Przetarg GITD dotyczy zaprojektowania, wykonania, implementacji, obsługi i utrzymania systemu poboru opłat za przejazd od pojazdów lekkich metodą elektroniczną z wykorzystaniem automatycznej identyfikacji numerów rejestracyjnych (videotolling). System będzie w przyszłości działać niestety wyłącznie na płatnych państwowych odcinkach autostrady A2 Konin – Stryków oraz A4 Bielany Wrocławskie – Sośnica. Póki co podobny system działa jedynie na autostradzie A4 (odcinek Kraków – Katowice) oraz na A1 (odcinek Rusocin – Nowa Wieś).
Videotolling – jak to działa.
CZYTAJ TAKŻE: Autostrady: wiedeńska pułapka
Firma, która pdejmie się zlecenia GITD musi posiadać środki finansowe ewentualnie zdolność kredytową w wysokości co minimum 6 mln zł. Otwarcie ofert zaplanowane jest na 14 lutego 2020 roku, a wykonanie zamówienia łącznie z aplikacją, która będzie zintegrowana z systemem videotolling może zająć nie więcej niż 60 miesięcy (5 lat). Kierowcy mają opłacać przejazdy za pomocą aplikacji, która pozwoli zarejestrować pojazd w bazie i powiązać numer rejestracyjny z kartą kredytową lub płatniczą. Zainstalowane na bramkach kamery odczytują tablicę rejestracyjną, a system natychmiast podnosi szlaban. System, który działa już w podobny sposób w wielu krajach Europy.