To będzie pierwszy elektryk Volkswagena dla ludu. Ma kosztować ok. 80 tys. zł

Szef Volkswagena ujawnia jak będzie się nazwać koncepcyjny elektryk. Mały Volkswagen ID.1 jest zastępcą modelu E-UP i kiedy pojawi się w 2027 roku powinien kosztować około 20 000 euro (ok. 83 tys. zł). Nowy projekt będzie miał swoją premierę w marcu.

Publikacja: 17.02.2025 10:49

Koncepcyjny Volkswagen ID.Every 1 zadebiutuje 5 marca 2025 roku

Koncepcyjny Volkswagen ID.Every 1 zadebiutuje 5 marca 2025 roku

Foto: mat. prasowe

W wyniku porozumienia między zarządem firmy a radą zakładową w Volkswagenie pojawił się ducha walki i poprawy sytuacji w przyszłości. „Dogonić, zaatakować, prowadzić” - to hasło tak zwanego planu Triple-A, do którego należy również Volkswagen ID.1 - mały elektryk, który powstał w oparciu o udoskonaloną wersję platformy MEB z napędem na przednie koła. Produkcja ID.1 o długości około 3,80 metra ma rozpocząć się w 2027 roku. Koncepcyjny model zadebiutuje 5 marca 2025 r. Thomas Schäfer, szef marki Volkswagena poinformował o tym na portalu społecznościowym LinkedIn. Tam też ujawnił nieco dziwną nazwę samochodu koncepcyjnego: „Już nie mogę się doczekać światowej premiery ID.Every 1” – pisze Schäfer w swoim poście.

Czytaj więcej

Carla Wentzel, prezeska VW Group Polska: W Volkswagenie nic nie dzieje się przypadkiem

Język designu - podobnie jak w przypadku ID.2all odchodzi od tego, co Volkswagen zaczął kreować w 2019 r. z modelem ID.3. Ta droga okazała się ślepą uliczką. Przyszłe modele elektryczne będą bardziej podobne do tych z silnikami spalinowymi. To nowy trend nie tylko w Volkswagenie, bo do takich samych wniosków doszedł również Mercedes. Ma to w przyszłości ułatwić klientom przejście na elektryka, który będzie w stylu aut z silnikiem spalinowym. BMW zrozumiało już to dawno i takie modele ja i4, i5 czy i7 nie różnią się znacznie od wersji klasycznych. Również Stellantis z markami Citroën, Peugeot, Opel, Jeep i Alfa Romeo stosuje taką strategię.

Koncepcyjny Volkswagen ID.Every 1

Koncepcyjny Volkswagen ID.Every 1

Foto: mat. prasowe

Produkcyjna wersja wcześniej pokazanego koncepcyjnego Volkswagena ID.2all ma zostać wprowadzona na rynek pod koniec tego roku w cenie nieco poniżej 25 000 euro (ok. 104 tys. zł) i prawdopodobnie będzie nazywać się ID. Polo. ID.1 ma jeszcze bardziej obniżyć próg wejścia dla modeli elektrycznych. Na spotkaniu firmowym w Wolfsburgu szef marki Thomas Schäfer wyjaśnił: „Podążamy ambitnym kursem, aby osiągnąć nasze wspólnie uzgodnione cele. Kluczowy krok to uczynienie e-mobilności atrakcyjną dla każdego”. Jednocześnie podkreśla hasło ID.1: „Niedrogi, wysokiej jakości, dochodowy elektryczny Volkswagen z Europy dla Europy". ID.1 pełni zatem funkcję następcy modelu E-Up. Mały samochód elektryczny zadebiutuje w 2027 roku, rok po ID.2 i ma być oferowany „w przedziale cenowym około 20 000 euro”, co Schäfer potwierdził w swoim poście w mediach społecznościowych.

Koncepcyjny Volkswagen ID.Every 1

Koncepcyjny Volkswagen ID.Every 1

Foto: mat. prasowe

Tani elektryk Volkswagena ma kosztować około 100 tys. zł

Na tej samej platformie co ID.1 bazuje również ID.2 oraz Cupra Raval, a także Skoda Epiq. Model z napędem na przednie koła powinien mieć maksymalny zasięg około 300 km. Auto otrzyma małe akumulatory wykorzystujące prostą technologię. Nadal nie jest jasne gdzie ID.1 będzie produkowany. Rodzina ID.2 i jej odgałęzienia będą produkowane w Hiszpanii (Martorell i Pampeluna), gdzie grupa buduje również fabrykę ogniw akumulatorowych (region Walencji). Volkswagen twierdzi, że ID.1 w dużym stopniu bazuje na lokalizacji europejskiej, co skraca długie trasy transportu podzespołów, a tym samym redukuje emisję CO2. Aby osiągnąć dobre marże, Grupa Volkswagen może nawiązać współpracę również z innymi europejskimi producentami. Niedawno Luca de Meo, szef Renault publicznie rozważał współpracę z Volkswagenem i Stellantisem. Jednak jego zapytanie najwyraźniej pozostało w Volkswagenie bez odpowiedzi. De Meo niedawno oświadczył, że współpraca, o którą zabiega, nie dojdzie do skutku i nazwał ją „straconą szansą”.

Koncepcyjny Volkswagen ID.2All

Koncepcyjny Volkswagen ID.2All

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Tak będzie wyglądać ostatni nowy model Volkswagena z silnikiem spalinowym

Czytaj więcej

Złote Koło moto.rp.pl: Nagrody motoryzacyjne za 2024 rok

W wyniku porozumienia między zarządem firmy a radą zakładową w Volkswagenie pojawił się ducha walki i poprawy sytuacji w przyszłości. „Dogonić, zaatakować, prowadzić” - to hasło tak zwanego planu Triple-A, do którego należy również Volkswagen ID.1 - mały elektryk, który powstał w oparciu o udoskonaloną wersję platformy MEB z napędem na przednie koła. Produkcja ID.1 o długości około 3,80 metra ma rozpocząć się w 2027 roku. Koncepcyjny model zadebiutuje 5 marca 2025 r. Thomas Schäfer, szef marki Volkswagena poinformował o tym na portalu społecznościowym LinkedIn. Tam też ujawnił nieco dziwną nazwę samochodu koncepcyjnego: „Już nie mogę się doczekać światowej premiery ID.Every 1” – pisze Schäfer w swoim poście.

Pozostało jeszcze 84% artykułu
Samochód Jutra
Jaguar zaszokował Paryż. Type 00 wyjechał na ulicę
Samochód Jutra
Porsche planuje nową generację 911 Dakar. Tym razem z napędem hybrydowym
Samochód Jutra
Hit sprzedaży Mercedesa przechodzi największą zmianę w historii modelu
Samochód Jutra
Suzuki planuje nowy model. Sportowe Cappuccino z pulą genów Toyoty
Materiał Promocyjny
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Samochód Jutra
Mitsubishi planuje nowego rodzinnego SUV-a z napędem hybrydowym. Premiera w 2025 r.
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń