W Salzgitter w Dolnej Saksonii do 2023/2024 ma powstać ponad 1000 miejsc pracy w centrum rozwoju Volkswagena z pilotażową fabryką i kolejnych 700 miejsc w spółce joint venture pomiędzy szwedzkim specjalistą ds. ogniw akumulatorowych Northvolt i Volkswagenem. W czerwcu niemiecka firma zainwestowała w start-up Northvolt kwotę 900 milionów euro, a w zamian przejęła 20 procent udziałów szwedzkiego producenta ogniw akumulatorowych. Volkswagen i Northvolt planują założyć spółkę joint venture 50/50 w celu budowy 16-gigawatogodzinnej fabryki ogniw do końca roku. Rozpoczęcie produkcji planowane jest na przełomie roku 2023/2024.Tak zwane Center of Excellence (CoE) w Salzgitter będzie początkowo tylko zakładem pilotażowym do produkcji ogniw akumulatorowych dla małych serii aut. Około 300 ekspertów opracowuje, testuje i pilotuje na miejscu innowacyjne procesy produkcyjne do produkcji akumulatorów litowo-jonowych. Volkswagen zainwestuje w to miejsce ponad 100 milionów euro.
Grupa Volkswagen utworzyła dział do ogniw akumulatorowych. We współpracy z dostawcami, ogniwo baterii do przyszłego wykorzystania w elektrycznych samochodach ma zostać ulepszone. Spektrum waha się od zwiększania pojemności dla większego zasięgu do ograniczania rzadkich surowców i optymalizacji zrównoważonych procesów produkcyjnych do recyklingu systemów akumulatorowych. „Opracowujemy i produkujemy elektronikę energetyczną, systemy akumulatorów, silniki elektryczne i systemy ładowania oraz zdobywamy wiedzę na temat recyklingu akumulatorów” – mówi Thomas Schmall, dyrektor generalny grupy.
Fabryka w Salzgitter.
W CoE Salzgitter budowany jest również pilotażowy zakład recyklingu akumulatorów, który powinien zostać uruchomiony do 2020 roku. To może być w przyszłości dla Volkswagena kluczowe punkt pod względem obniżenia kosztów. Dzisiaj, według Volkswagena 70 procent elementów baterii jest poddawanych recyklingowi, a za kilka lat powinno to być nawet 90 procent.