Toyota zaskoczyła nowym SUV-em. To ręcznie budowany konkurent Rolls-Royc'a

„Prezydencka limuzyna” Toyoty Century otrzymała wersję SUV-a. Luksusowy model oferowany będzie wyłącznie w Japonii i powinien w przyszłości pojawić się w wersji z otwieranym dachem.

Publikacja: 08.09.2023 09:31

Toyota zaskoczyła nowym SUV-em. To ręcznie budowany konkurent Rolls-Royc'a

Foto: mat. prasowe

Toyota zaprezentowała następny rozdział ekskluzywnej serii „pojazdu napędzanego szoferem”. Nowy luksusowy SUV nie będzie nosił oznaczenia SUV tylko po prostu - Century. W przeciwieństwie do limuzyny, która wykorzystuje platformę Lexusa LS, Century, SUV opiera się na architekturze TNGA-K i prawdopodobnie będzie bratem niedawno przedstawionego Lexusa TX. Wymiary robią wrażenie (5,20 m długości, 1,99 m szerokości i 1,80 m wysokości, rozstaw osi 2,95 m), ale nadal pozostają znacznie poniżej Rolls-Royc'e Cullinana (5,34 m długości, 2,16 m szerokości, 1,83 m wysokości, rozstaw osi 3,25 m). Mimo to jak na japońskie warunki to duży samochód, dlatego też Century otrzyma skrętną tylną oś. W przeciwieństwie do pięciometrowego sedana, SUV o masie 2,57 tony jest zaprojektowany wyłącznie dla czterech pasażerów. Długie tylne drzwi pokazują, że nacisk w tym aucie jest położony na pasażerów siedzących z tyłu.

mat. prasowe

mat. prasowe

Pod maską hybryda PHEV

Pomimo luksusowego charakteru napęd jest już mniej spektakularny. Pod maską pracuje 3,5-litrowa hybryda V6 Plug-In o mocy 412 KM połączona ze skrzynię biegów CVT. Tylna oś jest napędzana silnikiem elektrycznym, przednia przez silnik spalinowy. Czysto elektryczny zasięg napędu PHEV okreśony jest na 69 kilometrów. Japończycy nie podają jaką pojemność ma bateria.

Czytaj więcej

Toyota wszystkich zaskoczyła. Nowy Prius z najbardziej wydajnym napędem w historii

mat. prasowe

mat. prasowe

Wnętrze Century SUV jest pomyślane tak, żeby było jak najbardziej luksusowe dla pasażerów siedzących z tyłu. Tylne fotele ma szeroki zakres regulacji, klimatyzację, funkcje masażu, ale również specjalne podnóżki. Pomiędzy siedzeniami jest chłodzony schowek, miejsca do ładowania telefonów. Toyota chwali się wykonanym dla tego modelu systemem audio, oświetleniem ambientowym, osobnym systemem klimatyzacji i systemu informacyjno -rozrywkowym z dużymi ekranami na przednich siedzeniach. Ale również pierwszy rząd siedzeń jest zaprojektowany z dużą dbałością, ponieważ Toyota zakłada, że ​​szef też będzie używać Century.

mat. prasowe

mat. prasowe

30 budowanych ręcznie egzemplarzy na miesiąc

Century SUV, podobnie jak limuzyna jest oferowana wyłącznie na rynku japońskim. Produkcja - głównie ręczna - odbywa się w fabryce Tahara, w której ma być wytworzone tylko 30 egzemplarzy na miesiąc. Century SUV można już zamówić, a jego cena wynosi 25 milionów jenów (ok. 730 tys. zł). Najlepsze na koniec. Na życzenie klient może zmówić nie klasycznie otwierane, a przesuwane drzwi. Do tego Century być może pojawi się na rynku w wersji cabrio.

mat. prasowe

mat. prasowe

mat. prasowe

mat. prasowe

Czytaj więcej

Nowa Toyota C-HR wygląda jak Lexus

Toyota zaprezentowała następny rozdział ekskluzywnej serii „pojazdu napędzanego szoferem”. Nowy luksusowy SUV nie będzie nosił oznaczenia SUV tylko po prostu - Century. W przeciwieństwie do limuzyny, która wykorzystuje platformę Lexusa LS, Century, SUV opiera się na architekturze TNGA-K i prawdopodobnie będzie bratem niedawno przedstawionego Lexusa TX. Wymiary robią wrażenie (5,20 m długości, 1,99 m szerokości i 1,80 m wysokości, rozstaw osi 2,95 m), ale nadal pozostają znacznie poniżej Rolls-Royc'e Cullinana (5,34 m długości, 2,16 m szerokości, 1,83 m wysokości, rozstaw osi 3,25 m). Mimo to jak na japońskie warunki to duży samochód, dlatego też Century otrzyma skrętną tylną oś. W przeciwieństwie do pięciometrowego sedana, SUV o masie 2,57 tony jest zaprojektowany wyłącznie dla czterech pasażerów. Długie tylne drzwi pokazują, że nacisk w tym aucie jest położony na pasażerów siedzących z tyłu.

Premiery
Dla tych, dla których Audi RS Q8 jest za wolne. Najmocniejszy model w dziejach Audi
Premiery
Polska premiera BMW M5 równocześnie ze światową
Premiery
Ford szykuje się na rajd Dakar. Pod maską V8, a za kierownicą legendy
Premiery
Alpine A290: Nowa era w dziejach francuskiej marki
Materiał Promocyjny
Mała Księgowość: sprawdzone rozwiązanie dla małych i średnich przedsiębiorców
Premiery
Panda może żyć dalej. Kolejna modernizacja najmniejszego Fiata