Renault zamierza przejść w pełni na napęd elektryczny do 2030 roku. Natomiast Dacia chciałaby to zrobić dopiero w 2035 roku, kiedy silniki na paliwa kopalne zostaną zakazane w Europie. - Każdy ma swoją rolę do odegrania. Renault będzie dążyć do tego, aby stać się czempionem silników elektrycznych. To ryzykowne. To także powód, dla którego Dacia istnieje. Zależnie od tego, jak szybko rynek przestawi się na silniki elektryczne i na zmianę apetytów klientów, Dacia będzie istnieć. Obie firmy mogą koegzystować - powiedział Denis Le Vot, szef Dacii.
Czytaj więcej
Dzięki terenowemu konceptowi o wymownej nazwie Manifesto, Dacia zdradza swoje spojrzenie na przyszłość marki i nowej generacji modeli.
Póki co Dacia produkuje tylko jeden model elektryczny — Dacię Spring, zamówienia na nią wynoszą 12 proc. całego portfela zamówień. Wywodząca się z Rumunii firma planuje wypuszczenie w 2023 r. pierwszego auta o napędzie hybrydowym. Dotychczas korzysta z popularności pojazdów z małymi silnikami na paliwa płynne albo na gaz.
Renault było pierwszą marką motoryzacyjną w Europie, która oferowała elektryczny samochód. Dekadę temu wraz z Nissanem była pionierem w segmencie elektryków, ale ostatnio straciła prymat na rzecz Tesli. Odzyskaniu utraconej pozycji ma służyć przedstawienie jeszcze w tym roku planu utworzenia odrębnych działów samochodów spalinowych i elektrycznych.
Czytaj więcej
Renault, Dacia, Alpine i Mobilize wezmą udział w tegorocznym Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu odbywającym się pod hasłem „Revolution is on” od 17 do 23 października 2022 r. w podparyskim Parc des Expositions de la Porte de Versailles.