Chińczycy wykupują kolejną europejską markę. Mają już Volvo i Lotusa

Chiński koncern Geely specjalizuje się w wykupywaniu europejskich firm ze słabą kondycją finansową. W przeszłości miało to miejsce kilka krotnie - Volvo, The London Taxi Company, Smart i Lotus - są własnością lub pod kontrolą Geely. Teraz chiński gigant podwoił swoje udziały w Astonie Martinie.

Publikacja: 20.05.2023 08:03

Chińczycy wykupują kolejną europejską markę. Mają już Volvo i Lotusa

Foto: mat. prasowe

Przyznać trzeba, że żadna z wymienionych wyżej marek nie wyszła na tym źle. Volvo rozwinęło skrzydła i stało się bardzo ważnym graczem na rynku, Lotus wstaje z kolan, Smarta czeka może drugie życie. Teraz Geely przymierza się coraz bardziej do marki Aston Martin i chce zainwestować około 235 mln funtów (ok. 1,23 mld zł) w udziały i tym samym w rozwój marki. Za tą kwotę chińska grupa przejmie 17 proc. udziałów i stanie się trzecim największym udziałowcem Astona Martina.

Aston Martin Vantage F1 Edition

Aston Martin Vantage F1 Edition

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Supersamochód zimą. Obłęd czy nic takiego

Geely nabyło około 42 milionów akcji od Yew Tree należącego Lawrence'a Strolla, obecnie największego udziałowca Aston Martina. Stroll swoją decyzję powiększenia pakietu chińskiemu koncernowi tłumczy faktem, że przez udział Geely brytjska marka będzie mogła lepiej zrozumieć kluczowy rynek mając dostęp do szeregu technologii i komponentów. Pierwszy pakiet akcji o równowartości 7,6 proc. udziałów, Geely nabyło we wrześniu 2022 roku.

Aston Martin DBX707

Aston Martin DBX707

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Aston Martin DBS Superleggera: Coś więcej niż moc i emocje

Przyznać trzeba, że żadna z wymienionych wyżej marek nie wyszła na tym źle. Volvo rozwinęło skrzydła i stało się bardzo ważnym graczem na rynku, Lotus wstaje z kolan, Smarta czeka może drugie życie. Teraz Geely przymierza się coraz bardziej do marki Aston Martin i chce zainwestować około 235 mln funtów (ok. 1,23 mld zł) w udziały i tym samym w rozwój marki. Za tą kwotę chińska grupa przejmie 17 proc. udziałów i stanie się trzecim największym udziałowcem Astona Martina.

Producenci
Branża samochodowa w kryzysie. Kolejne firmy motoryzacyjne zaciskają pasa
Producenci
Volkswagen zamyka fabryki i zwalnia pracowników, ale zainwestuje w Riviana 5,8 mld USD
Producenci
Szef Volkswagena szokuje radykalnym planem oszczędności. Pracownikom się nie spodoba
Producenci
Branża samochodowa w opałach. Audi i Nissan planują redukcję zatrudnienia
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Producenci
Zyski BMW spadły o prawie 84 proc. Winne problemy techniczne i Chiny