Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o wydzierżawieniu terenu na 17 miejsc w których powstaną Miejsca Obsługi Podróżnych, na których wybudowane zostaną stacje ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe punkty zasilania aut elektrycznych mają powstać przy autostradach A1, A2 oraz A4.

W oficjalnym komunikacie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), drogowcy poinformowali o podpisaniu umów na dzierżawę terenu na 17 kolejnych Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP) klasy I zlokalizowanych przy autostradach A1, A2 oraz A4. Celem tego działania jest budowa ogólnodostępnych stacji ładownia pojazdów elektrycznych oraz świadczenia usługi ich ładowania.

Podpisane kontrakty z firmą Ekoenergetyka Polska Sp. z.o.o. oraz konsorcjum firm Greenway Polska Sp. z o.o. i GreenWay Infrastrukture s.r.o. przyczynią się do powstania nowych punktów ładowania pojazdów na:
– MOP Kałęczynek Wschód oraz MOP Kałęczynek Zachód – autostrada A1
– MOP Ludwinowo Północ oraz MOP Ludwinowo Południe – autostrada A1
– MOP Strzelce Północ oraz MOP Strzelce Południe – autostrada A1
– MOP Głowno Wschód oraz MOP Głowno Zachód – autostrada A1
– MOP Dobieszowice Wschód oraz MOP Dobieszowice Zachód – autostrada A1
– MOP Mogiły oraz MOP Bolimów – autostrada A2
– MOP Kozanki oraz MOP Zaborów – autostrada A2
– MOP Kuny oraz MOP Leonia – autostrada A2
– MOP Chechło – autostrada A4

CZYTAJ TAKŻE: Polskiej elektromobilności ciągle brak energii

Umowy zawarte są na okres 10 lat. W tym czasie GDDKiA będzie pobierała czynsz od dzierżawców. W przeciągu 12 miesięcy od odbioru terenu dzierżawy, kontrahenci wybudują dwa punkty ładowania dla pojazdów elektrycznych i będą świadczyć dla nich usługi ładowania. Należy podkreślić, że podpisana umowa przewiduje możliwość rozbudowy stacji ładownia o kolejne stanowiska – podaje GDDKiA.

CZYTAJ TAKŻE: Droga do elektromobilności. Tak wygląda przyszłość Audi

Z czasem na nowopowstałych MOPach mają pojawić się też obiekty małej gastronomii, aby klienci ładujący swoje auta mogli w trakcie tego procesu się posilić. Można z tego zrozumieć, że w pierwszym etapie po wybudowaniu stacji ładowania pojazdów nie będzie tam dodatkowej infrastruktury. Działania GDDKiA oraz kontrahentów są na pewno zasadne. W końcu promocja elektromobilności jest istotna, w szczególności, że auta elektryczne zaczynają stanowić coraz większy odłam rynku.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Fragment trasy S7 pod Chęcinami

Włosi nie radzą sobie na polskich drogach

Trwa kontrola budowy odcinka trasy S7 Chęciny–Jędrzejów, realizowanego przez Salini Polska. Konsorcjum nie przyspieszyło ...

Nowy Opel Mokka otrzyma elektryczny napęd

Nowa generacja Opla Mokki, która pojawi się w 2021 roku będzie bazowała na Corsie ...

Zasadź las z Volvo

W 3. edycji akcji „Wypożyczalnia choinek Volvo” w 2019 roku wzięło udział ponad tysiąc ...

CES | Znak czasów: autonomiczna Tesla rozjechała robota

Las Vegas to w ostatnich dniach miejsce, gdzie zaglądamy w technologiczną przyszłość. A ta ...

Miliard wydany: nowe silniki FCA z Bielska-Białej

Produkcję nowej generacji silników benzynowych rozpoczęła w Bielsku-Białej fabryka FCA Powertrain. To finał jednej ...

Skoda Scala 1,5 TSI Style: Przeciwnik w klasie kompakt

Scala trafia w sam środek bardzo wymagającego segmentu kompaktowego. Najnowsza propozycja Skody ma wiele ...