To będzie pierwszy elektryk Volkswagena dla ludu. Ma kosztować ok. 80 tys. zł

Szef Volkswagena ujawnia jak będzie się nazwać koncepcyjny elektryk. Mały Volkswagen ID.1 jest zastępcą modelu E-UP i kiedy pojawi się w 2027 roku powinien kosztować około 20 000 euro (ok. 83 tys. zł). Nowy projekt będzie miał swoją premierę w marcu.

Publikacja: 17.02.2025 10:49

Koncepcyjny Volkswagen ID.Every 1 zadebiutuje 5 marca 2025 roku

Koncepcyjny Volkswagen ID.Every 1 zadebiutuje 5 marca 2025 roku

Foto: mat. prasowe

W wyniku porozumienia między zarządem firmy a radą zakładową w Volkswagenie pojawił się ducha walki i poprawy sytuacji w przyszłości. „Dogonić, zaatakować, prowadzić” - to hasło tak zwanego planu Triple-A, do którego należy również Volkswagen ID.1 - mały elektryk, który powstał w oparciu o udoskonaloną wersję platformy MEB z napędem na przednie koła. Produkcja ID.1 o długości około 3,80 metra ma rozpocząć się w 2027 roku. Koncepcyjny model zadebiutuje 5 marca 2025 r. Thomas Schäfer, szef marki Volkswagena poinformował o tym na portalu społecznościowym LinkedIn. Tam też ujawnił nieco dziwną nazwę samochodu koncepcyjnego: „Już nie mogę się doczekać światowej premiery ID.Every 1” – pisze Schäfer w swoim poście.

Czytaj więcej

Carla Wentzel, prezeska VW Group Polska: W Volkswagenie nic nie dzieje się przypadkiem

Język designu - podobnie jak w przypadku ID.2all odchodzi od tego, co Volkswagen zaczął kreować w 2019 r. z modelem ID.3. Ta droga okazała się ślepą uliczką. Przyszłe modele elektryczne będą bardziej podobne do tych z silnikami spalinowymi. To nowy trend nie tylko w Volkswagenie, bo do takich samych wniosków doszedł również Mercedes. Ma to w przyszłości ułatwić klientom przejście na elektryka, który będzie w stylu aut z silnikiem spalinowym. BMW zrozumiało już to dawno i takie modele ja i4, i5 czy i7 nie różnią się znacznie od wersji klasycznych. Również Stellantis z markami Citroën, Peugeot, Opel, Jeep i Alfa Romeo stosuje taką strategię.

Koncepcyjny Volkswagen ID.Every 1

Koncepcyjny Volkswagen ID.Every 1

Foto: mat. prasowe

Produkcyjna wersja wcześniej pokazanego koncepcyjnego Volkswagena ID.2all ma zostać wprowadzona na rynek pod koniec tego roku w cenie nieco poniżej 25 000 euro (ok. 104 tys. zł) i prawdopodobnie będzie nazywać się ID. Polo. ID.1 ma jeszcze bardziej obniżyć próg wejścia dla modeli elektrycznych. Na spotkaniu firmowym w Wolfsburgu szef marki Thomas Schäfer wyjaśnił: „Podążamy ambitnym kursem, aby osiągnąć nasze wspólnie uzgodnione cele. Kluczowy krok to uczynienie e-mobilności atrakcyjną dla każdego”. Jednocześnie podkreśla hasło ID.1: „Niedrogi, wysokiej jakości, dochodowy elektryczny Volkswagen z Europy dla Europy". ID.1 pełni zatem funkcję następcy modelu E-Up. Mały samochód elektryczny zadebiutuje w 2027 roku, rok po ID.2 i ma być oferowany „w przedziale cenowym około 20 000 euro”, co Schäfer potwierdził w swoim poście w mediach społecznościowych.

Koncepcyjny Volkswagen ID.Every 1

Koncepcyjny Volkswagen ID.Every 1

Foto: mat. prasowe

Tani elektryk Volkswagena ma kosztować około 100 tys. zł

Na tej samej platformie co ID.1 bazuje również ID.2 oraz Cupra Raval, a także Skoda Epiq. Model z napędem na przednie koła powinien mieć maksymalny zasięg około 300 km. Auto otrzyma małe akumulatory wykorzystujące prostą technologię. Nadal nie jest jasne gdzie ID.1 będzie produkowany. Rodzina ID.2 i jej odgałęzienia będą produkowane w Hiszpanii (Martorell i Pampeluna), gdzie grupa buduje również fabrykę ogniw akumulatorowych (region Walencji). Volkswagen twierdzi, że ID.1 w dużym stopniu bazuje na lokalizacji europejskiej, co skraca długie trasy transportu podzespołów, a tym samym redukuje emisję CO2. Aby osiągnąć dobre marże, Grupa Volkswagen może nawiązać współpracę również z innymi europejskimi producentami. Niedawno Luca de Meo, szef Renault publicznie rozważał współpracę z Volkswagenem i Stellantisem. Jednak jego zapytanie najwyraźniej pozostało w Volkswagenie bez odpowiedzi. De Meo niedawno oświadczył, że współpraca, o którą zabiega, nie dojdzie do skutku i nazwał ją „straconą szansą”.

Koncepcyjny Volkswagen ID.2All

Koncepcyjny Volkswagen ID.2All

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Tak będzie wyglądać ostatni nowy model Volkswagena z silnikiem spalinowym

Czytaj więcej

Złote Koło moto.rp.pl: Nagrody motoryzacyjne za 2024 rok

W wyniku porozumienia między zarządem firmy a radą zakładową w Volkswagenie pojawił się ducha walki i poprawy sytuacji w przyszłości. „Dogonić, zaatakować, prowadzić” - to hasło tak zwanego planu Triple-A, do którego należy również Volkswagen ID.1 - mały elektryk, który powstał w oparciu o udoskonaloną wersję platformy MEB z napędem na przednie koła. Produkcja ID.1 o długości około 3,80 metra ma rozpocząć się w 2027 roku. Koncepcyjny model zadebiutuje 5 marca 2025 r. Thomas Schäfer, szef marki Volkswagena poinformował o tym na portalu społecznościowym LinkedIn. Tam też ujawnił nieco dziwną nazwę samochodu koncepcyjnego: „Już nie mogę się doczekać światowej premiery ID.Every 1” – pisze Schäfer w swoim poście.

Pozostało jeszcze 84% artykułu
Samochód Jutra
Mazda pracuje nad dużym SUV-em. Tym razem nie będzie diesla
Samochód Jutra
Dacia jako tani kamper. To mógłby być absolutny hit
Samochód Jutra
Nowy pomysł Audi na Quattro. Elektryk na ekstremalne bezdroża
Samochód Jutra
To będzie hit. Fiat zbuduje "pięćsetkę" z silnikiem spalinowym za ok. 70 tys. zł
Samochód Jutra
Tak będzie wyglądać ostatni nowy model Volkswagena z silnikiem spalinowym