BMW serii 4 i M4 po liftingu. Mocniejsze i nadal kontrowersyjne

Kto liczył na to, że BMW przy okazji liftingu serii 4 przeprojektuje kontrowersyjny przód z dużymi „nerkami”, może czuć rozczarowanie. Ale zmiany ucieszą większość klientów.

Publikacja: 06.03.2024 05:02

Zmodernizowane BMW M4 Coupe

Zmodernizowane BMW M4 Coupe

Foto: mat. prasowe

Charakterystyczny przód z dużymi wlotami powietrza, czyli - w języku BMW - nerkami, do dziś wzbudza wiele emocji. Wielu miłośników marki narzeka, że na tak zaprojektowaną serię 4 nie mogą patrzeć. Klienci jednak najwyraźniej niezbyt się tym przejmują, bo statystyki sprzedaży cieszą bawarskich szefów, a przy okazji liftingu serii 4 i modelu M4 nie zdecydowano się na znaczące przeprojektowanie frontu.

BMW M440i Coupe

BMW M440i Coupe

mat. prasowe

BMW M440i Coupe

BMW M440i Coupe

mat. prasowe

Co dokładnie zmieniło się przy okazji liftingu? Zmieniono maskownicę wspomnianych „nerek” i zamontowano nowy zderzak. Z kolei reflektory LED mają inny wzór, w jaki układają się diody, czyli tzw. sygnaturę świetlną. Pojawiła się ona także z tyłu, w laserowych lampach, wcześniej znanych tylko z limitowanego M4 CSL, a obecnie dostępnych także w innych wersjach. W gamie wprowadzono dwa nowe lakiery (Fire Red i Cape York Green), a felgi aluminiowe maja teraz nowe wzory. Rewolucji nie ma, ale delikatne odświeżenie - owszem.Jak wygląda wnętrze nowej „Czwórki”? Kierownica może mieć teraz spłaszczony wieniec kierownicy - trochę jak w pojazdach niemieckich, konkurencyjnych marek. Widocznie tego oczekiwali klienci. Zniknął drążek automatycznej skrzyni biegów, ustępując miejsca niewielkiemu przełącznikowi. Z kolei system multimedialny zaktualizowano do najnowszej wersji.

Czytaj więcej

Zupełnie nowy Mini Countryman. Tym razem z polskim akcentem
BMW M4 Coupe

BMW M4 Coupe

mat. prasowe

BMW M4 Coupe

BMW M4 Coupe

mat. prasowe

W nowym BMW M4 jest napęd na tył i ręczna skrzynia biegów

W gamie silników wszystkie odmiany stały się miękkimi hybrydami. Wersja M440i (czyli z trzylitrowym, doładowanym R6) osiąga teraz 374 KM. To takie „M w wersji light”. Spragnieni jeszcze mocniejszych wrażeń mogą wybrać teraz jedną z trzech wersji M4. Bazowa ma 480 KM i jest dostępna tylko z napędem na tył i z ręczną skrzynią biegów. Mocniejsza (Competition) osiąga 510 KM. Ma ośmiobiegową przekładnię automatyczną, ale nie da się dokupić do niej napędu AWD. Ten pojawia się dopiero w topowym M4 Competition xDrive. Ma 530 KM i osiąga 100 km/h w 3,5 s. Jest więc mocniej, szybciej i… wciąż tak samo kontrowersyjnie pod względem wizualnym. I bardzo dobrze!

BMW M4 Coupe

BMW M4 Coupe

mat. prasowe

BMW M4 Coupe

BMW M4 Coupe

mat. prasowe

BMW M440i Coupe

BMW M440i Coupe

mat. prasowe

BMW M4 Cabrio

BMW M4 Cabrio

mat. prasowe

BMW M4 Cabrio

BMW M4 Cabrio

mat. prasowe

Czytaj więcej

Te europejskie modele aut są produkowane w Chinach. Wśród nich BMW i Cupra

Czytaj więcej

Bogusław Linda sprzedaje swój samochód. Auto ma jedną nielegalną opcję
Premiery
Tym modelem Lamborghini żegna się z silnikiem V10. Powstanie tylko 10 egz.
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Premiery
Elektryczny hit Volvo doczekał się tuningu. Bodykit dla Volvo EX30
Premiery
Volkswagen ID.Buzz GTX: Elektryczny hot hatch w ciele vana
Premiery
Audi A3 przeszło lifting. Zyskało też zupełnie nową wersję nadwozia
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Premiery
Xiaomi podało cenę swojego pierwszego elektryka. Zwali z nóg konkurencję