Prawdopodobnie to ostatnia generacja Mercedesa klasy E z nadwoziem kombi

Najnowszy Mercedes E kombi jest jeszcze większy, obszerniejszy, bardziej multimedialny i wciąż stanowi rozsądną alternatywę dla SUV-ów.

Publikacja: 25.06.2023 12:10

Prawdopodobnie to ostatnia generacja Mercedesa klasy E z nadwoziem kombi

Foto: mat. prasowe

Chociaż popularność SUV-ów systematycznie rośnie rozsądek, szczególnie w dobie oszczędzania paliwa, podpowiada, by rozważyć kombi. Tym bardziej, że ten typ karoserii ma znacznie więcej zalet niż tylko mniejsze od SUV-ów spalanie. Nowy Mercedes oznaczony kodem S214 to największy z trzech modeli kombi (C kombi i CLA Shooting Brake ) w ofercie tej marki. Jest większy od poprzednika i oferuje niezwykle komfortowe wnętrze. Szerokość wzrosła o 2,8 cm do 188 cm, a rozstaw osi został rozciągnięty o 2,2 cm i obecnie wynosi 296 cm. Nowa klasa E kombi nie jest już oferowana z opcjonalnym trzecim rzędem siedzeń, a jej bagażnik pomieści 615 litrów (1830 l przy złożonych fotelach). W wersji hybrydowej musimy się pogodzić z bagażnikiem o pojemności 460 l. Nadwozie jest smuklejsze, a współczynnik oporu powietrza spadł z 0,27 do 0,26.

mat. prasowe

Czytaj więcej

Widzieliśmy najnowszy koncept Mercedesa. Niemcy idą w stronę luksusu

Mercedes będzie początkowo sprzedawał kombi w wersjach E200 i E220d, do których dołączy hybryda typu plug-in E300e. Model benzynowy wykorzystuje turbodoładowany 2,0-litrowy silnik o mocy 204 KM i momencie 320 Nm, który współpracuje z silnikiem elektrycznym zapewniającym dodatkowe 23 KM i 205 Nm. Miękka hybryda rozpędza się do 100 km/h w 7,8 sekundy i maksymalnie popędzi 231 km/h. Silnik diesla E220d ma 2,0-litry pojemności, 197 KM i 440 Nm. To również konstrukcja miękkiej hybrydy z instalacją 48 V. Ta wersja przyspiesza do setki w 7,9 s i rozpędza się do 230 km/h. W przyszłości pojawi się też sześciocylindrowy silnik wysokoprężny. Wszystkie wersje wykorzystują dziewięciostopniową automatyczną skrzynię biegów. Wersja E300e łączy 2,0-litrowego benzyniaka o mocy 204 KM z silnikiem elektrycznym (129 KM) uzyskując łączną moc 312 KM. Przyspiesza do setki w 6,5 s i jest w stanie osiągnąć 227 km/h. Ale bardziej imponuje zasięgiem na prądzie, który dzięki akumulatorowi o pojemności 25,4 kWh w cyklu WLTP może przekroczyć 100 kilometrów. Z czasem pojawi się również diesel PHEV oraz wersje AMG. Wciąż nie wiadomo czy do oferty powróci silnik V8. W gamie znajdzie się natomiast wersja All-Terrain, która jest perfekcyjną alternatywą dla SUV-ów.

mat. prasowe

Z nieoficjalnych informacji wynika, że Mercedes zakończy sprzedaż samochodów kombi w 2030 roku. Ta data zbiega się końcem produkcji zaprezentowanej generacji klasy E. Może się okazać, że właśnie pokazano ostatnią klasę E kombi w historii. Nowa klasa E kombi dostępna będzie podobnie jak sedan z taflą trzech ekranów we wnętrzu i trafi do salonów jesienią tego roku.

mat. prasowe

mat. prasowe

mat. prasowe

Czytaj więcej

BMW M3 Touring: Nareszcie jest

Chociaż popularność SUV-ów systematycznie rośnie rozsądek, szczególnie w dobie oszczędzania paliwa, podpowiada, by rozważyć kombi. Tym bardziej, że ten typ karoserii ma znacznie więcej zalet niż tylko mniejsze od SUV-ów spalanie. Nowy Mercedes oznaczony kodem S214 to największy z trzech modeli kombi (C kombi i CLA Shooting Brake ) w ofercie tej marki. Jest większy od poprzednika i oferuje niezwykle komfortowe wnętrze. Szerokość wzrosła o 2,8 cm do 188 cm, a rozstaw osi został rozciągnięty o 2,2 cm i obecnie wynosi 296 cm. Nowa klasa E kombi nie jest już oferowana z opcjonalnym trzecim rzędem siedzeń, a jej bagażnik pomieści 615 litrów (1830 l przy złożonych fotelach). W wersji hybrydowej musimy się pogodzić z bagażnikiem o pojemności 460 l. Nadwozie jest smuklejsze, a współczynnik oporu powietrza spadł z 0,27 do 0,26.

Premiery
Ferrari 12Cilindri: Nowy flagowiec z Maranello. Zbudowany wegdług starych zasad
Premiery
Świat mówi o elektromobilności, a Aston Martin wprowadza na rynek nowy silnik V12
Premiery
Cupra Formentor została odświeżona. Lifting pod znakiem trzech trójkątów
Premiery
Nowe Porsche Cayenne GTS to Turbo GT w wersji „junior”
Premiery
Tak wygląda nowa Mazda 6. Niestety póki co nie trafi do europejskich salonów