Odlewnia zdobyła zlecenia na produkcje obudów w dwóch etapach. Pierwszy przetarg dotyczył obudowy silnika elektrycznego osi przedniej, osi tylnej oraz osi tylnej platformy PPE Performance dla samochodów elektrycznych segmentu premium. Chodzi o marki Audi oraz Porsche. Start seryjnej produkcji tych podzespołów nastąpi w połowie roku 2022, a docelowa wielkość produkcji wyniesie 860 tys. sztuk rocznie. Dla zrealizowania zamówienia odlewnia musi zainwestować w nową linie produkcyjną. Zakupionych zostanie 10 nowych maszyn obróbczych, maszyna myjąca oraz maszyna do automatycznego pakowania.
CZYTAJ TAKŻE: Polska europejskim centrum baterii do e-aut
Drugi przetarg, który został rozstrzygnięty w ubiegłym miesiącu, obejmuje obudowy silnika dla modeli na platformie MEB Performance. Są to sztandarowe elektryczne modele Volkswagena: ID.3 oraz ID.4. ale także inne modele Skody, Seata, Audi oraz przyszły VW ID. Buzz. W tym przypadku seryjna produkcja komponentów rozpocznie się w I kwartale 2023 r. Maksymalna wielkość rocznej produkcji przekroczy 450 tys. sztuk. Na jej potrzeby rozbudowana będzie istniejąca już linia produkcyjna MEB Base, na której obecnie powstają komponenty do elektrycznego ID.3.
Porsche Taycan Turbo S.
Zdobyte przez odlewnię kontrakty zabezpieczą utrzymanie na kolejne lata miejsc pracy. Produkcja obudów będzie bardziej ekologiczna. Obróbka mechaniczna komponentów odbywać się będzie z minimalnym wykorzystaniem chłodziwa – zamiast dużej ilości płynów chłodzących wykorzystana będzie mgła olejowa i powietrze. Zapowiedziana przez Volkswagena produkcja obudów do silników elektrycznych to kolejna zagraniczna inwestycja w branży elektromobilności w Polsce. W ubiegłym tygodniu inwestycje o wartości 1,5 mld zł ogłosiła koreańska firma SK ie technology, która w województwie śląskim rozbuduje fabrykę separatorów wykorzystywanych w akumulatorach litowo-jonowych. W zakładzie w Dąbrowie Górniczej położonym na terenie Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej powstanie druga linia produkcyjna.