Renault Espace: Legendarny van stał się pełnowartościowym SUV-em

Renault radykalnie zmienia koncepcję modelu Espace: minivan staje się prawdziwym SUV-em, który pomieści maksymalnie siedem pasażerów. Jest wyposażony w trzycylindrowy napęd hybrydowy o mocy 199 KM, a także opcjonalną wersję sportową Esprit Alpine.

Publikacja: 29.03.2023 06:23

Renault Espace

Renault Espace

Foto: mat. prasowe

Wyznacznik trendów kończy 40 lat. Pierwsze Renault Espace zadebiutowało w listopadzie 1983 roku zwiastując boom na minivany w Europie. Od czasu triumfu SUV-ów, niegdyś tak odnoszący sukcesy segment stał się mniej istotny, a właściwie praktycznie zniknął z rynku. I tak ostatnia, piąta generacja stała się crossoverem, ale jakoś nie przypadła do gustu klientom. Teraz Renault idzie o krok dalej i nowy Espace znów ma wyraźny charakter. Tyle, że już nie jako minivan, ale klasyczny SUV z 18 cm prześwitem. To spory samochód - 4,72 m długości, 1,83 m szerokości (bez lusterek zewnętrznych) i 1,65 m wysokości - ​​jest o 21 centymetrów dłuższy i prawie trzy centymetry wyższy od Australa. Mimo większych wymiarów nowy Espace jest lżejszy o 215 kg w porównaniu z poprzednikiem. Jeśli chodzi o design to Austral nadaje tu ton. Espace prezentuje się jakby było dłuższą wersją tego modelu.

Renault Espace

Renault Espace

Foto: mat. prasowe

Styl Australa odnajdziemy również we wnętrzu. Identycznie rozwiązany jest środkowy tunel, poziomy wyświetlacz informacji dla kierowcy (12,3 cala) czy pionowo ekranu systemu informacyjno-rozrywkowy (12 cali). Google dostarcza tutaj zarówno system operacyjny, jak i oprogramowanie nawigacyjne. Aktualizacje są możliwe bezprzewodowo. Za dodatkową opłatą Renault oferuje 9,3-calowy wyświetlacz przezierny, który wyświetla informacje bezpośrednio na przedniej szybie. Atrakcją wizualną jest nastrojowe oświetlenie oraz opcjonalny szklany dach panoramiczny o długości 1,33 cm i szerokości 84 cm. Dźwignia automatycznej zmiany biegów znajduje się na kolumnie kierownicy. Schowki w całym wnętrzu mają łącznie pojemność 39 litrów. Kanapa w drugim rzędzie, którą można przesuwać wzdłużnie o 22 centymetry, ma odchylane oparcie, które można złożyć (60:40). Bagażnik mieści od 777 do 1818 litrów bagażu. Przy rozłożonym trzecim rzędzie siedzeń pozostaje 159 litrów.

Renault Espace

Renault Espace

Foto: mat. prasowe

Platforma CMF-CD sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi stanowi techniczną podstawę nowego Renault Espace. Nie jest to najnowsza konstrukcja, bo była już użyta w Espace numer pięć. Ale znalazła zastosowanie również w obecnej generacji Nissana Quashqai i X-Trail czy Mitsubishi Outlander. Początkowo klienci nowego Espace muszą obejść się bez alternatywnych napędów. SUV otrzyma w pełni hybrydowy układ napędowy o mocy 199 KM z trzycylindrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1,2 litra i mocy 131 KM oraz dwoma silnikami elektrycznymi. Moc przekazywana jest przez bezstopniową przekładnię, rekuperację można regulować w czterech stopniach za pomocą łopatek przy kierownicy. Zużycie paliwa nowego Renault Espace ma wg. danych producenta wynosić 4,7 l/100 km.

