Fiat Topolino EV: Włosi wracają do legendarnej nazwy

Fiat Topolino EV to włoska, jeszcze bardziej odważna odpowiedź na Citroena Ami czy Opla Rocks-e i za razem powrót do dobrze znanej z historii marki nazwy Topolino.

Publikacja: 06.06.2023 05:38

Fiat Topolino

Fiat Topolino

Foto: mat. prasowe

Topolino, w tłumaczeniu z włoskiego „Myszka”, było pseudonimem oryginalnego Fiata 500 z 1936 roku. Nowa inspirowana Fiatem 500 wersja jest nasączona stylem retro, nie ma drzwi ani okien i technicznie bazuje na Citroenie Ami. Nic dziwnego, obie marki wchodzą obecnie w skład koncernu Stellanits. Fiat nie zdradził jeszcze detali, ale można się spodziewać, że z Ami będzie dzielić silnik elektryczny o mocy 8 KM i akumulator litowo-jonowy o pojemności 5,5 kWh gwarantujący zasięg 70 km. Taki napęd pozwala osiągnąć maksymalnie 45 km/h.

Fiat Topolino

Fiat Topolino

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Lancia chce wrócić na salony. Będą trzy nowe modele, wszystkie elektryczne

Mamy wrażenie, że tyle wystarczy, biorąc pod uwagę popularny w sieci film, który pokazuje jak Citroen Ami wywraca się na słynnym zakręcie toru Formuły 1 pod hotelem Fairmont. Zachęcająco wyglądający Fiacik ze względu na otwartą konstrukcję przeznaczony jest dla klientów w krajach o ciepłym klimacie, więc w Polsce będzie raczej rzadko spotykany. Topolino nigdy nie było używane jako oficjalne oznaczenie modelu. Samochód znany pod tą nazwą, produkowany w latach 1936-1955, nosił nazwę Fiat 500. Nowy mikrosamochód z napędem elektrycznym ma około 2,40 m długości i 1,40 m szerokości. Fiat umieścił ten model w kategorii SUM, co ma oznaczać „zrównoważoną mobilność miejską”. Samochody tej kategorii mogą być kierowane w wielu krajach z prawem jazdy AM.

Citroen Ami

Citroen Ami

Foto: mat. prasowe

Opel-Rocks-e

Opel-Rocks-e

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Ferrari Purosangue: V12, 725 KM - oto najmocniejszy SUV na świecie

Topolino, w tłumaczeniu z włoskiego „Myszka”, było pseudonimem oryginalnego Fiata 500 z 1936 roku. Nowa inspirowana Fiatem 500 wersja jest nasączona stylem retro, nie ma drzwi ani okien i technicznie bazuje na Citroenie Ami. Nic dziwnego, obie marki wchodzą obecnie w skład koncernu Stellanits. Fiat nie zdradził jeszcze detali, ale można się spodziewać, że z Ami będzie dzielić silnik elektryczny o mocy 8 KM i akumulator litowo-jonowy o pojemności 5,5 kWh gwarantujący zasięg 70 km. Taki napęd pozwala osiągnąć maksymalnie 45 km/h.

Premiery
Papież ma nowy samochód. Pierwszy taki w stuletniej historii
Premiery
Chińskie linie lotnicze wyprodukują własne auto. Bilety lotnicze w cenie samochodu
Premiery
Hyundai celuje w klasę premium. Nowy okręt flagowy to Ioniq 9
Premiery
Nowa Skoda Kodiaq doczekała się wersji RS. Dla rodziców, którym wiecznie się spieszy
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Premiery
Mazda modernizuje swojego SUV-a. CX-60 z poprawionym zawieszeniem i nowym wyposażeniem
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką