Plany Astona Martina w dłuższej perspektywie także przewidują elektromobilność. Jednak pierwsze zelektryfikowane modele zostały przesunięte na dalszy plan. Najbliższa przyszłość w Astonie nadal należy do silnika spalinowego – i to bardzo wyjątkowego. Brytyjczycy zapowiedzieli nowy dwunastocylindrowy silnik. Można przypuszczać, że nowy V12 stanowi dalszy rozwój obecnej jednostki o pojemności 5,2 litra.
Do technicznych cech nowego V12 zalicza się wzmocniony blok cylindrów i korbowody, przeprojektowane głowice cylindrów z przeprofilowanymi wałkami rozrządu oraz nowe otwory dolotowe i wydechowe. Nowe świece zapłonowe i wtryskiwacze o większym przepływie zapewnić mają optymalne spalanie i zauważalny wzrost wydajności. Ponadto nowe turbosprężarki mają pomóc w uzyskaniu większej mocy i szybszej reakcji przepustnicy.
Czytaj więcej
W ostatni weekend odbyły się aż dwie polskie premiery nowych, bardzo ciekawych modeli aut. To obchodzący swoje 60-lecie Ford Mustang, który zadebiutował w siódmej odsłonie, oraz Aston Martin Vantage po solidnej modernizacji.
Nowy silnik V12 — budowany ręcznie, 835 KM mocy
To, co Brytyjczycy rozumieją przez wydajność, wyrażają się w dwóch kluczowych liczbach. Nowy dwunastocylindrowy silnik ma 835 KM i 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Obecny 5,2-litrowy silnik V12, który montowany jest w modelu DBS ma 725 KM i 900 Nm. Nowy silnik V12, który będzie montowany w najbardziej ekskluzywnych, limitowanych modelach Astona Martina, będzie produkowany ręcznie w ściśle limitowanych ilościach.
Czytaj więcej
Tak, zgadza się, Aston Martin produkuje model pod nazwą Vantage od 74 lat. Jednak obecna generacja sportowego GT jest dostępna na rynku od 2018 roku i po sześciu latach produkcji przechodzi solidny lifting, który obejmuje wygląd i zmiany mechaniczne.