Panda może żyć dalej. Kolejna modernizacja najmniejszego Fiata

Fiat będzie kontynuował produkcję aktualnej generacji Pandy. Pomimo pojawienia się elektrycznego następcy, który pojawi się jeszcze tego lata Panda z silnikiem spalinowym będzie nadal oferowana. Ten model pojawił się na rynku w 2011 roku.

Publikacja: 07.07.2024 11:42

Po 13 latach produkcji Fiat Panda doczekał się kolejnej modernizacji

Po 13 latach produkcji Fiat Panda doczekał się kolejnej modernizacji

Foto: mat. prasowe

W połowie lipca 2024 roku Fiat zaprezentuje nową, czwartą generację kultowej Pandy o nazwie „Grande Panda”. Mimo, że na rynku pojawi się nowa Panda, oferowany przez ostatnie 13 lat model będzie nadal oferowany, ale dla łatwiejszego rozróżnienia z nieco zmienioną nazwą - Pandina. Nie jest to całkiem nowe określenie, bo tak nazywano we włoskim języku potocznym Pandę, a oznacza to po prostu małą pandę. Carlos Tavares, szef Stellantisa zapowiedział już w listopadzie 2023 r., że produkcja obecnej Pandy będzie kontynuowana co najmniej do 2026 roku. W lutym Olivier Francois, dyrektor generalny Fiata, potwierdził, że obecna Panda będzie dostępna, ale już co najmniej do 2027 roku, a być może nawet dłużej.

Fiat Pandina

Fiat Pandina

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Fiat Panda powraca. Będzie elektryczny i w stylu lat 80.

To dobra wiadomość nie tylko dla fanów tego modelu, ale szczególnie dla pracowników fabryki Fiata w Pomigliano d'Arco na południu Włoch, gdzie produkowana jest Panda. W związku z produkcją nowej Grande Pandy w Serbii istniały obawy, że fabryka w obszarze metropolitalnym Neapolu zostanie zamknięta. Dzięki kontynuacji produkcji poprzedniego modelu ta ponura perspektywa nie jest już brana pod uwagę. Co więcej: szef Fiata Francois ogłosił w tym samym czasie, że produkcja Pandiny zostanie zwiększona o 20 procent.

Fiat Pandina

Fiat Pandina

Foto: mat. prasowe

Modernizacja Fiata Pandy to głównie update techniczny 

W przyszłości Fiat będzie oferował ten model w dwóch wersjach wyposażenia i w pięciu kolorach. Będzie wersja Cross, która nie różni się zewnętrznie od obecnej Pandy Cross, a nowości można znaleźć jedynie we wnętrzu. I tak zegary przed kierowcą są teraz w pełni cyfrowe, zmieniono także wygląd kierownicy. Pandina otrzymała 7-calowy ekran dotykowy z radiem DAB i obsługą Apple CarPlay i Android Auto. Ponieważ tego lata w UE wejdą w życie nowe wytyczne dotyczące homologacji obowiązkowych systemów wspomagania w nowych samochodach, Fiat dokonał modernizacji Pandy również na tym obszarze. W przyszłości standardowe wyposażenie obejmie automatyczny system hamowania awaryjnego, system utrzymywania pasa ruchu, czujnik senności i rozpoznawanie znaków drogowych. Tylne czujniki parkowania są w standardzie, podobnie jak tempomat czy sześć poduszek powietrznych. Nowa Panda oferowana będzie również w Polsce, cen póki co nie podano. Aktualna startuje z ceną 66 400 zł.

Fiat Pandina

Fiat Pandina

Foto: mat. prasowe

Fiat Pandina

Fiat Pandina

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Kia Picanto: Kiedy najmniejszy model naśladuje największy

W połowie lipca 2024 roku Fiat zaprezentuje nową, czwartą generację kultowej Pandy o nazwie „Grande Panda”. Mimo, że na rynku pojawi się nowa Panda, oferowany przez ostatnie 13 lat model będzie nadal oferowany, ale dla łatwiejszego rozróżnienia z nieco zmienioną nazwą - Pandina. Nie jest to całkiem nowe określenie, bo tak nazywano we włoskim języku potocznym Pandę, a oznacza to po prostu małą pandę. Carlos Tavares, szef Stellantisa zapowiedział już w listopadzie 2023 r., że produkcja obecnej Pandy będzie kontynuowana co najmniej do 2026 roku. W lutym Olivier Francois, dyrektor generalny Fiata, potwierdził, że obecna Panda będzie dostępna, ale już co najmniej do 2027 roku, a być może nawet dłużej.

Premiery
Mazda modernizuje swojego SUV-a. CX-60 z poprawionym zawieszeniem i nowym wyposażeniem
Premiery
Hołd rajdowym tradycjom Toyoty. GR86 w wersji specjalnej
Premiery
Skoda pokaże swój nowy model online. Polska premiera już dzisiaj wieczorem
Premiery
Przebudowali roadstera na małe kombi. Tak wygląda Brabus Rocket GTS
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Premiery
Skoda ma nowego kompaktowego SUV-a. Nazywa się Kylaq i będzie kosztować 38 tys. zł