Sprzedaż GM na amerykańskim rynku spadła rok do roku o prawie jedną trzecią do 447 000 samochodów. Za to Toyota zdołała nawet nieznacznie poprawić swój wynik i urosnąć, znacznie wyprzedzając GM, lidera rynku USA. Japońska marka sprzedała w USA o 1,4 procent aut więcej co w sumie daje wynik 566 000 samochodów w trzecim kwartale. Po trzech kwartałach 2020 roku Toyota w USA sprzedała 1,858 mln pojazdów, a GM 1,777 mln.
Inni japońscy producenci nie radzą sobie tak dobrze jak Toyota. Honda notuje spadek sprzedaży o około jedenaście procent (346 000 pojazdów), Nissan musi pogodzić się ze spadkiem o 10 procent do około 199 000 samochodów. Obecny niedobór chipów jest szczególnie trudny dla producentów samochodów na całym świecie. W rezultacie różni producenci musieli wstrzymać produkcję w ciągu ostatnich kilku miesięcy lub nie byli w stanie wyprodukować odpowiedniej ilości pojazdów.