Obudowy silników do Porsche z Poznania

W poznańskich zakładach Volkswagena będą produkowane komponenty do samochodów elektrycznych. Seryjną produkcję obudów do silników elektrycznych zajmie się należąca do spółki Odlewnia Volkswagen Poznań. Będą stosowane w elektrycznych modelach różnych marek Volkswagen AG budowanych na platformach PPE i MEB Performance.

Publikacja: 09.11.2020 09:53

Obudowy silników do Porsche z Poznania

Foto: moto.rp.pl

Odlewnia zdobyła zlecenia na produkcje obudów w dwóch etapach. Pierwszy przetarg dotyczył obudowy silnika elektrycznego osi przedniej, osi tylnej oraz osi tylnej platformy PPE Performance dla samochodów elektrycznych segmentu premium. Chodzi o marki Audi oraz Porsche. Start seryjnej produkcji tych podzespołów nastąpi w połowie roku 2022, a docelowa wielkość produkcji wyniesie 860 tys. sztuk rocznie. Dla zrealizowania zamówienia odlewnia musi zainwestować w nową linie produkcyjną. Zakupionych zostanie 10 nowych maszyn obróbczych, maszyna myjąca oraz maszyna do automatycznego pakowania.

CZYTAJ TAKŻE: Polska europejskim centrum baterii do e-aut

Drugi przetarg, który został rozstrzygnięty w ubiegłym miesiącu, obejmuje obudowy silnika dla modeli na platformie MEB Performance. Są to sztandarowe elektryczne modele Volkswagena: ID.3 oraz ID.4. ale także inne modele Skody, Seata, Audi oraz przyszły VW ID. Buzz. W tym przypadku seryjna produkcja komponentów rozpocznie się w I kwartale 2023 r. Maksymalna wielkość rocznej produkcji przekroczy 450 tys. sztuk. Na jej potrzeby rozbudowana będzie istniejąca już linia produkcyjna MEB Base, na której obecnie powstają komponenty do elektrycznego ID.3.

""

Porsche Taycan Turbo S.

moto.rp.pl

Zdobyte przez odlewnię kontrakty zabezpieczą utrzymanie na kolejne lata miejsc pracy. Produkcja obudów będzie bardziej ekologiczna. Obróbka mechaniczna komponentów odbywać się będzie z minimalnym wykorzystaniem chłodziwa – zamiast dużej ilości płynów chłodzących wykorzystana będzie mgła olejowa i powietrze. Zapowiedziana przez Volkswagena produkcja obudów do silników elektrycznych to kolejna zagraniczna inwestycja w branży elektromobilności w Polsce. W ubiegłym tygodniu inwestycje o wartości 1,5 mld zł ogłosiła koreańska firma SK ie technology, która w województwie śląskim rozbuduje fabrykę separatorów wykorzystywanych w akumulatorach litowo-jonowych. W zakładzie w Dąbrowie Górniczej położonym na terenie Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej powstanie druga linia produkcyjna.

""

Volkswagen ID.3.

moto.rp.pl

CZYTAJ TAKŻE: Wolf-Stefan Specht, prezes VW Group Polska: Przyszłość należy do samochodów elektrycznych

W ubiegłym miesiącu uruchomiona została pierwsza z trzech linii produkcyjnych mających wytwarzać baterie elektryczne w należącej do Daimlera fabryki w Jaworze. Zakład wybudowany na 50 hektarach kosztem przeszło 3 miliardów złotych już od prawie roku produkuje silniki do mercedesów. Najbardziej spektakularnym przedsięwzięciem w polskim sektorze elektromobilności będzie jednak warta 2,8 mld euro rozbudowywana fabryka baterii w Kobierzycach (LG Chem), która w tym roku ma stać się największym takim zakładem na świecie. W ubiegłym roku zapowiedziano także kolejne inwestycje związane z napędem do e-aut: to m.in. produkcja katod niklowych w Koninie (Johnson Matthey) czy elektrolitu w Oławie (Guotai-Huarong).

Odlewnia zdobyła zlecenia na produkcje obudów w dwóch etapach. Pierwszy przetarg dotyczył obudowy silnika elektrycznego osi przedniej, osi tylnej oraz osi tylnej platformy PPE Performance dla samochodów elektrycznych segmentu premium. Chodzi o marki Audi oraz Porsche. Start seryjnej produkcji tych podzespołów nastąpi w połowie roku 2022, a docelowa wielkość produkcji wyniesie 860 tys. sztuk rocznie. Dla zrealizowania zamówienia odlewnia musi zainwestować w nową linie produkcyjną. Zakupionych zostanie 10 nowych maszyn obróbczych, maszyna myjąca oraz maszyna do automatycznego pakowania.

Pozostało 81% artykułu
Tu i Teraz
"Ostatnie Pokolenie" zablokowało skrzyżowanie w centrum Warszawy
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Tu i Teraz
Jesienią Zakopianka zyska kolejne 16 km nowej trasy. Budowa kosztowała 1 mld zł
Tu i Teraz
Luksusowy samochód elektryczny zapalił się po wypadku w Warszawie
Tu i Teraz
Dolny Śląsk otrzyma nowy odcinek trasy S3 z dwoma tunelami. Dłuższy ma 2,3 km
Tu i Teraz
Auto Nostalgia, czyli najstarsze w Polsce targi pojazdów zabytkowych