Produkcja miejskich dostawczych fordów będzie możliwa w polskich zakładach dzięki rozszerzeniu umowy o współpracy pomiędzy Volkswagen Samochody Dostawcze a firmą Ford. Kooperacja koncernów została ogłoszona jeszcze w ub. roku. Zakłada współpracę w segmentach pojazdów elektrycznych i lekkich samochodów dostawczych oraz współdziałanie w ramach rozwoju systemów autonomicznych.
CZYTAJ TAKŻE: Ford montuje innowacyjne filtry z ochroną przed wirusami
Podpisane teraz umowy są podstawą dla trzech projektów obejmujących wypuszczenie na rynek 8 mln samochodów. Jak powiedział Thomas Sedran, prezes Marki Volkswagen Samochody Dostawcze, kooperacja z Fordem wzmocni pozycję Volkswagena na europejskim rynku lekkich samochodów dostawczych przez kolejne lata. – Partnerstwo z Fordem ma charakter długofalowy – podkreślił Sedran.
Tak będzie wyglądać nowy VW Caddy. To na jego bazie powstanie nowy model użytkowego Forda
W przyszłości Ford będzie produkował dla Volkswagena nową wersję Amaroka na bazie modelu Ranger. Następca Amaroka od roku 2022 będzie produkowany w zakładzie Forda w Silverton w RPA. Auto dostawcze budowane dla Forda pozwoli poznańskim zakładom Volkswagena lepiej wykorzystać zdolności produkcyjne. Zwłaszcza, że Volkswagen Poznań, obecnie największy producent samochodów w Polsce, szykuje zwolnienia pracowników z powodu słabnących zamówień i perspektywy zmniejszenia produkcji. Pracę do 2021 r. ma stracić ok. 460 osób.