Prawdopodobnie to ostatnia generacja Mercedesa klasy E z nadwoziem kombi

Najnowszy Mercedes E kombi jest jeszcze większy, obszerniejszy, bardziej multimedialny i wciąż stanowi rozsądną alternatywę dla SUV-ów.

Publikacja: 25.06.2023 12:10

Prawdopodobnie to ostatnia generacja Mercedesa klasy E z nadwoziem kombi

Foto: mat. prasowe

Chociaż popularność SUV-ów systematycznie rośnie rozsądek, szczególnie w dobie oszczędzania paliwa, podpowiada, by rozważyć kombi. Tym bardziej, że ten typ karoserii ma znacznie więcej zalet niż tylko mniejsze od SUV-ów spalanie. Nowy Mercedes oznaczony kodem S214 to największy z trzech modeli kombi (C kombi i CLA Shooting Brake ) w ofercie tej marki. Jest większy od poprzednika i oferuje niezwykle komfortowe wnętrze. Szerokość wzrosła o 2,8 cm do 188 cm, a rozstaw osi został rozciągnięty o 2,2 cm i obecnie wynosi 296 cm. Nowa klasa E kombi nie jest już oferowana z opcjonalnym trzecim rzędem siedzeń, a jej bagażnik pomieści 615 litrów (1830 l przy złożonych fotelach). W wersji hybrydowej musimy się pogodzić z bagażnikiem o pojemności 460 l. Nadwozie jest smuklejsze, a współczynnik oporu powietrza spadł z 0,27 do 0,26.

mat. prasowe

Czytaj więcej

Widzieliśmy najnowszy koncept Mercedesa. Niemcy idą w stronę luksusu

Mercedes będzie początkowo sprzedawał kombi w wersjach E200 i E220d, do których dołączy hybryda typu plug-in E300e. Model benzynowy wykorzystuje turbodoładowany 2,0-litrowy silnik o mocy 204 KM i momencie 320 Nm, który współpracuje z silnikiem elektrycznym zapewniającym dodatkowe 23 KM i 205 Nm. Miękka hybryda rozpędza się do 100 km/h w 7,8 sekundy i maksymalnie popędzi 231 km/h. Silnik diesla E220d ma 2,0-litry pojemności, 197 KM i 440 Nm. To również konstrukcja miękkiej hybrydy z instalacją 48 V. Ta wersja przyspiesza do setki w 7,9 s i rozpędza się do 230 km/h. W przyszłości pojawi się też sześciocylindrowy silnik wysokoprężny. Wszystkie wersje wykorzystują dziewięciostopniową automatyczną skrzynię biegów. Wersja E300e łączy 2,0-litrowego benzyniaka o mocy 204 KM z silnikiem elektrycznym (129 KM) uzyskując łączną moc 312 KM. Przyspiesza do setki w 6,5 s i jest w stanie osiągnąć 227 km/h. Ale bardziej imponuje zasięgiem na prądzie, który dzięki akumulatorowi o pojemności 25,4 kWh w cyklu WLTP może przekroczyć 100 kilometrów. Z czasem pojawi się również diesel PHEV oraz wersje AMG. Wciąż nie wiadomo czy do oferty powróci silnik V8. W gamie znajdzie się natomiast wersja All-Terrain, która jest perfekcyjną alternatywą dla SUV-ów.

mat. prasowe

Z nieoficjalnych informacji wynika, że Mercedes zakończy sprzedaż samochodów kombi w 2030 roku. Ta data zbiega się końcem produkcji zaprezentowanej generacji klasy E. Może się okazać, że właśnie pokazano ostatnią klasę E kombi w historii. Nowa klasa E kombi dostępna będzie podobnie jak sedan z taflą trzech ekranów we wnętrzu i trafi do salonów jesienią tego roku.

mat. prasowe

mat. prasowe

mat. prasowe

Czytaj więcej

BMW M3 Touring: Nareszcie jest
Premiery
Tym modelem Lamborghini żegna się z silnikiem V10. Powstanie tylko 10 egz.
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Premiery
Elektryczny hit Volvo doczekał się tuningu. Bodykit dla Volvo EX30
Premiery
Volkswagen ID.Buzz GTX: Elektryczny hot hatch w ciele vana
Premiery
Audi A3 przeszło lifting. Zyskało też zupełnie nową wersję nadwozia
Premiery
Xiaomi podało cenę swojego pierwszego elektryka. Zwali z nóg konkurencję