Póki co Volvo podzieliło się informacjami na temat XE90, ale jego zdjęcia opublikuje dopiero 9 listopada. Podczas światowej prezentacji Jim Rowan, prezes Volvo opowiedział o systemach bezpieczeństwa, które znajdą się na pokładzie EX90. Nowy elektryk ma odegrać w gamie modelowej Volvo taką samą rolę jak obecny model XC90 osiem lat temu. Z tym, że tutaj różnice są jeszcze większe. XC90 otworzył gamę modeli tworzonych na platformie SPA, napędzanych silnikami Drive-E, także w wersjach PHEV, wyznaczył trendy stylistyczne, technologiczne i bezpieczeństwa. XC90 był otworzył drogę do sukcesu kolejnym modelom, które odmieniły i odmłodziły szwedzką markę. Minęło długich osiem lat, podczas których branża motoryzacyjna kompletnie się zmieniła. EX90 ma być flagowym SUV-em, który jako pierwszy będzie wykorzystywał nową platformę podłogową SPA 2.
Ten samochód, tak jak kolejne nowe modele Volvo, ma być napędzany wyłącznie prądem. Na tej płycie podłogowej nie powstaną odmiany spalinowe, ani hybrydy ładowane z gniazdka. EX90 ma być w chwili debiutu najbezpieczniejszym Volvo w historii. Volvo obiecuje, że będzie to najbezpieczniejszy seryjny samochód osobowy, jaki powstał na ziemi. i od strony technologicznej to auto ma przenieś Volvo w nową erę.
Czytaj więcej
Volvo Cars zainwestuje 1,2 mld euro w budowę fabryki elektryków na Słowacji. Zakład w Koszycach zatrudni docelowo 3300 pracowników przy produkcji 250 tys. aut rocznie.
Volvo Carswyznaje zasadę, że jeśli już ma dojść do kolizji to z jak najmniejszą prędkością. Na pokładzie nowego e-SUV-a znajdzie się 16 czujników ultradźwiękowych, 5 radarów, 8 kamer oraz LiDAR. Zamocowany na krawędzi dachu, powyżej krawędzi szyby czołowej, ten radar skanuje otoczenie przed samochodem z niezwykłą precyzją i z dużym zasięgiem. Nawet przy słabej pogodzie i przy marnej widoczności ma rozpoznać sylwetkę pieszego z odległości 250 metrów. Z odległości 120 metrów ma zobaczyć takie obiekty jak czarna opona na czarnej jak asfalt drodze. Jest przy tym znacznie mniej wrażliwy na opady deszczu, śniegu, mgły, czy ciemność – w porównaniu do tradycyjnych radarów, czy kamer.