Reklama

Chińczycy wykupują kolejną europejską markę. Mają już Volvo i Lotusa

Chiński koncern Geely specjalizuje się w wykupywaniu europejskich firm ze słabą kondycją finansową. W przeszłości miało to miejsce kilka krotnie - Volvo, The London Taxi Company, Smart i Lotus - są własnością lub pod kontrolą Geely. Teraz chiński gigant podwoił swoje udziały w Astonie Martinie.

Publikacja: 20.05.2023 08:03

Chińczycy wykupują kolejną europejską markę. Mają już Volvo i Lotusa

Foto: mat. prasowe

Przyznać trzeba, że żadna z wymienionych wyżej marek nie wyszła na tym źle. Volvo rozwinęło skrzydła i stało się bardzo ważnym graczem na rynku, Lotus wstaje z kolan, Smarta czeka może drugie życie. Teraz Geely przymierza się coraz bardziej do marki Aston Martin i chce zainwestować około 235 mln funtów (ok. 1,23 mld zł) w udziały i tym samym w rozwój marki. Za tą kwotę chińska grupa przejmie 17 proc. udziałów i stanie się trzecim największym udziałowcem Astona Martina.

Aston Martin Vantage F1 Edition

Aston Martin Vantage F1 Edition

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Supersamochód zimą. Obłęd czy nic takiego

Geely nabyło około 42 milionów akcji od Yew Tree należącego Lawrence'a Strolla, obecnie największego udziałowca Aston Martina. Stroll swoją decyzję powiększenia pakietu chińskiemu koncernowi tłumczy faktem, że przez udział Geely brytjska marka będzie mogła lepiej zrozumieć kluczowy rynek mając dostęp do szeregu technologii i komponentów. Pierwszy pakiet akcji o równowartości 7,6 proc. udziałów, Geely nabyło we wrześniu 2022 roku.

Aston Martin DBX707

Aston Martin DBX707

Foto: mat. prasowe

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

Aston Martin DBS Superleggera: Coś więcej niż moc i emocje

Przyznać trzeba, że żadna z wymienionych wyżej marek nie wyszła na tym źle. Volvo rozwinęło skrzydła i stało się bardzo ważnym graczem na rynku, Lotus wstaje z kolan, Smarta czeka może drugie życie. Teraz Geely przymierza się coraz bardziej do marki Aston Martin i chce zainwestować około 235 mln funtów (ok. 1,23 mld zł) w udziały i tym samym w rozwój marki. Za tą kwotę chińska grupa przejmie 17 proc. udziałów i stanie się trzecim największym udziałowcem Astona Martina.

Reklama
Producenci
Twój następny Mercedes będzie miał silnik BMW
Producenci
Audi i Porsche rozważają wspólną fabrykę w USA
Producenci
Porsche pod presją. Słaba sprzedaż Macana z napędem elektrycznym zmienia strategię
Producenci
Niemieccy giganci motoryzacyjni w opałach. USA i Chiny odbierają zyski
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Producenci
Dlaczego Ram musiał przywrócić do życia swój legendarny silnik V8
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama