James Wan mieszka w Szanghaju i pracuje jako prawnik. W wolnym czasie robi zdjęcia. Podczas swoich fotograficznych wycieczek odkrył zamknięty od 2012 roku showroom supersportowych samochodów.

W Guangzhou w Chinach, Wan natknął się na pomieszczenia zamkniętego od 2012 roku dealera samochodów. Prawdopodobnie był to w swoim czasie jedyny punkt sprzedaży Ferrari w Chinach. Salon został zamknięty w wyniku ustawy antykorupcyjnej z 2011 roku. Podczas pakowania dziwnym trafem zapomniano o części samochodów i nie tylko. Poza trzema sportowymi autami zostały tu szyldy reklamowe, krzesła i broszury.

CZYTAJ TAKŻE: Ekstremalne, nieznane, niezwykłe samochody sportowe

Obok żółtej Corvette C5 Z06 stoi Ferrari 575 Superamerica z rzadką manualną skrzynią biegów. Jednak to nic w porównaniu z trzecim autem. To Porsche Carrera GT w bardzo rzadkim kolorze „Zanzibar Red”. W tamtym czasie ten lakier był dostępny wyłącznie na specjalne życzenie i za dopłatą. Tak polakierowana Carrera GT została sprzedana tylko w trzech egzemplarzach. I tu rozpoczyna się zagadka. Jedno z trzech Porsche Carrera GT w kolorze Zanzibar Red kupione zostało w Niemczech (czarne wnętrze, felgi w kolorze nadwozia, żółte zaciski hamulcowe), drugie wyjechało do Chicago z beżowym wnętrzem i czarnymi zaciskami hamulcowymi, a trzecie do Kalifornii z czarnym wnętrzem i żółtymi zaciskami.

Chevrolet Corvette.

Odnaleziona chińska Carrera GT z numerem seryjnym „1255” ma europejską specyfikację i czarne wnętrze, felgi w kolorze nadwozia i żółte zaciski hamulcowe. Czy to czwarty model z tym malowaniem? Czy też niemiecka Carrera GT została sprzedana do Chin jako samochód używany? Auto dużo nie jeździło – ma około 4500 kilometrów. James Wan wciąż próbuje rozwiązać zagadkę.

Ferrari 575 Superamerica.

Porsche Carrera GT było produkowane w latach 2003-2006 w liczbie 1500 egzemplarzy. Model napędzany jest silnikiem V10 o pojemności 6,8 litra i mocy 612 KM. Przyspiesza do 100 km/h w 3,9 s, a do 200 rozpędza się w 14,1 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 334 km/h. Carrera GT z ceramicznym układem hamulcowym kosztowała 452 690 euro. Dzisiaj ceny za ten model rozpoczynają się od około 600 tys. euro, a w kolorze Zanzibar Red wartość auta dochodzi do miliona euro.  Standardowo Carrera GT była dostępna w sześciu kolorach: „GT Silver Metallic”, „Black”, „Basalt Black Metallic”, „Faience Yellow”, „Indian Red” i „Seal Grey Metallic”. Od 2005 roku klienci mogli również zamawiać wybrany przez siebie kolor tzw. PTS (20 egzemplarzy).

CZYTAJ TAKŻE: Unia ucisza sportowe samochody

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Toyota Corolla: Nowa generacja z jedyną właściwą nazwą

Z końcem tego roku Toyota wprowadza na rynek zupełnie nowy samochód kompaktowy. Oparty na ...

Top 10 | Coupe i kabriolety w dół, ale Mustang w górę!

IBRM Samar opublikował listę najchętniej kupowanych samochodów typu coupe i kabriolet w 2019 roku. ...

Motozaduszki: modele, które odeszły

Część z nich żegnaliśmy bez bólu, część z żalem, niektóre będziemy długo pamiętać, inne ...

Porsche idzie w ślady Intela. Inwestuje w izraelski startup

Prestiżowa marka chce, by jej pojazdy miały zdolność widzenia w nocy i w trudnych ...

Sprzedaż aut elektrycznych na świecie. Polska daleko w tyle

W pierwszej połowie roku Niemcy wysunęły się przed Norwegię na lidera sprzedaży aut elektrycznych ...

Niemcy chcą podwoić dopłaty przy zakupie aut elektrycznych

Niemiecki minister transportu Andreas Scheuer (CSU) chce zwiększyć sprzedaż samochodów elektrycznych. Dla zachęty premia ...