Główny Inspektorat Transportu Drogowego ogłosił przetarg na zaprojektowanie nowego systemu poboru opłat. W dosyć odległej przyszłości będzie można jeździć autostradą bez stania na bramkach poboru opłat.

Przetarg GITD dotyczy zaprojektowania, wykonania, implementacji, obsługi i utrzymania systemu poboru opłat za przejazd od pojazdów lekkich metodą elektroniczną z wykorzystaniem automatycznej identyfikacji numerów rejestracyjnych (videotolling). System będzie w przyszłości działać niestety wyłącznie na płatnych państwowych odcinkach autostrady A2 Konin – Stryków oraz A4 Bielany Wrocławskie – Sośnica. Póki co podobny system działa jedynie na autostradzie A4 (odcinek Kraków – Katowice) oraz na A1 (odcinek Rusocin – Nowa Wieś).

Videotolling – jak to działa.

CZYTAJ TAKŻE: Autostrady: wiedeńska pułapka

Firma, która pdejmie się zlecenia GITD musi posiadać środki finansowe ewentualnie zdolność kredytową w wysokości co minimum 6 mln zł. Otwarcie ofert zaplanowane jest na 14 lutego 2020 roku, a wykonanie zamówienia łącznie z aplikacją, która będzie zintegrowana z systemem videotolling może zająć nie więcej niż 60 miesięcy (5 lat). Kierowcy mają opłacać przejazdy za pomocą aplikacji, która pozwoli zarejestrować pojazd w bazie i powiązać numer rejestracyjny z kartą kredytową lub płatniczą. Zainstalowane na bramkach kamery odczytują tablicę rejestracyjną, a system natychmiast podnosi szlaban. System, który działa już w podobny sposób w wielu krajach Europy.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

TOP 22 | O jakich markach rapują raperzy

Amerykański magazyn „Car and Driver” przeanalizował teksty artystów z kręgu hip-hopu i rapu z ...

Toyota Corolla wakacyjnym hitem Polaków

W te wakacje Polacy opróżniają portfele nie tylko podczas urlopowych wyjazdów. Okazuje się, że ...

Camper w cenie luksusowego samochodu

W brytyjskim domu aukcyjnym Bonhams czeka na nowego właściciela zabytkowy Camper. Takim samym jeździł ...

Skoda chce wyświetlać reklamy w samochodzie

Już nie tylko na komputerze czy smartfonie spotkamy się z dedykowanymi reklamami. Skoda rozpoczyna ...

Łatwiej na prądzie z Wrocławia do Katowic

Trzy firmy chcą stawiać punkty ładowania samochodów elektrycznych przy autostradzie A4 pomiędzy Wrocławiem a ...

Niemcy chcą wolniej jeździć po autostradach

Większość Niemców opowiada się za ograniczeniem prędkości na autostradach, by walczyć ze zmianami klimatycznymi ...