

Bugatti pracuje nad seryjną produkcją limitowanego modelu Centodieci o mocy 1600 KM. Aktualnie testowany jest ...