Opcjonalny program beta rozpoczął się 16 czerwca 2023 r. w Stanach Zjednoczonych i jest dostępny dla ponad 900 000 samochodów wyposażonych w system informacyjno-rozrywkowy MBUX. Klienci mogą uczestniczyć w programie za pośrednictwem aplikacji "Mercedes me" lub bezpośrednio z samochodu, korzystając z polecenia „Hej Mercedes, chcę dołączyć do programu beta” (pod warunkiem aktywacji odpowiednich usług Mercedes me connect). Jego wdrożenie odbywa się bezprzewodowo. Kierowca i pasażerowie mogą otrzymywać informacje sportowe oraz pogodowe, uzyskiwać odpowiedzi na pytania dotyczące otoczenia, a nawet sterować inteligentnym domem.
Czytaj więcej
Mercedes połączył w jednym samochodzie swoją przyszłość i przeszłość. Koncepcyjny One-Eleven nawiązuje do rekordowego Mercedesa C111 i pokazuje kierunek w jakim zmierza firma ze Stuttgartu.
Większość asystentów głosowych ogranicza się do predefiniowanych zadań i odpowiedzi, za to ChatGPT wykorzystuje rozległy model językowy do znaczącej poprawy rozumienia naturalnego języka oraz poszerzenia tematów, na które jest w stanie odpowiadać. Mercedes chce teraz połączyć to co najlepsze z obu światów, wzbogacając sprawdzone dane obsługi głosowej systemu MBUX o bardziej naturalny format dialogów ChatGPT. Użytkownicy mogą korzystać z asystenta głosowego, który nie tylko reaguje na naturalnie formułowane polecenia, ale potrafi również prowadzić rozmowy. Już wkrótce ma być w stanie udzielić wyczerpującej odpowiedzi na pytanie o szczegóły celu podróży, nowy przepis na obiad lub o inne złożone kwestie – wszystko bez odrywania dłoni od kierownicy i wzroku od drogi.
W Stanach Zjednoczonych program beta potrwa trzy miesiące. W rezultacie programiści Mercedes chcą uzyskać pomocny wgląd w konkretne wymagania, a to pozwoli im precyzyjniej ustalić priorytety dla dalszego rozwoju sterowania głosowego. Wyniki programu beta zostaną wykorzystane do udoskonalania asystenta głosowego i określenia strategii wdrażania dużych modeli językowych na innych rynkach.
Czytaj więcej
Tesla zarobiła w pierwszym kwartale znacznie mniej niż rok wcześniej. Teraz, pod względem zysków Mercedes stał się numerem jeden w branży motoryzacyjnej. Powodem jest nowa strategia Elona Muska.