Importujemy coraz więcej aut. Głównie te powyżej 10 lat

Import aut nadal rośnie. W ciągu dziesięciu miesięcy sprowadziliśmy 791 tysięcy samochodów. Ponad połowa miała więcej niż 10 lat.

Publikacja: 10.11.2018 09:54

Importujemy coraz więcej aut. Głównie te powyżej 10 lat

Foto: moto.rp.pl

To wzrost o 6,8 procent względem roku poprzedniego. Z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że przez dziesięć miesięcy 2018 roku sprowadzonych zostało nieco ponad 791 tysięcy aut. W samym tylko październiku do Polski wwiezionych zostało blisko 90 tysięcy samochodów (plus 9 procent względem 2017 roku). Był to póki co rekordowy miesiąc jeśli chodzi o rejestracje sprowadzonych aut. W dwanaście miesięcy roku 2017 do Polski importowano ponad 869 tysięcy samochodów.

""

moto.rp.pl

Marką numer jeden wśród importowanych aut jest Volkswagen (94,5 tys. sztuk), na drugim miejscu uplasował się Opel (86,7 tys. egzemplarzy), trzecie miejsce zajmuje Audi (70 tys. samochodów). Na kolejnych miejscach znajduje się Ford (65,8 tys.) i BMW (49,1 tys.). Każda z wymienionych marek została sprowadzona w większej ilości niż w ubiegłym roku. Z pierwszej piątki największy skok zrobił Ford – plus niemal 8000 egzemplarzy.

""

moto.rp.pl

Utrzymuje się trend sprowadzania starszych samochodów. 54,6 procent zarejestrowanych aut ma więcej niż 10 lat. 35,3 procent jest starsze niż cztery lata. Tylko 10,1 procent przypada na samochody w wieku poniżej czterech lat. Rok temu sytuacja wyglądała podobnie – 53,3 procent przypadało na samochody powyżej 10 lat.

To wzrost o 6,8 procent względem roku poprzedniego. Z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że przez dziesięć miesięcy 2018 roku sprowadzonych zostało nieco ponad 791 tysięcy aut. W samym tylko październiku do Polski wwiezionych zostało blisko 90 tysięcy samochodów (plus 9 procent względem 2017 roku). Był to póki co rekordowy miesiąc jeśli chodzi o rejestracje sprowadzonych aut. W dwanaście miesięcy roku 2017 do Polski importowano ponad 869 tysięcy samochodów.

Tu i Teraz
Porażka elektromobilności. Stellantis wraca do silników diesla i benzynowych
Tu i Teraz
Ten szef koncernu motoryzacyjnego zarabia dziennie 100 tys. euro
Tu i Teraz
Volkswagen Poznań ograniczy produkcję. Nie przedłuży umów czasowych w fabryce
Tu i Teraz
Chińczycy będą produkować w Tychach elektryka. Start już w drugim kwartale 2024
Tu i Teraz
Autostrada A4 dostanie nowy, trzeci pas. Jak wygląda postęp prac?