Volkswagen AG wybrał chińskie miasto Hefei na miejsce testowania autonomicznych pojazdów – podał Reuters. Chiny są największym rynkiem samochodów na świecie. W 2019 roku niemiecki producent sprzedał w Państwie Środka 4,23 mln aut.

Firmy technologiczne i motoryzacyjne inwestują miliardy dolarów w autonomię pojazdów. Jednak bez badań ich wdrożenie jest nie możliwe. Z tego względu konieczne jest przeprowadzanie skrupulatnych testów w warunkach rzeczywistych. Do tej pory Kalifornia (jeden z trzech najbogatszych stanów Ameryki Północnej) uważana była za światową kolebkę samochodów autonomicznych. Okazuje się jednak, że Chiny stały się atrakcyjniejszym miejscem do tego typu działań. Przykładowo w różnych miastach Państwa Środka, swoje produkty badają: Toyota Motor Corp. Ltd., Pony.ai, Baidu Inc., Nissan Motor Corp. Ltd, WeRide czy Didi Chuxing.

CZYTAJ TAKŻE: Autonomiczne ciężarówki wyjadą na drogi już za 10 lat

Już niedługo do tego grona dołączy Volkswagen (największy zagraniczny producent pojazdów w Chinach), który w 2020 roku na rynku chińskim sprzedał o 17 proc. mniej aut (1,59 mln st.) niż w tym samym okresie rok wcześniej (1,92 mln szt.). Będzie on testował samochody w miejscowości Hefei. Badania mają rozpocząć się z początkiem września na pojeździe Audi e-tron.

Audi e-tron Sportback.

Działania niemieckiego koncernu na rzecz autonomicznych pojazdów nie kończą się jednak tylko i wyłącznie na próbach drogowych. W maju tego roku koncern zapowiadał, że zainwestuje 1 mld euro, w celu przejęcia 50 proc. udziałów w państwowej spółce macierzystej chińskiej grupy pojazdów elektronicznych JAC. Poza tym przejmie również pełną kontrolę zarządczą nad JAC w Hefei, zwiększając udział z 50 proc. do 75 proc. W portfolio Volkswagen posiada również spółki joint venture z państwowymi przedsiębiorstwami China FAW Gropu Corp. Ltd. oraz SAIC Motor Corp. Ltd. Warto też dodać, że w czerwcu Volkswagen zamknął swoją inwestycję o wartości 2,6 mld USD w Argo AI z siedzibą w Pittsburghu, w której udział ma również Ford Motor Co (F.N).

Volkswagen po wprowadzeniu na rynek w pełni elektrycznego modelu ID.3 i pracą nad kolejnymi autami opartymi na płycie podłogowej MEB, rozwija również technologię autonomiczną. Wybór Chin na testy drogowe nie jest zaskakujący. W końcu wiele koncernów pracuje nad tą technologią w tamtym regionie świata. Jest to też największy rynek motoryzacyjny świata, co jest dobrym miejscem na badania pojazdów autonomicznych w rzeczywistych warunkach ruchu drogowego.

CZYTAJ TAKŻE: Samochody autonomiczne przejechały w Kalifornii ponad 4,5 mln km

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Nowa Corvette C8 Stingray: Z centralnym silnikiem i bez turbo

GM dokonał największej rewolucji w 60-letniej historii Corvetty. Nowy model C8 Stingray będzie miał ...

Johan van Zyl, prezes Toyota Motor Europe: Postawiliśmy na hybrydy. To nas wyróżnia

Gdy mówiliśmy o napędach alternatywnych, wodorze, ogniwach paliwowych i bateriach elektrycznych, słuchano nas, jakbyśmy ...

Trzecia sportowa Toyota. Następca MR2

Toyota Supra i GT86 to nie koniec sportowych Toyot. Jak zdradza Tesuya Tada, szef ...

Bosch z problemami. Szykują się zwolnienia

Firma Bosch jest największym na świecie dostawcą motoryzacyjnym. Zatrudnia 410 000 osób na całym ...

Musk na podium najbogatszych ludzi świata

Majątek Elona Muska szacowany jest obecnie na 115 mld USD. Tym samym, założyciel Tesli ...

Liczą się tylko diesle, silniki benzynowe to margines

Mimo że w rynku nowych samochodów osobowych dominuje benzyna, a coraz większy udział zgarnia ...