Więcej nowych dróg przed końcem roku

Jeszcze w tym tygodniu ma być otwarty 6 km odcinek drogi ekspresowej S3 pomiędzy Lubinem a Polkowicami. Do połowy listopada pojedziemy już bez utrudnień na całym 14 km fragmencie, którego budowa trwała kilka lat dłużej niż pierwotnie zakładano.

Publikacja: 28.10.2021 06:13

Więcej nowych dróg przed końcem roku

Foto: GDDKiA

Jak zapowiada branżowy serwis conadrogach.pl także w najbliższych dniach ma być otwarta już w pełnym przekroju autostrada A1 od Radomska do granicy województwa śląskiego. Dwa miesiące, jakie pozostały do końca roku, ma przynieść uruchomienie większości nowych odcinków szybkich dróg zaplanowanych na cały 2021 r. Z 386 kilometrów zaplanowanych do włączenia do ruchu w 2021 r. oddano na razie niespełna 150 km. W rezultacie przeszło dwa razy tyle ma być udostępnione kierowcom w najbliższych tygodniach.

Czytaj więcej

Trasa ekspresowa Warszawa-Kraków dłuższa o 13 km

Najważniejsze będą nowe odcinki autostrady A1 pomiędzy Tuszynem i Piotrkowem Trybunalskim, Kamieńskiem i Radomskiem oraz Radomskiem i granicą województw łódzkiego i śląskiego. Do tego najprawdopodobniej dojdzie jeszcze 17 km autostrady A1 pomiędzy granicą województw oraz obwodnicą Częstochowy: ten odcinek zgodnie z kontraktem powinien być uruchomiony w roku przyszłym, ale już układany jest beton na drugiej jezdni. Wszystko więc wskazuje, że przed końcem roku pojedziemy tamtędy pełną szerokością autostrady o trzech pasach ruchu w obu kierunkach, podobnie jak budowanymi odcinkami tej trasy od granicy województw do Kamieńska oraz pomiędzy Piotrkowem Trybunalskim i Tuszynem. Ostatni fragment budowanej autostrady pomiędzy Kamieńskiem i Piotrkowem Trybunalskim w pełnej szerokości zostanie uruchomiony w przyszłym roku, ale już teraz jedzie się tam po jednej jezdni w układzie 2+2, tj. dwoma pasami w obu kierunkach.

Foto: fot. GDDKiA

Z dróg ekspresowych zaplanowano włączenie do ruchu jeszcze prawie 10 km trasy S5 pomiędzy Bydgoszczą a Szubinem, a także cztery odcinki ekspresówki S7: Tarczyn-Grójec, Mława-Strzegowo, Strzegowo-Pieńki i Pieńki-Płońsk. Do tego dojdzie jeszcze niespełna 10-kilometrowy kawałek S17 (jedna jezdnia obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego) i pięć odcinków S19: Lublin-Niedrzwica Duża, Kraśnik-Janów Lubelski, Rudnik nad Sanem-Nisko oraz na obwodnice Kraśnika i Janowa Lubelskiego. Ponadto dwa fragmenty drogi ekspresowej S61 oraz dwa odcinki dróg klasy GP – obwodnic Niemodlina i Łańcuta.

Czytaj więcej

Polska stoi w korkach. Miasta mają wciąż absurdalne pomysły

Kierowcy wciąż czekają na włączenie do ruchu ostatniego brakującego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy z tunelem pod Ursynowem. Choć Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wciąż deklaruje, że otwarcie tunelu w końcu nastąpi jesienią, to wobec wykrywanych w czasie odbiorów inwestycji problemów termin ten może być wątpliwy. Jak podała w czwartek GDDKiA, obecnie w realizacji (w budowie i na etapie projektowania) jest 112 przedsięwzięć o łącznej długości 1495 km z rządowego programu drogowego oraz 13 zadań o łącznej długości 107 km z programu budowy 100 obwodnic. Planu otwarć nowych tras w roku przyszłym GDDKiA nie podaje. Można się spodziewać, że powodem jest obawa o terminowość realizacji prac i późniejszą weryfikację efektów do zamierzeń.

Jak zapowiada branżowy serwis conadrogach.pl także w najbliższych dniach ma być otwarta już w pełnym przekroju autostrada A1 od Radomska do granicy województwa śląskiego. Dwa miesiące, jakie pozostały do końca roku, ma przynieść uruchomienie większości nowych odcinków szybkich dróg zaplanowanych na cały 2021 r. Z 386 kilometrów zaplanowanych do włączenia do ruchu w 2021 r. oddano na razie niespełna 150 km. W rezultacie przeszło dwa razy tyle ma być udostępnione kierowcom w najbliższych tygodniach.

Pozostało 84% artykułu
Na prąd
100 tys. elektryków Tesli dla Hertza
Premiery
Pierwszy Mercedes-AMG z napędem całkowicie elektrycznym
Tu i Teraz
Koszty serwisu samochodów urosły o 40 proc.
Ten pierwszy raz
Toyota Yaris Cross: To będzie przebój
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Na prąd
Rozwój elektromobilności może doprowadzić do zmniejszenia zatrudnienia