Fakt, że Porsche chce umieścić w swojej sportowej legendzie hybrydowy silnik nie jest zupełnie nowy. Jednak taki napęd w modelu 911 stawia poważne wyzwania - trzeba m.in. pogodzić ciężar auta z jego sportowym charakterem i znakomitym prowadzeniem. Michael Steiner, odpowiedzialny za badania i rozwój w Porsche na początku 2020 roku, powiedział, że ciężar akumulatora w prototypowych egzemplarzach 911 pozostawia jeszcze wiele do życzenia. Cztery lata później hybrydowe 911 waży jedynie około 100 kilogramów więcej od klasycznej wersji.
Prototypy hybrydowych Porsche 911
Porsche poinformowało o zakończeniu prac rozwojowych, obejmujących wszystkie jazdy testowe napędu hybrydowego. Producent nie zdradza na razie dokładnych danych – będą one dostępne dopiero podczas oficjalnego odsłonięcia tego modelu 25 maja. Na obecnym etapie Porsche informuje jedynie, że przejechało w sumie ponad pięć milionów kilometrów testowych w różnych warunkach klimatycznych. W tym czasie zaliczono również okrążenie na pętli północnej Nurburgringu i uzyskano czas 7:16,934, a to oznacza, że nowy model jest szybszy od poprzednika o całe 8,7 sekundy. Wszystko więc na to wygląda, że napęd hybrydowy pojawi się w Carrerze S, 4S lub GTS.
Czytaj więcej
Porsche Cayenne GTS po odświeżeniu otrzymało elementy z najmocniejszej, topowej wersji modelu. Wzrosła także moc szybkiego SUV-a. Teraz osiąga równe 500 KM.
Prototypy hybrydowych Porsche 911