James Wan mieszka w Szanghaju i pracuje jako prawnik. W wolnym czasie robi zdjęcia. Podczas swoich fotograficznych wycieczek odkrył zamknięty od 2012 roku showroom supersportowych samochodów.

W Guangzhou w Chinach, Wan natknął się na pomieszczenia zamkniętego od 2012 roku dealera samochodów. Prawdopodobnie był to w swoim czasie jedyny punkt sprzedaży Ferrari w Chinach. Salon został zamknięty w wyniku ustawy antykorupcyjnej z 2011 roku. Podczas pakowania dziwnym trafem zapomniano o części samochodów i nie tylko. Poza trzema sportowymi autami zostały tu szyldy reklamowe, krzesła i broszury.

CZYTAJ TAKŻE: Ekstremalne, nieznane, niezwykłe samochody sportowe

Obok żółtej Corvette C5 Z06 stoi Ferrari 575 Superamerica z rzadką manualną skrzynią biegów. Jednak to nic w porównaniu z trzecim autem. To Porsche Carrera GT w bardzo rzadkim kolorze „Zanzibar Red”. W tamtym czasie ten lakier był dostępny wyłącznie na specjalne życzenie i za dopłatą. Tak polakierowana Carrera GT została sprzedana tylko w trzech egzemplarzach. I tu rozpoczyna się zagadka. Jedno z trzech Porsche Carrera GT w kolorze Zanzibar Red kupione zostało w Niemczech (czarne wnętrze, felgi w kolorze nadwozia, żółte zaciski hamulcowe), drugie wyjechało do Chicago z beżowym wnętrzem i czarnymi zaciskami hamulcowymi, a trzecie do Kalifornii z czarnym wnętrzem i żółtymi zaciskami.

Chevrolet Corvette.

Odnaleziona chińska Carrera GT z numerem seryjnym „1255” ma europejską specyfikację i czarne wnętrze, felgi w kolorze nadwozia i żółte zaciski hamulcowe. Czy to czwarty model z tym malowaniem? Czy też niemiecka Carrera GT została sprzedana do Chin jako samochód używany? Auto dużo nie jeździło – ma około 4500 kilometrów. James Wan wciąż próbuje rozwiązać zagadkę.

Ferrari 575 Superamerica.

Porsche Carrera GT było produkowane w latach 2003-2006 w liczbie 1500 egzemplarzy. Model napędzany jest silnikiem V10 o pojemności 6,8 litra i mocy 612 KM. Przyspiesza do 100 km/h w 3,9 s, a do 200 rozpędza się w 14,1 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 334 km/h. Carrera GT z ceramicznym układem hamulcowym kosztowała 452 690 euro. Dzisiaj ceny za ten model rozpoczynają się od około 600 tys. euro, a w kolorze Zanzibar Red wartość auta dochodzi do miliona euro.  Standardowo Carrera GT była dostępna w sześciu kolorach: „GT Silver Metallic”, „Black”, „Basalt Black Metallic”, „Faience Yellow”, „Indian Red” i „Seal Grey Metallic”. Od 2005 roku klienci mogli również zamawiać wybrany przez siebie kolor tzw. PTS (20 egzemplarzy).

CZYTAJ TAKŻE: Unia ucisza sportowe samochody

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Fiat Ducato: Nowe silniki (w tym elektryczny) i… niższe ceny

Wciąż nie możemy się doczekać premiery masowego, osobowego samochodu z logo Fiata na masce. ...

Niemiecki sposób na smog

W 2019 roku zanieczyszczenie powietrza w niemieckich miastach zmniejszyło się w odniesieniu do stężenia ...

Mniejszy ruch, mniej śmiertelnych wypadków. Polska w połowie stawki

Ograniczenia wprowadzone podczas pandemii spowodowały, że ruch na drogach znacznie się zmniejszył. Okazuje się, ...

Rondo: europejski produkt eksportowy do USA

Ronda znacznie zmniejszają liczbę wypadków, a dzięki nim ruch staje się płynny - twierdzą ...

Nowa Corvette C8 Stingray: Z centralnym silnikiem i bez turbo

GM dokonał największej rewolucji w 60-letniej historii Corvetty. Nowy model C8 Stingray będzie miał ...