Główny Inspektorat Transportu Drogowego ogłosił przetarg na zaprojektowanie nowego systemu poboru opłat. W dosyć odległej przyszłości będzie można jeździć autostradą bez stania na bramkach poboru opłat.

Przetarg GITD dotyczy zaprojektowania, wykonania, implementacji, obsługi i utrzymania systemu poboru opłat za przejazd od pojazdów lekkich metodą elektroniczną z wykorzystaniem automatycznej identyfikacji numerów rejestracyjnych (videotolling). System będzie w przyszłości działać niestety wyłącznie na płatnych państwowych odcinkach autostrady A2 Konin – Stryków oraz A4 Bielany Wrocławskie – Sośnica. Póki co podobny system działa jedynie na autostradzie A4 (odcinek Kraków – Katowice) oraz na A1 (odcinek Rusocin – Nowa Wieś).

Videotolling – jak to działa.

CZYTAJ TAKŻE: Autostrady: wiedeńska pułapka

Firma, która pdejmie się zlecenia GITD musi posiadać środki finansowe ewentualnie zdolność kredytową w wysokości co minimum 6 mln zł. Otwarcie ofert zaplanowane jest na 14 lutego 2020 roku, a wykonanie zamówienia łącznie z aplikacją, która będzie zintegrowana z systemem videotolling może zająć nie więcej niż 60 miesięcy (5 lat). Kierowcy mają opłacać przejazdy za pomocą aplikacji, która pozwoli zarejestrować pojazd w bazie i powiązać numer rejestracyjny z kartą kredytową lub płatniczą. Zainstalowane na bramkach kamery odczytują tablicę rejestracyjną, a system natychmiast podnosi szlaban. System, który działa już w podobny sposób w wielu krajach Europy.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Nie żyje Niki Lauda

W wieku 70 lat zmarł trzykrotny mistrz świata Formuły 1 Niki Lauda - poinformowały ...

Genewa 2019 | Imagine by Kia: Symfonia na 21 ekranów

Na fali sukcesów Stingera i Proceeda, projektanci firmy Kia postanowili poszaleć i zaprezentować wizję ...

Honda i Mazda cierpią przez mocnego jena

Honda i Mazda spodziewają się zmniejszenia zysku operacyjnego z powodu wzrostu wartości jena. To ...

Światowa sprzedaż samochodów w zapaści

W Europie sprzedaż nowych samochodów nie wygląda optymistycznie, w USA i Chinach jest jeszcze ...

Opel Vivaro-e: Kolejny elektryczny dostawczak

W 2020 roku dostawczy Opel Vivaro będzie oferowany w wersji z elektrycznym napędem. Klienci ...

Przebudowa trasy S8 Paszków-Przeszkoda także odbywała się pod ruchem

Coraz więcej problemów na budowach dróg. Zbliża się krach?

Branży drogowej grozi fala upadłości przez inwestycje realizowane poniżej realnych kosztów. Ich skala może ...