Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image

Volkswagen pokonał wszystkich i ustanowił nowy rekord. Lekki karbonowy, elektryczny VW I.D. R pokonał górę Pikes Peak w historycznym czasie poniżej ośmiu minut. Szybciej na szczyt nie wjechał jeszcze nikt. Nigdy.

7:57,148 minuty. To nowy rekord Pikes Peak International Hill Climb. Osiągnął go francuski kierowca Romain Dumas za kierownicą VW I.D. R Pikes Peak. Coroczne zawody polegają na jak najszybszym wjechaniu na górę, czyli na wysokość 4300 m.n.p.m. Oficjalnie Volkswagen swoim projektem chciał pobić czas w kategorii samochodów elektrycznych. Ten ustanowił (8:57.118 minut) w 2016 roku Nowozelandczyk Rhys Millen pojazdem, który zbudował sam i nazwał „eO PP100“. Volkswagen rozprawił się z dotychczasowym rekordem jak Kolumbia z reprezentacją Polski.

VW I.D. R Pikes Peak wspiął się na wysokość 4300 m.n.p.m i pokonał 19,99 km i 156 zakrętów w rekordowym czasie 7:57,148 minuty.

Volkswagen twierdził, że auto, przygotowane w ciągu dziewięciu miesięcy, jest niedopracowane aż tak solidnie, żeby powalczyć o rekordowy czas ustanowiony przez Sébastiena Loeba Peugeotem 208 T16, który wynosił 8:13.878 minuty. Jednak Dumas w VW I.D. R Pikes Peak przejechał odcinek 19,99 km i 156 zakrętów tak szybko, że po starym rekordzie nie zostanie nawet wspomnienie.

ZOBACZ TAKŻE: Volkswagen Touareg: Na podbój nowego świata

Energia potrzebna do napędu VW I.D. R Pikes Peak jest kumulowana w specjalnej baterii dopasowanej do auta wyczynowego. Trzeba było przy jej konstrukcji dopasować się do regulaminu wyścigu, który przewiduje, że jeśli zostanie on przerwany np. z powodu pogody czy np. chwilowego zamknięcia toru na wskutek wypadku, startujący ponownie samochód ma 20 minut czasu na przygotowanie się. Inżynierowie z Wolfsburga tak przygotowali baterie, żeby dokładnie w tym czasie dało się ją naładować do 100 procent. Za ich konstrukcję odpowiedzialny jest zespół, który przygotowuje akumulatory do seryjnego VW I.D.

Tak tryumfował Romain Dumas na mecie wyścigu..

Nic nie pozostawiono przypadkowi. VW I.D. R Pikes Peak został przed samym startem pokryty szarą folią. Dokładnie takim kolorem jakim polakierowane są wszystkie modele I.D. Na numer startowy wybrano cyfrę 94, która ma odzwierciedlać skrót I.D. („I” jest dziewiątą, a „D” czwartą literą alfabetu).

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Mercedes Maybach klasy S: Wszystko co najlepsze, albo nic

Oto nowy topowy model klasy S - Mercedes-Maybach. Komfort, luksus i przepych rodem ze ...

Ponad 1000 KM w elektryku Tesli. Znamy polskie ceny

Tesla zmodernizowała Modele S i X. Zewnętrznie zmiany są praktycznie niewidoczne. Natomiast we wnętrzu ...

VinFast LUX SA 2.0 - w Paryżu debiutuje nowa wietnamska marka

Auta po parysku

Wszystkiego jest mniej. Wystawców, premier, zwiedzających. Nie ogłusza muzyka, nie ma fanfar i fajerwerków ...

Ruszają pracę nad kolejną obwodnicą

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podała, że w przetargu na wykonanie opracowań projektowych ...

Od 5 grudnia prawo jazdy nie będzie potrzebne

Przyjęcie tzw. pakietu deregulacyjnego dla kierowców (a dokładnie ustawy z 14 sierpnia 2020 r. ...

Branża motoryzacyjna zadba o bezpieczne auta autonomiczne

Jedenaście firm z sektora motoryzacyjnego wystąpiło ze wspólną inicjatywą na rzecz rozwoju zautomatyzowanych pojazdów. ...