Transit Connect – tak ma nazywać się nowy samochód, który w przyszłym roku zacznie wyjeżdżać z zakładów Volkswagena Poznań. Będzie miejskim samochodem dostawczym budowanym na bazie nowej generacji Volkswagena Caddy, którego produkcja ma ruszyć w drugiej połowie 2020 r. Volkswagen poinformował o tym oficjalnie w środę po południu.

Produkcja miejskich dostawczych fordów będzie możliwa w polskich zakładach dzięki rozszerzeniu umowy o współpracy pomiędzy Volkswagen Samochody Dostawcze a firmą Ford. Kooperacja koncernów została ogłoszona jeszcze w ub. roku. Zakłada współpracę w segmentach pojazdów elektrycznych i lekkich samochodów dostawczych oraz współdziałanie w ramach rozwoju systemów autonomicznych.

CZYTAJ TAKŻE: Ford montuje innowacyjne filtry z ochroną przed wirusami

Podpisane teraz umowy są podstawą dla trzech projektów obejmujących wypuszczenie na rynek 8 mln samochodów. Jak powiedział Thomas Sedran, prezes Marki Volkswagen Samochody Dostawcze, kooperacja z Fordem wzmocni pozycję Volkswagena na europejskim rynku lekkich samochodów dostawczych przez kolejne lata. – Partnerstwo z Fordem ma charakter długofalowy – podkreślił Sedran.

Tak będzie wyglądać nowy VW Caddy. To na jego bazie powstanie nowy model użytkowego Forda

W przyszłości Ford będzie produkował dla Volkswagena nową wersję Amaroka na bazie modelu Ranger. Następca Amaroka od roku 2022 będzie produkowany w zakładzie Forda w Silverton w RPA. Auto dostawcze budowane dla Forda pozwoli poznańskim zakładom Volkswagena lepiej wykorzystać zdolności produkcyjne. Zwłaszcza, że Volkswagen Poznań, obecnie największy producent samochodów w Polsce, szykuje zwolnienia pracowników z powodu słabnących zamówień i perspektywy zmniejszenia produkcji. Pracę do 2021 r. ma stracić ok. 460 osób.

W przyszłości Ford będzie produkował dla Volkswagena nową wersję Amaroka na bazie modelu Ranger.

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen zapowiada nowego Tiguana. Pojawi się już latem

To nie pierwsze duże cięcia planowane w polskim oddziale koncernu z Wolfsburga. Jesienią 2019 r. spółka zapowiedziała 2-miliardowe inwestycje w rozbudowę i unowocześnienie zakładów i zwiększenie poziomu automatyzacji produkcji. Kierownictwo zakładu poinformowało jednocześnie, że zwiększenie poziomu robotyzacji pociągnie za sobą zmniejszenie zatrudnienia – o 750 osób do końca 2020 r. Od 1993 r. Volkswagen Poznań zainwestował w produkcję samochodów w Wielkopolsce przeszło 10 mld zł. Z tego 4 mld zainwestowano we Wrześni. W 2020 r. łączny poziom nakładów miałby sięgnąć 12 mld zł. Ubiegły rok okazał się dla spółki rekordowym; produkcja sięgnęła 266,8 tys. aut.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Volkswagen uśmierci Passata

Nie będzie kolejnej generacji kultowego modelu Volkswagena. Kierownictwo koncernu z Wolfsburga chce zaprzestać produkcji ...

Branża szykuje się do wznowienia produkcji

Najpierw ruszą zakłady wytwarzające części i komponenty, potem fabryki samochodów. Rozmrażanie polskiej motoryzacji zacznie ...

Volkswagen Golf VIII: Przewaga nad resztą świata

W październiku 2019 roku zarejestrowano w Unii Europejskiej 34 362 sztuk Golfa VII. To ...

Elektryczny Volkswagen z fabryki w Polsce

W zakładach Volkswagen Poznań we Wrześni ruszyła w tym tygodniu produkcja w pełni elektrycznej ...

Unia się nie ugnie. Limity CO2 muszą zostać spełnione

Unia Europejska nie ugnie się pod presją pandemii i producentów proszących o przesunięcie terminu ...

Dacia Duster 1,5 dCi Prestige: Na nowe czasy

Druga generacja najtańszego SUV-a na rynku ma wielkie szanse powtórzyć sukces poprzednika. Ale żeby ...