Fot. Chris Ratcliffe/Bloomberg

Wiadomo już, co japońscy prokuratorzy zarzucają aresztowanemu ponownie w piątek, po kilku godzinach na wolności, byłemu szefowi Nissana Carlosowi Ghosnowi. Całe zamieszanie wokół menedżera, który wciąż pełni funkcję szefa Renaulta, budzi coraz większe wątpliwości.

Carlos Ghosn, aresztowany 19 listopada z zarzutami ukrywania dochodów oraz wykorzystywania aktywów Nissana dla osiągnięcia osobistych korzyści, tym razem jest oskarżany o przerzucenie na firmę w 2008 roku strat w wysokości 16,6 mln dol. z osobistych inwestycji w instrumenty pochodne. Takie informacje pojawiły się już w piątek, teraz znamy nieco więcej szczegółów. Według prokuratury z tego powodu Nissan miał stracić 14,7 mln w latach 2009 – 2012 i kolejne prawie 2 mln w następnych latach. Zdaniem prokuratorów Ghosn sięgnął po te pieniądze, aby wyjść obronną ręką z nieudanych inwestycji podczas globalnego kryzysu finansowego w latach 2008-2009.

Carlos Ghosn / fot. AFP

Motonari Otsuru, były prokurator, a dzisiaj obrońca prezesa Renaulta i człowieka, który wymyślił najpotężniejszy sojusz motoryzacyjny na świecie Renault Nissan Mitsubishi, w pisemnym oświadczeniu poinformował, że kwota 14,7 mln dolarów nie była związana z osobistymi stratami Ghosna, tylko wynagrodzeniem dla osoby wykonującej pracę dla Nissana.

CZYTAJ TAKŻE: Prezes Renaulta ponownie aresztowany

Cała sprawa coraz bardziej zaczyna wyglądać na japońską zemstę na dążącym do ściślejszej współpracy Renaulta, Nissana i Mitsubishi twórcy tego sojuszu. Szefowie Nissana chcą się pozbyć Ghosna, co ułatwiłoby im uzyskanie większej niezależności dla firmy. Jeśli sąd nie zdecyduje się na przedłużenie kolejnego aresztu, Carlos Ghosn wyjdzie na wolność w Sylwestra.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Top | Siedem najlepszych silników w historii

Amerykańska strona motoryzacyjna CarBuzz opublikowała subiektywny wybór najlepszych silników. Oto siedem z nich. Oto ...

Nowe wersje Fiata Pandy i Tipo pojawią się w Polsce już w przyszłym roku

Nowe wersje z rodziny Fiat Functional - Panda i Tipo - będą dostępne jako ...

4 cechy, jakie musi mieć dobre radio samochodowe. Jak wybrać odpowiedni model?

Radia samochodowe nadal nie odeszły do lamusa. Jeśli Twoje auto nie ma wbudowanego radia, ...

Polski rynek motocykli zaczął mocno hamować

Najbardziej spadł popyt na tanie maszyny ze słabymi silnikami. Za to rośnie sprzedaż luksusowych ...

Wadliwe pasy w małych autach grupy VW

Grupa Volkswagena ogłosi akcję przywoławczą dla 410 tys. samochodów — 219 tys. VW Polo ...

Kolejne kłopoty Nissana. Japończycy muszą oszczędzać

Nissan planuje kolejną restrukturyzację. Jej celem jest obniżenie kosztów po spadku sprzedaży. Japończycy chcą ...