Czytaj więcej

Dacia Bigster: To może być nowy hit rumuńskiej marki
Renault Espace

Renault Espace

Foto: mat. prasowe

Z nowości podobnie jak Austral również Espace otrzymał opcję skrętnych tylnych kół. Pakiet wszystkich systemów wspomagających obejmuje aż 32 systemy, w tym aktywne hamowanie awaryjne i ostrzeganie przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu, ostrzeganie o martwym polu, adaptacyjny tempomat z funkcją stop-and-go, ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu i wiele innych. Przy odpowiednim wyposażeniu, jednym z nich jest „Active Driver Assist”, dzięki któremu SUV może w dużej mierze samodzielnie jechać na prostych odcinkach i na lekkich zakrętach.

Renault Espace

Renault Espace

Foto: mat. prasowe

Nowy Espace, produkowany w hiszpańskiej fabryce w Palencia, ma trafić do salonów tej wiosny. Renault nie podało póki co cen nowego modelu. Jednak linie wyposażenia są już zdefiniowane. Podstawową Techno można rozpoznać po 19-calowych kołach oraz chromowanych i aluminiowych akcentach nadwozia. Powyżej znajduje się Espace Iconic z 20-calowymi felgami i czarnymi dodatkami, a Esprit Alpine pojawi się również z czarnymi akcentami i na 20-calowych kołach, które jednak z innym wyglądem. Sportowy topowy model ma zmodyfikowany design we wnętrzu. Jest kierownica obszyta skórą nappa, alcantara z niebieskimi akcentami pojawia się na siedzeniach, desce rozdzielczej, panelach drzwi i konsoli środkowej.

Renault Espace

Renault Espace

Foto: mat. prasowe

Oficjalnie nie wiadomo czy Espace w gamie modelowej Renault przewyższa Koleosa dostępnego od 2017 roku i ma tylko pięć miejsc, czy też może go zastąpi. Ten drugi wariant jest o wiele bardziej prawdopodobny. W ten sposób, za jednym zamachem nowy Espace nie tylko zastąpił swojego poprzednika o tej samej nazwie, ale także drugi, topowy model z gamy Renault.

Renault Espace

Renault Espace

Foto: mat. prasowe

Renault Espace

Renault Espace

Foto: mat. prasowe

Pierwsza generacja Ranault Espace

Pierwsza generacja Ranault Espace

Foto: mat. prasowe

Czytaj więcej

Mitsubishi ASX: Nowy, ale dobrze znany crossover

Wyznacznik trendów kończy 40 lat. Pierwsze Renault Espace zadebiutowało w listopadzie 1983 roku zwiastując boom na minivany w Europie. Od czasu triumfu SUV-ów, niegdyś tak odnoszący sukcesy segment stał się mniej istotny, a właściwie praktycznie zniknął z rynku. I tak ostatnia, piąta generacja stała się crossoverem, ale jakoś nie przypadła do gustu klientom. Teraz Renault idzie o krok dalej i nowy Espace znów ma wyraźny charakter. Tyle, że już nie jako minivan, ale klasyczny SUV z 18 cm prześwitem. To spory samochód - 4,72 m długości, 1,83 m szerokości (bez lusterek zewnętrznych) i 1,65 m wysokości - ​​jest o 21 centymetrów dłuższy i prawie trzy centymetry wyższy od Australa. Mimo większych wymiarów nowy Espace jest lżejszy o 215 kg w porównaniu z poprzednikiem. Jeśli chodzi o design to Austral nadaje tu ton. Espace prezentuje się jakby było dłuższą wersją tego modelu.

Pozostało 80% artykułu
Premiery
Mazda modernizuje swojego SUV-a. CX-60 z poprawionym zawieszeniem i nowym wyposażeniem
Premiery
Hołd rajdowym tradycjom Toyoty. GR86 w wersji specjalnej
Premiery
Skoda pokaże swój nowy model online. Polska premiera już dzisiaj wieczorem
Premiery
Przebudowali roadstera na małe kombi. Tak wygląda Brabus Rocket GTS
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Premiery
Skoda ma nowego kompaktowego SUV-a. Nazywa się Kylaq i będzie kosztować 38 tys. zł