Panda może żyć dalej. Kolejna modernizacja najmniejszego Fiata

Fiat będzie kontynuował produkcję aktualnej generacji Pandy. Pomimo pojawienia się elektrycznego następcy, który pojawi się jeszcze tego lata Panda z silnikiem spalinowym będzie nadal oferowana. Ten model pojawił się na rynku w 2011 roku.

Publikacja: 07.07.2024 11:42

Po 13 latach produkcji Fiat Panda doczekał się kolejnej modernizacji

Po 13 latach produkcji Fiat Panda doczekał się kolejnej modernizacji

Foto: mat. prasowe

W połowie lipca 2024 roku Fiat zaprezentuje nową, czwartą generację kultowej Pandy o nazwie „Grande Panda”. Mimo, że na rynku pojawi się nowa Panda, oferowany przez ostatnie 13 lat model będzie nadal oferowany, ale dla łatwiejszego rozróżnienia z nieco zmienioną nazwą - Pandina. Nie jest to całkiem nowe określenie, bo tak nazywano we włoskim języku potocznym Pandę, a oznacza to po prostu małą pandę. Carlos Tavares, szef Stellantisa zapowiedział już w listopadzie 2023 r., że produkcja obecnej Pandy będzie kontynuowana co najmniej do 2026 roku. W lutym Olivier Francois, dyrektor generalny Fiata, potwierdził, że obecna Panda będzie dostępna, ale już co najmniej do 2027 roku, a być może nawet dłużej.

Fiat Pandina

Fiat Pandina

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Fiat Panda powraca. Będzie elektryczny i w stylu lat 80.

To dobra wiadomość nie tylko dla fanów tego modelu, ale szczególnie dla pracowników fabryki Fiata w Pomigliano d'Arco na południu Włoch, gdzie produkowana jest Panda. W związku z produkcją nowej Grande Pandy w Serbii istniały obawy, że fabryka w obszarze metropolitalnym Neapolu zostanie zamknięta. Dzięki kontynuacji produkcji poprzedniego modelu ta ponura perspektywa nie jest już brana pod uwagę. Co więcej: szef Fiata Francois ogłosił w tym samym czasie, że produkcja Pandiny zostanie zwiększona o 20 procent.

Fiat Pandina

Fiat Pandina

Foto: mat. prasowe

Modernizacja Fiata Pandy to głównie update techniczny 

W przyszłości Fiat będzie oferował ten model w dwóch wersjach wyposażenia i w pięciu kolorach. Będzie wersja Cross, która nie różni się zewnętrznie od obecnej Pandy Cross, a nowości można znaleźć jedynie we wnętrzu. I tak zegary przed kierowcą są teraz w pełni cyfrowe, zmieniono także wygląd kierownicy. Pandina otrzymała 7-calowy ekran dotykowy z radiem DAB i obsługą Apple CarPlay i Android Auto. Ponieważ tego lata w UE wejdą w życie nowe wytyczne dotyczące homologacji obowiązkowych systemów wspomagania w nowych samochodach, Fiat dokonał modernizacji Pandy również na tym obszarze. W przyszłości standardowe wyposażenie obejmie automatyczny system hamowania awaryjnego, system utrzymywania pasa ruchu, czujnik senności i rozpoznawanie znaków drogowych. Tylne czujniki parkowania są w standardzie, podobnie jak tempomat czy sześć poduszek powietrznych. Nowa Panda oferowana będzie również w Polsce, cen póki co nie podano. Aktualna startuje z ceną 66 400 zł.

Fiat Pandina

Fiat Pandina

Foto: mat. prasowe

Fiat Pandina

Fiat Pandina

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Kia Picanto: Kiedy najmniejszy model naśladuje największy
Premiery
Renault pokochało styl retro. Wskrzesza kolejny model ze swojej przeszłości
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Premiery
Ten mały elektryk z Chin ma podbić Europę. Cena poniżej 85 tys. zł
Premiery
To czwarty najchętniej kupowany elektryk w Europie. Teraz został zmodernizowany
Premiery
To będzie najmocniejszy model w historii tej marki. Później przejmie ją BMW
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Premiery
Renault zaszalało. Kolejny model o historycznych genach. W sprzedaży od 2026 r.
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej