Volkswagen AG wybrał chińskie miasto Hefei na miejsce testowania autonomicznych pojazdów – podał Reuters. Chiny są największym rynkiem samochodów na świecie. W 2019 roku niemiecki producent sprzedał w Państwie Środka 4,23 mln aut.

Firmy technologiczne i motoryzacyjne inwestują miliardy dolarów w autonomię pojazdów. Jednak bez badań ich wdrożenie jest nie możliwe. Z tego względu konieczne jest przeprowadzanie skrupulatnych testów w warunkach rzeczywistych. Do tej pory Kalifornia (jeden z trzech najbogatszych stanów Ameryki Północnej) uważana była za światową kolebkę samochodów autonomicznych. Okazuje się jednak, że Chiny stały się atrakcyjniejszym miejscem do tego typu działań. Przykładowo w różnych miastach Państwa Środka, swoje produkty badają: Toyota Motor Corp. Ltd., Pony.ai, Baidu Inc., Nissan Motor Corp. Ltd, WeRide czy Didi Chuxing.

CZYTAJ TAKŻE: Autonomiczne ciężarówki wyjadą na drogi już za 10 lat

Już niedługo do tego grona dołączy Volkswagen (największy zagraniczny producent pojazdów w Chinach), który w 2020 roku na rynku chińskim sprzedał o 17 proc. mniej aut (1,59 mln st.) niż w tym samym okresie rok wcześniej (1,92 mln szt.). Będzie on testował samochody w miejscowości Hefei. Badania mają rozpocząć się z początkiem września na pojeździe Audi e-tron.

Audi e-tron Sportback.

Działania niemieckiego koncernu na rzecz autonomicznych pojazdów nie kończą się jednak tylko i wyłącznie na próbach drogowych. W maju tego roku koncern zapowiadał, że zainwestuje 1 mld euro, w celu przejęcia 50 proc. udziałów w państwowej spółce macierzystej chińskiej grupy pojazdów elektronicznych JAC. Poza tym przejmie również pełną kontrolę zarządczą nad JAC w Hefei, zwiększając udział z 50 proc. do 75 proc. W portfolio Volkswagen posiada również spółki joint venture z państwowymi przedsiębiorstwami China FAW Gropu Corp. Ltd. oraz SAIC Motor Corp. Ltd. Warto też dodać, że w czerwcu Volkswagen zamknął swoją inwestycję o wartości 2,6 mld USD w Argo AI z siedzibą w Pittsburghu, w której udział ma również Ford Motor Co (F.N).

Volkswagen po wprowadzeniu na rynek w pełni elektrycznego modelu ID.3 i pracą nad kolejnymi autami opartymi na płycie podłogowej MEB, rozwija również technologię autonomiczną. Wybór Chin na testy drogowe nie jest zaskakujący. W końcu wiele koncernów pracuje nad tą technologią w tamtym regionie świata. Jest to też największy rynek motoryzacyjny świata, co jest dobrym miejscem na badania pojazdów autonomicznych w rzeczywistych warunkach ruchu drogowego.

CZYTAJ TAKŻE: Samochody autonomiczne przejechały w Kalifornii ponad 4,5 mln km

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Nowy Opel Astra: Najoszczędniejsza generacja w historii modelu

Nowy Opel Astra będzie miał swoją premierę na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym IAA we Frankfurcie ...

Nowa rodzina modeli Volvo

Nowe S60: Volvo wycina diesle

Premiera dopiero późną wiosną, ale już wiadomo, że nowe Volvo S60 będzie pierwszym samochodem ...

Już za dwa lata pojedziesz autonomiczną taksówką Daimlera i Boscha

Daimler opracowuje razem z BMW technologię autonomicznej jazdy. W tym samym czasie Mercedes razem ...

Opóźniona budowa trasy S5 pod Poznaniem

GDDKiA: Bat na Włochów i Hiszpanów

Kolejne włoskie firmy schodzą z budowy dróg. Wydłuży się przez to m.in. dokończenie ekspresówki ...

Kwietniowe spadki sprzedaży: jest źle, ale nie tragicznie

Czwarty miesiąc roku jest już za nami. IBRM Samar na podstawie danych z Centralnej ...

Chiny są kluczowym krajem w strategii Seata

Seat chce zawojować rynek chiński. To kolejny krok w kierunku realizacji globalnej strategii rozwoju ...