Budowa brakującego odcinka autostrady A1 pomiędzy Tuszynem a Częstochową przebiega szybciej niż planowano. W niedziele do ruchu włączono 11-kilometrowy fragment zachodniej jezdni za Tuszynem do Piotrkowa Trybunalskiego.

Samochody jadą już po betonowej, docelowej nawierzchni, po trzech pasach ruchu, ale w układzie 2+1 – tak jak dotychczas dwa pasy prowadzą w kierunku Częstochowy, jeden pas w stronę Łodzi. Przełożenie ruchu na nową jezdnie umożliwi rozpoczęcie prac przy rozbiórce starej jezdni po stronie wschodniej i budowę nowej nitki. Prace budowlane prowadzi konsorcjum firm Budimex i Strabag, które również buduje inny odcinek A1 – pomiędzy węzłami Kamieńsk i Radomsko. Przed tygodniem drogowcy włączyli do ruchu inny odcinek autostrady – prawie 5 kilometrów wschodniej jezdni pomiędzy mostami na Warcie a skrzyżowaniem łączącym autostradę z drogą prowadzącą do Radomska. Natomiast na odcinku pomiędzy Kamieńskiem a Radomskiem, prace na jezdni wschodniej zaawansowane są w 80 proc.

CZYTAJ TAKŻE: Nowe stacje ładowania pojazdów przy autostradach

Trasa A1 to najważniejsze połączenie drogowe pomiędzy wybrzeżem a południową granicą Polski. Brakuje jej tylko fragmentu od Tuszyna do Częstochowy. To tzw. gierkówka, mocno zniszczona czteropasmowa trasa, w której śladzie budowana jest nowa autostrada. W 2019 r. zakończyła się budowa 33-kilometrowego odcinka od Pyrzowic do Częstochowy, jednak kompletnie niefunkcjonalnego z powodu braku obwodnicy miasta, w dodatku wyłączającego z ruchu ciężarówki. Dopiero tuz przed końcem grudnia udało się otworzyć 24-kilometrową obwodnicę – od węzła Częstochowa Południe do węzła Częstochowa Północ, ale bez węzłów Jasna Góra i Blachownia. Ten pierwszy ukończono dopiero w połowie lutego, a Blachownię przed czerwcowym weekendem.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Deklaruje, że jeszcze w tym roku korki na przebudowywanej gierkówce maja się skończyć. Będzie to możliwe dzięki uruchomieniu jednej jezdni na całym przebiegu budowanej autostrady. Ponieważ autostrada pomiędzy Częstochową a Piotrkowem będzie miała docelowo po trzy pasy ruchu w każdą stronę, na gotowej jednej jezdni drogowcy tymczasowo „wykroją” po dwa pasy dla bezkolizyjnej jazdy w obu kierunkach.

CZYTAJ TAKŻE: Autostrada A4 stanie w korkach

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Nissan ma nowego dyrektora generalnego

Nissan mianował nowego dyrektora generalnego i wprowadził zmiany w ścisłym kierownictwie firmy. Makoto Uchida ...

Michelin UPTIS: Nigdy więcej nie złapiesz kapcia

Na salonie samochodowym IAA we Frankfurcie Michelin zaprezentuje zupełnie nową oponę: elastyczną, trwałą i ...

TOGG: Turecki samochód elektryczny oficjalnie zaprezentowany

W 2022 roku Turcja planuje uruchomić produkcje własnego samochodu elektrycznego o zasięgu 500 km. ...

Kryzys im nie straszny. Porsche wypłaca pracownikom wysokie premie

Porsche potrafi zawsze czymś zaskoczyć i się wyróżnić. Kiedy branża automotiv nie ma najlepszych ...

Niemcy: Popyt na auta używane utrzymuje się nawet w czasie kryzysu

Najwięcej używanych aut Polacy sprowadzają z Niemiec. Warto więc zauważyć, że mimo koroonawirusa w ...

Można składać zamówienia na elektrycznego SUVa Volkswagena

Volkswagen nie zwalnia tempa. Po rozpoczęciu sprzedaży elektrycznego ID.3, przyszedł czas na większego brata. ...