Autonomiczne pojazdy Volkswagena będą testowane w Chinach

Volkswagen AG wybrał chińskie miasto Hefei na miejsce testowania autonomicznych pojazdów – podał Reuters. Chiny są największym rynkiem samochodów na świecie. W 2019 roku niemiecki producent sprzedał w Państwie Środka 4,23 mln aut.

Publikacja: 28.08.2020 07:12

Autonomiczne pojazdy Volkswagena będą testowane w Chinach

Foto: moto.rp.pl

Firmy technologiczne i motoryzacyjne inwestują miliardy dolarów w autonomię pojazdów. Jednak bez badań ich wdrożenie jest nie możliwe. Z tego względu konieczne jest przeprowadzanie skrupulatnych testów w warunkach rzeczywistych. Do tej pory Kalifornia (jeden z trzech najbogatszych stanów Ameryki Północnej) uważana była za światową kolebkę samochodów autonomicznych. Okazuje się jednak, że Chiny stały się atrakcyjniejszym miejscem do tego typu działań. Przykładowo w różnych miastach Państwa Środka, swoje produkty badają: Toyota Motor Corp. Ltd., Pony.ai, Baidu Inc., Nissan Motor Corp. Ltd, WeRide czy Didi Chuxing.

CZYTAJ TAKŻE: Autonomiczne ciężarówki wyjadą na drogi już za 10 lat

Już niedługo do tego grona dołączy Volkswagen (największy zagraniczny producent pojazdów w Chinach), który w 2020 roku na rynku chińskim sprzedał o 17 proc. mniej aut (1,59 mln st.) niż w tym samym okresie rok wcześniej (1,92 mln szt.). Będzie on testował samochody w miejscowości Hefei. Badania mają rozpocząć się z początkiem września na pojeździe Audi e-tron.

""

Audi e-tron Sportback.

Foto: moto.rp.pl

Działania niemieckiego koncernu na rzecz autonomicznych pojazdów nie kończą się jednak tylko i wyłącznie na próbach drogowych. W maju tego roku koncern zapowiadał, że zainwestuje 1 mld euro, w celu przejęcia 50 proc. udziałów w państwowej spółce macierzystej chińskiej grupy pojazdów elektronicznych JAC. Poza tym przejmie również pełną kontrolę zarządczą nad JAC w Hefei, zwiększając udział z 50 proc. do 75 proc. W portfolio Volkswagen posiada również spółki joint venture z państwowymi przedsiębiorstwami China FAW Gropu Corp. Ltd. oraz SAIC Motor Corp. Ltd. Warto też dodać, że w czerwcu Volkswagen zamknął swoją inwestycję o wartości 2,6 mld USD w Argo AI z siedzibą w Pittsburghu, w której udział ma również Ford Motor Co (F.N).

""

Foto: moto.rp.pl

Volkswagen po wprowadzeniu na rynek w pełni elektrycznego modelu ID.3 i pracą nad kolejnymi autami opartymi na płycie podłogowej MEB, rozwija również technologię autonomiczną. Wybór Chin na testy drogowe nie jest zaskakujący. W końcu wiele koncernów pracuje nad tą technologią w tamtym regionie świata. Jest to też największy rynek motoryzacyjny świata, co jest dobrym miejscem na badania pojazdów autonomicznych w rzeczywistych warunkach ruchu drogowego.

CZYTAJ TAKŻE: Samochody autonomiczne przejechały w Kalifornii ponad 4,5 mln km

Firmy technologiczne i motoryzacyjne inwestują miliardy dolarów w autonomię pojazdów. Jednak bez badań ich wdrożenie jest nie możliwe. Z tego względu konieczne jest przeprowadzanie skrupulatnych testów w warunkach rzeczywistych. Do tej pory Kalifornia (jeden z trzech najbogatszych stanów Ameryki Północnej) uważana była za światową kolebkę samochodów autonomicznych. Okazuje się jednak, że Chiny stały się atrakcyjniejszym miejscem do tego typu działań. Przykładowo w różnych miastach Państwa Środka, swoje produkty badają: Toyota Motor Corp. Ltd., Pony.ai, Baidu Inc., Nissan Motor Corp. Ltd, WeRide czy Didi Chuxing.

Materiał Promocyjny
Seat i Cupra. Doświadczenie budowane latami
Na drodze
Grupa Volkswagen nie zwalnia. 30 nowości to dopiero początek.
Materiał Partnera
Kongres Nowej Mobilności jedzie do Katowic
Materiał Partnera
Elektromobilność dotyczy także samochodów ciężarowych
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Materiał Promocyjny
Historyczny sukces opon całorocznych: ADAC przyznaje pierwszą ocenę „dobrą”.