Fiat Topolino EV: Włosi wracają do legendarnej nazwy

Fiat Topolino EV to włoska, jeszcze bardziej odważna odpowiedź na Citroena Ami czy Opla Rocks-e i za razem powrót do dobrze znanej z historii marki nazwy Topolino.

Publikacja: 06.06.2023 05:38

Fiat Topolino

Fiat Topolino

Foto: mat. prasowe

Topolino, w tłumaczeniu z włoskiego „Myszka”, było pseudonimem oryginalnego Fiata 500 z 1936 roku. Nowa inspirowana Fiatem 500 wersja jest nasączona stylem retro, nie ma drzwi ani okien i technicznie bazuje na Citroenie Ami. Nic dziwnego, obie marki wchodzą obecnie w skład koncernu Stellanits. Fiat nie zdradził jeszcze detali, ale można się spodziewać, że z Ami będzie dzielić silnik elektryczny o mocy 8 KM i akumulator litowo-jonowy o pojemności 5,5 kWh gwarantujący zasięg 70 km. Taki napęd pozwala osiągnąć maksymalnie 45 km/h.

Fiat Topolino

Fiat Topolino

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Lancia chce wrócić na salony. Będą trzy nowe modele, wszystkie elektryczne

Mamy wrażenie, że tyle wystarczy, biorąc pod uwagę popularny w sieci film, który pokazuje jak Citroen Ami wywraca się na słynnym zakręcie toru Formuły 1 pod hotelem Fairmont. Zachęcająco wyglądający Fiacik ze względu na otwartą konstrukcję przeznaczony jest dla klientów w krajach o ciepłym klimacie, więc w Polsce będzie raczej rzadko spotykany. Topolino nigdy nie było używane jako oficjalne oznaczenie modelu. Samochód znany pod tą nazwą, produkowany w latach 1936-1955, nosił nazwę Fiat 500. Nowy mikrosamochód z napędem elektrycznym ma około 2,40 m długości i 1,40 m szerokości. Fiat umieścił ten model w kategorii SUM, co ma oznaczać „zrównoważoną mobilność miejską”. Samochody tej kategorii mogą być kierowane w wielu krajach z prawem jazdy AM.

Citroen Ami

Citroen Ami

Foto: mat. prasowe

Opel-Rocks-e

Opel-Rocks-e

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Ferrari Purosangue: V12, 725 KM - oto najmocniejszy SUV na świecie

Topolino, w tłumaczeniu z włoskiego „Myszka”, było pseudonimem oryginalnego Fiata 500 z 1936 roku. Nowa inspirowana Fiatem 500 wersja jest nasączona stylem retro, nie ma drzwi ani okien i technicznie bazuje na Citroenie Ami. Nic dziwnego, obie marki wchodzą obecnie w skład koncernu Stellanits. Fiat nie zdradził jeszcze detali, ale można się spodziewać, że z Ami będzie dzielić silnik elektryczny o mocy 8 KM i akumulator litowo-jonowy o pojemności 5,5 kWh gwarantujący zasięg 70 km. Taki napęd pozwala osiągnąć maksymalnie 45 km/h.

Premiery
Citroen C5 Aircross: Uskrzydlona francuska rewolucja
Premiery
Elektryczny pick-up Bezosa kosztuje 94 tys. zł. Auto staje się hitem
Premiery
Najmniejszy elektryk Skody jest szybszy niż jakikolwiek inny seryjny model Skody
Premiery
Polska to dobry rynek na rozpoczęcie ekspansji. Chiński gigant wjeżdża nad Wisłę
Premiery
Wyjątkowy restomod Porsche dla wybranych. Powstanie tylko 100 egzemplarzy