Topolino, w tłumaczeniu z włoskiego „Myszka”, było pseudonimem oryginalnego Fiata 500 z 1936 roku. Nowa inspirowana Fiatem 500 wersja jest nasączona stylem retro, nie ma drzwi ani okien i technicznie bazuje na Citroenie Ami. Nic dziwnego, obie marki wchodzą obecnie w skład koncernu Stellanits. Fiat nie zdradził jeszcze detali, ale można się spodziewać, że z Ami będzie dzielić silnik elektryczny o mocy 8 KM i akumulator litowo-jonowy o pojemności 5,5 kWh gwarantujący zasięg 70 km. Taki napęd pozwala osiągnąć maksymalnie 45 km/h.
Fiat Topolino
Czytaj więcej
Trzy nowe samochody, nowy design, nowe logo. Tak chce wrócić do klientów zapomniana marka Lancia, która w grupie Stellantis ma stać się brandem premium i ściśle współpracować z Alfą Romeo i DS. Będzie nowy język stylistyczny i nowe logo, które mają również podkreślać strategię Lancii.
Mamy wrażenie, że tyle wystarczy, biorąc pod uwagę popularny w sieci film, który pokazuje jak Citroen Ami wywraca się na słynnym zakręcie toru Formuły 1 pod hotelem Fairmont. Zachęcająco wyglądający Fiacik ze względu na otwartą konstrukcję przeznaczony jest dla klientów w krajach o ciepłym klimacie, więc w Polsce będzie raczej rzadko spotykany. Topolino nigdy nie było używane jako oficjalne oznaczenie modelu. Samochód znany pod tą nazwą, produkowany w latach 1936-1955, nosił nazwę Fiat 500. Nowy mikrosamochód z napędem elektrycznym ma około 2,40 m długości i 1,40 m szerokości. Fiat umieścił ten model w kategorii SUM, co ma oznaczać „zrównoważoną mobilność miejską”. Samochody tej kategorii mogą być kierowane w wielu krajach z prawem jazdy AM.
Citroen Ami