Toyota Motor Corporation, do której obok Toyoty i Lexusa należą także marki Daihatsu i Hino, dostarczyła klientom na całym świecie łącznie 5 467 218 samochodów w ciągu pierwszych 6 miesięcy 2021 roku. To o 31,3 procent więcej w porównaniu do tego samego okresu roku 2020. To także najlepszy wynik spośród wszystkich globalnych producentów samochodów. Do tego wyniku przyczyniły się w największym stopniu rynki Ameryki Północnej i Chin. Sprzedaż Toyoty w Europie zwiększyła się o 41 procent rok do roku, przewyższając średni globalny wzrost marki.
CZYTAJ TAKŻE: Toyota wyceniła ładowaną z gniazdka RAV4
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid.
Japończycy upatrują skok sprzedaży Toyoty m.in. z coraz większą popularnością zelektryfikowanych aut. W pierwszej połowie 2021 roku stanowiły one 26 proc. wszystkich samochodów dostarczonych klientom przez Toyotę. To o 5 punktów procentowych więcej niż w tym samym okresie 2020 roku. W największym stopniu przyczynił się do tego sukces hybryd w Europie, Ameryce Północnej i Chinach. W Ameryce Północnej wzrost sprzedaży był napędzany przez popularność aut terenowych i SUV-ów, w tym Highlandera, hybryd, w tym modelu Venza, oraz sedanów, w tym Camry. W Chinach bardzo dobre wyniki uzyskały Corolla, Levin, Camry, Avalon oraz modele Lexusa.
Toyota Highlander