Volkswagen zmienia się jak nigdy dotąd w swojej historii, a tak duże zmiany niosą za sobą nowe wyzwania. – Od 2019 do 2023 roku Grupa zainwestuje około 30 miliardów euro w elektromobilność. Wraz ze zwiększającą się ofertą samochodów elektrycznych, na które jest coraz większy popyt, w parze musi iść dynamiczny rozwój infrastruktury. Dlatego wraz z naszymi partnerami sporo inwestujemy w sieć ładowarek, oczywiście także w Polsce – mówi Wolf-Stefan Specht, prezes zarządu Volkswagen Group Polska.
Wolf-Stefan Specht, prezes zarządu Volkswagen Group Polska.
Do 2025 roku koncern zamierza uruchomić w Europie 36 tys. punktów ładowania. W Polsce, do końca przyszłego roku uruchomionych zostanie 350 publicznych stacji ładowania przy salonach marek należących do Grupy Volkswagena, niektóre z nich już działają. Patrząc na to z poziomu czynnych obecnie 888 ogólnodostępnych stacji ładowania (sierpień 2019), przekładających się na 1611 punktów inwestycja Grupy Volkswagen, będzie stanowiła istotny wkład w rozbudowę publicznej infrastruktury.
Ekologiczny punkt pozyskiwania energii przy salonach Volkswagen i Audi firmy Ignaszak w Kaliszu.
Co ważne, szczególnie z punktu widzenia Polski i energii pozyskiwanej głównie z węgla, możliwie największa ilość ładowarek Volkswagena będzie korzystać z zielonej energii. Dobrym przykładem jest ładowarka o mocy 50 kW zlokalizowana przy salonach Volkswagen i Audi firmy Ignaszak w Kaliszu, która zasilana jest z paneli fotowoltaicznych.